2015 GMC Sierra 2500 HD, 2015 Sierra 3500 HD, 2015 Denali HD, GM Authority
GMC Sierra HD (2015, Пикап)
Обзор GMC Sierra HD 2015
Вместе с обновлением особенно приспособленной к тяжелым условиям версии Heavy Duty пикапа Шевроле Сильверадо к 2015 модельному году, GM выпускает и автомобиль Sierra под маркой GMC – грузовик который более века известен миру и тоже может похвастаться множеством нововведений.
Пикап 2015-го модельного года отличается от предшественника наличием новой информационно-развлекательной системы GMC IntelliLink с управлением голосом, стандартной для всех версий системой препятствующей раскачиванию прицепа, оптимизированным охлаждением двигателя при жаркой погоде и высоких нагрузках, а также возросшим для второго ряда пространством и увеличенным проёмом задних дверей для удобства пассажиров.
Новые функции
Из внешних изменений стоит отметить улучшенные показатели аэродинамики, измененный дизайн решетки радиатора и фар, а внутри автомобиля водителю доступны 5 портов USB для подключения мобильных устройств и два электронных экрана.
Первый дисплей предназначен для панели приборов, выводимая информация которого настраивается водителем индивидуально, а второй на центральной консоли, с отображением как карты маршрута навигационной системы, так и информации о собеседнике при беспроводном общении по телефону или названии альбома и исполнителя при прослушивании музыкальных произведений.
Ручки управления обеспечивающей комфорт климатической системы и другие поворотные элементы центральной консоли имеют прорезиненное покрытие, для удобства водителя, даже если он в перчатках.
Модификация Denali предлагается со стандартно установленной аудиосистемой от гуру в автомобильном звуке Bose, электрическим обогревом и приводом зеркал заднего вида, подогревом рулевого колеса, а для удобных кресел с боковой поддержкой предусмотрен и обогрев, и охлаждение.
Удобство перевозки груза
Грузовой отсек пикапа разрабатывали с учетом максимального удобства использования при погрузке, выгрузке и транспортировке груза. По углам заднего бампера установлены подножки с препятствующей скольжению рельефной поверхностью, внутри кузова встроена включающаяся с панели приборов подсветка на светодиодах, а специальные приспособления для крепления груза позволят надежно закрепить предмет любой формы на время доставки к месту назначения.
Для моделей SLE , SLT и Denali, которые стандартно комплектует камера заднего вида, разработчик предусмотрел удобный механизм для откидной задней двери, который замедляет открытие и снижает усилие при закрытии. При необходимости полностью снять задний борт инструменты не потребуются, дверца легко отстегивается вручную.
Объёмные двигатели
Призванному выполнять тяжелую работу грузовику General Motors устанавливает соответствующие двигатели с восемью цилиндрами, среди которых два объёма (6,0 и 6,6 литра), одна для всех автоматическая коробка с шестью скоростями, а в качестве топлива используется бензин, сжатый газ или солярка.
Объём 6,0 литров — это бензиновый агрегат с крутящим моментом 515 Ньютон-метров, но с разной для моделей 2500 и 3500 Heavy Duty мощностью, в 360 и 322 л/с соответственно. Закалённый металл сёдел клапанов и самих клапанов позволяет мотору работать и на газе.
- 6,6-литровый дизельный двигатель отличается возможностью помогать тормозной системе при затяжном спуске и плотном движении с непостоянной скоростью, что в полной мере используется круиз-контролем, который автоматически подстраивается под дорожный поток, с минимальным вмешательством водителя в управление.
- Показатели производительности дизеля — почти четыре сотни лошадиных сил и более тысячи ньютон-метров крутящего момента, доступного уже с 1600 об/мин. Пиковая мощность развивается всего при 3000 об/мин, как и свойственно работающим на дизельном топливе моторам.
Тормозная система для всех колёс дисковая, при трогании в подъём и движении под гору помогает электроника, а более 150 возможных комбинаций комплектации позволит покупателю подобрать автомобиль строго под свои нужды.
Тяжелые пикапы GMC Sierra HD: новое поколение
Первые фотографии новых тяжелых пикапов Chevrolet Silverado HD (то есть Heavy Duty) были опубликованы еще в декабре в два захода, хотя полностью эти машины до сих пор не рассекречены. Зато подоспела информация о родственном семействе GMC Sierra HD, причем о них разработчики рассказали куда больше.
Итак, новая тяжелая Sierra стала крупнее прежней модели. Как и прежде, в гамме есть версии 2500HD и 3500HD, а наиболее тяжелые варианты можно заказать с двускатной ошиновкой на задней оси. Увеличены колесная база и длина, чуть больше стала высота, а расстояние между рядами сидений выросло на 76 мм (в отличие от Silverado, Sierra предлагается только с полноценной четырехдверной кабиной Crew Cab).
Все внешние световые приборы теперь диодные, включая сигнальные огни на кабине, обозначающие автопоезд. В отличие от Silverado, в арсенале которого несколько вариантов оформления передней части, GMC Sierra HD имеет единое лицо, а комплектации различаются только декором и решеткой радиатора.
Высота пола грузовой платформы уменьшена на 25 мм для удобства погрузки. Вслед за младшим пикапом Sierra 1500 тяжелые пикапы обзавелись опционным задним бортом MultiPro со встроенной откидной секцией. Ее можно использовать на тесных парковках или в качестве подставки, в ней есть дополнительный отсек для мелких вещей, а если откинуть основной борт, то из маленькой секции выдвигается ступенька. Всего — шесть вариантов трансформации. Еще одна фишка нового поколения — подножки в бортах грузовой платформы и углах заднего бампера.
Новые рамы намного крепче и жестче прежних, поэтому самая тяжелая модификация теперь может таскать прицеп массой до 13,6 тонны вместо 10,6 у машин прежнего поколения. Хотя недавно представленный Ram 3500 способен увезти прицеп на 15,9 тонны. Увы, других характеристик грузоподъемности компания GMC пока не обнародовала.
Интерьер ничем не примечателен, но семейство Sierra HD первым среди тяжелых пикапов обзавелось некоторыми опциями. Например, это проекционный дисплей диагональю 15 дюймов, на который можно вывести самую разную информацию, вплоть до угла крена машины. Также впервые появилось зеркало заднего вида с режимом дисплея, на который выводится изображение с камеры, полностью заменяющее привычный отраженный вид назад.
Опционная система ProGrade Trailering позволяет подключать к медиакомплексу до 15 внешних камер, что особенно актуально при буксировке больших прицепов. Можно поставить камеры бокового обзора или даже «глазок» внутри жилого прицепа. А самый необычный режим — вид «сквозь прицеп», в котором совмещаются изображения с камер на заднем борту пикапа и на корме прицепа. Это будет хорошим подспорьем во время парковки или маневров в тесном пространстве. А еще со штатного медиакомплекса можно управлять системами прицепа-кемпера (если, конечно, его электроника поддерживает такую функцию): например, кондиционером, нагревателем воды и генератором.
Турбодизель Duramax V8 объемом 6,6 л модернизирован — у него новые системы впуска и охлаждения, хотя отдача осталась прежней: 451 л.с. и 1234 Нм. Зато вместо шестиступенчатого «автомата» ему в напарники теперь отрядили новую десятиступенчатую автоматическую коробку передач Allison, которая призвана сократить расход топлива. Будет и новый бензиновый мотор, но информация о нем появится позже.
Для всех версий с односкатными задними колесами можно будет заказать внедорожный пакет AT4, который включает усиленную подвеску, зубастые шины, задний дифференциал с блокировкой Eaton, а также дополнительные режимы ездовой электроники. Но больше половины покупателей пикапов Sierra HD традиционно выбирают самую роскошную комплектацию Denali, аналога которой нет у Chevrolet Silverado. Такие машины отличаются щедрым хромированным декором и отделкой салона кожей и натуральным деревом.
GMC Sierra HD Denali
Пикапы GMC Sierra 2500HD и 3500HD нового поколения выйдут на американский рынок к концу лета. Тогда же появятся и аналогичные версии Chevrolet Silverado. Цены на машины уходящего поколения сейчас начинаются с 38800 долларов за версию 2500HD и с 40600 долларов — за 3500HD, а за трак в исполнении Denali нужно отдать не менее 56 тысяч.
2015 GMC Sierra 2500 And 3500 HD Trucks Unveiled At Texas State Fair
Sponsored Links
There’s really no better setting to reveal a new pickup truck than Texas. Specifically, the Texas State Fair. And that’s just what GMC did with revealing the new, highly revised 2015 GMC Sierra 2500 and 3500 HD trucks — vehicles that we refer to as “brutes in suits”. With these new power tools comes reworked sheetmetal that provides improved aerodynamics, while a slew of user-friendly features make work easier, and a quieter, more thought-out cabin with more technology and higher-quality materials gives us gains in overall refinement. But for you number buffs, here’s the important stuff:
The 2015 GMC Sierra 3500 HD delivers a best-in-class payload rating of 7,374 pounds – and the highest conventional tow rating of 19,600 pounds (with a factory-installed, frame-mounted box-tube hitch), while the maximum fifth-wheel rating comes at 23,200 pounds. These are all improvements over the outgoing ratings of 21,700 pounds from the fifth wheel, 17,000 pounds of hitch towing, and 6,635 pounds of max payload.
It’s important to note that the updated line of 2015 GMC HD trucks still utilize the GMT900 frame and not the K2xx frame that the 2014 Sierra 1500 introduced — much like how the frames of the outgoing models kept with the GMT800 frame until the 2011 model year. We await a chassis refresh of sorts in the coming years. The 2015 GMC HD trucks also keep with the same 6.0L V8 and the proven 6.6L Duramax diesel and Allison Transmission powertrains.В Though because this is the case, GMC can continue to offer a bi-fuel option that pairs the gas engine with a compressed natural gas system, just as with the outgoing HD model.
The 2015 Sierra HD models will be available with 6’6″ and 8’ box lengths that are said to be stronger, more durable, easier to use and offer greater cargo flexibility with features like the integrated CornerStep rear bumper, a trickle-down from the all-new 2014 Sierra 1500. The Double Cab body style also replaces the less practical extended cab variant. Also integrated into the new HD Sierra trucks is the new interior layout from the 2014 Sierra 1500, which means it’s more intuitive than before, with the GMC IntelliLink infotainment system front and center, and the row of toggle-switches that control features like Lane Departure Warning and Rear Park Assist.
The 2015 Sierra HD line will also offer the Z71 off-road suspension package on SLE and SLT models, which adds В 35mm deflective disk twin-tube shock absorbers, off-road jounce bumpers, 33mm front stabilizer bar and a skid plate package. The Denali HD model also comes back, for those who desire glamour to go with their grit.
Пикапы GMC Sierra 2500HD и 3500HD стали крупнее
Бренд GMC, входящий в концерн General Motors, рассекретил новое поколение своих тяжелых пикапов Sierra Heavy Duty. Помимо улучшенных характеристик и обновленной внешности пикап получил еще и особую внедорожную версию, а также технологию «прозрачного прицепа». Известно, что увеличились как высота, так и колесная база пикапов, хотя точных данных производитель не раскрывает. При этом эргономичность процесса погрузки в кузов пикапа только выросла: пол грузовой платформы теперь расположен на 25 мм ниже, а задний борт получил конструкцию MultiPro с откидной подножкой. Кроме того, подножками снабжен кузов пикапа в районе задних колесных арок.
Утверждается, что благодаря заново спроектированной раме, которая стала заметно жестче, и новому дизелю пикап может буксировать прицепы массой до 13,6 тонны – на 3 тонны больше, чем раньше. Другие характеристики грузоподъемности пока не обнародованы, но кое-что стало известно о переработанном двигателе семейства Duramax. Дизельный V8 объемом 6,6 л сохранил свои 451 л.с. и 1 234 Нм крутящего момента (чуть меньше, чем у представленного недавно RAM Heavy Duty), но получил ряд новых компонентов – к примеру, новую систему впуска. Кроме того, он работает теперь вместе с новой коробкой передач – 10-ступенчатый автомат Allison, причем производитель утверждает, что это первое подобное предложение в сегменте. Обещан семейству и некий бензиновый мотор, но о нем GMC обещает рассказать позже.
Еще одно принципиальное нововведение в сегменте – система камер, позволяющая видеть «сквозь прицеп». Утверждается, что именно буксировка прицепов является основным приоритетом покупателей GMC Sierra HD, поэтому их комфорт создатели нового поколения пикапов ставили во главу угла. Видеть «сквозь прицеп» позволяют камеры, установленные на заднем борту пикапа и корме прицепа, а окончательную картинку формирует электроника. Вообще, как заявляет производитель, на мультимедийную систему пикапа благодаря новой системе под названием ProGrade Trailering можно «подвесить» до 15 камер видеонаблюдения. Она же позволяет при помощи специального мобильного приложения дистанционно управлять некоторыми функциями прицепов-кемперов – если бортовая электроника прицепов эти функции поддерживает.
Список возможных вариантов исполнения пикапа теперь включает и особо внедорожную версию AT4. Она подразумевает установку продвинутых амортизаторов Rancho и блокировки заднего дифференциала Eaton, а также 18-дюймовых колесных дисков с высокопрофильной внедорожной резиной Michelin. Система выбора режимов работы бортовой электроники получает предустановку Off-Road, а комплекс ассистентов пополняется системой кругового обзора, 15-дюймовым проекционным дисплеем (тоже единственным в классе) и помощниками при старте в горку и спуске с нее. Производитель пообещал, что все доступные модификации Sierra HD (включая версии с двускатными задними колесами) можно будет купить уже в нынешнем году, но цены на них пока не обнародованы.
Подпишись на канал 4×4 CLUB в Яндекс.Дзен
2015 GMC Sierra 2500 HD, 2015 Sierra 3500 HD, 2015 Denali HD, GM Authority
GMC introduced its significantly refreshed 2015 Sierra Heavy Duty pickup trucks at the 2013 State Fair of Texas last September and created quite a buzz in the truck world. Remember, this was the same fair where Ford debuted its 2015 Super Duty F-450. Just a few months later Ram showed off the changes to its 2500 and 3500 models, so creating buzz in this arena is not an easy task. Clearly, the Heavy Duty Truck War is heating up and will be quite a battle in the months and years to come.
We recently had our first chance to get behind the wheel of the new 2015 GMC Sierra 2500 and 3500 pickups, and we can say they are a solid jump ahead of what they are replacing, making up significant distance to and beyond the competition. Some may complain GMC didn’t go far enough, but you have to consider it was just three short years ago that GM engineers completely redesigned the heavy-duty frames and suspensions and offered a new pair of powertrains. Now it’s time to revamp the cab configurations, gut the interior and make a few clever bed modifications. The result? The GM engineers have created new trucks that are greater than the sum of these specific improvements and built two of the strongest players in the segment. Yes, all this and it’s just a “refresh,” but there is some meat here too.
Although the engines carry over, GM engineers have done extensive work with throttle and braking response calibration, working to better integrate the transitions coming to a stop, as well as how smoothly braking controls heavier bed and trailer weights around corners, even when nearing maximum gross combined weight ratings. Both StabiliTrak and trailer-sway control are standard on most models, and a hill-hold feature was also useful on our steep hillclimb stop.
In regard to the engines, power ratings for both the 6.0-liter V-8 gas engine (360 horsepower/380 pounds-feet of torque) and the Duramax 6.6-liter V-8 turbo-diesel (397 hp/765 pounds-feet of torque) remain the same but are better calibrated to get as much torque through the two-wheel and four-wheel drivetrains as possible. GM engineers worked hard to make sure they got as much power as possible to the rear wheels through the transmission at both a standing start and at speed.
GM had a Ram 2500 HD with the high-output Cummins and Ford Super Duty F-250 with the Power Stroke on hand for us to drive up and down a 6 percent grade for back-to-back testing. The drive proved informative, especially when comparing exhaust brake systems and strategies for controlling trailer weight. For our test drive, each truck was equipped with a 10,000-pound trailer with the cruise control set at 55 mph at the top of the hill (tow/haul engaged, exhaust brake switch — where equipped — to “on” or “full”). Note that the current Super Duty has no manually selectable exhaust brake; it is connected to tow/haul activation.
What we found was that the GM setup held the truck and trailer comfortably at or near a constant speed with an easy-to-understand setting. The Ram HD’s Smart Brake, although capable of accomplishing a similar result, offers several more options and settings. We’ve been a fan of the Smart Brake from its introduction, but we think the GM setup is much simpler.
On the uphill climb, during side-by-side roll-off starts at 30 mph to 50 and 60 mph, the Duramax was the runaway champion that we’ve found it to be our 2011 Heavy-Duty Hurt Locker and Rumble in the Rockies tests. We should note that the single biggest detail that separated these three heavy-duty haulers on our informal runs up and down Arizona’s Rye Grade hillclimb was how quiet the interior of the GM trucks were. How well the engines performed did not surprise us.
The Duramax has always been a fairly quiet engine, especially when compared to the Power Stroke and Cummins, but with the new GMC cab structures (all of which have more high-strength steel and sound-deadening material in the firewall than ever before) and interior layout, the sound levels were the big surprise of the tow test. We know many passionate towing enthusiasts like the sound their diesels make, but we have to say the insulation helped turn our long drives through the mountains of Arizona and back down into Phoenix traffic a much more relaxing and comfortable experience. That’s a benefit many buyers may be unaware of unless they have a lot of big-truck towing experience.
Also related to interiors, we must mention GM’s highest-level trim package — the Denali. We’ve always liked the Denali package, but we like that fact it now uses real aluminum and wood trim accents in the HD lineup, as well as a unique, digital, programmable gauge cluster. Although the 2015 Denali (offered across the double and crew-cab 2500 and 3500 lineup) is a good trim package, we think it still falls short of Ram’s Laramie Longhorn and maybe even Ford’s Super Duty Platinum offerings. We’d still like to see more exclusive technology and possibly a Denali Plus edition.
One piece we especially like about the GMC when compared to its Chevrolet brother, is that many of the optional features on the Silverado HD are standard equipment on a similarly packaged Sierra HD. As with the light-duty trucks, you can expect GMC models to carry a slightly higher price for a similar level, but they will include more equipment. The GMCs will offer four separate trim packages: the base Sierra, SLE, SLT and the premium Denali.
We got to drive both the SLT and Denali packages and were impressed with the upgraded material uses and stylish stitching over the dash seams and in the seats. The revised interior, available in both the Silverado HD and Sierra HD, offers several power plug ports, five USB plugs and even a three-prong inverter. These are huge improvements in both the GM light-duty and heavy-duty lineups that other manufacturers should pay close attention to.
Pricing for the 2015 Sierra 2500 and 3500 can be found on the GMC website. Some of the first models were sold just this week. We’ll be inviting both the GM heavy-duty pickups to a tow-testing head-to-head challenge later this summer, where we hope to find out exactly how well these newly refreshed models compare to the all-new 2015 Ford Super Duty headed our way, as well as the current King of Beasts champion, the Ram 3500 HD. More testing of the GM HDs and the other competitive pickups is on our calendar.
For the most up-to-date specifications for the 2015 GMC Sierra 2500, click here.
For the most up-to-date specifications for the 2015 GMC Sierra 3500, click here.
2015 GMC Sierra 2500 HD, 2015 Sierra 3500 HD, 2015 Denali HD, GM Authority
I have driven many large pickup trucks over the years and own a 1-ton diesel DRW crew-cab truck now. However, a week in the all-new 2015 GMC Sierra Denali 2500 HD has convinced me that the bed in the back is about the only similarity between this huge luxury ride and my heavy duty workhorse. General Motors might have some huge mountains to climb as a corporation, but they have built a very impressive and capable truck to get them through the valley and up the next mountainside. Furthermore, there are more creature comforts in today’s trucks- and the luxurious GMC Sierra Denali might just be king of the hill.
To begin, the ride quality in half-ton pickup trucks has improved immensely over the past several years in all the brands. These heavy duty pickups have ride qualities which vary greatly between Ford, GMC/Chevrolet, and Ram. I was expecting a harsh, pounding ride on LA freeways with our test Sierra 2500 HD 4×4 with 10-ply tires at 80 psi. Riding empty with a full tank of diesel, the trip was comfortable and controlled, even over the uneven pavement of the 405 Freeway.
GMC accomplishes the controlled ride under load and empty with a short-long arm/torsion bar front suspension and machined cast iron lower control arms. There are five different torsion bar rates for five different front gross axle weight ratings from the cushier Denali up to the snow plow-ready SLE and SLT models. The rear still uses an asymmetrical leaf-spring with a two-stage leaf-spring design on 2500HD models and a three-stage design for the 3500HD models.
Technology abounds in modern trucks for hauling huge loads safely. GM starts with StabiliTrak electronic stability control standard on all single-rear-wheel models and 3500HD dual-rear-wheel models. This includes their trailer sway control and hill start assist which holds the truck still while accelerating up a hill. The ABS and advanced collision systems all work seamlessly to control loads.
My only complaint against such a luxurious cab is that the interior insulates the driver so well that it is easy to forget how much weight is being transported. It is easy to go too fast, corner too sharply, and follow traffic too closely due to the lack of noise and vibrations. Drivers of modern big trucks are lulled into a false sense of stability. With torque-laden pulling power, the modern diesels generate so much speed, that loads can be out of control in a hurry. Big load haulers have to be extra careful not to run out of skill, pavement, or luck, or people are going to get hurt.
Our Duramax diesel powerplant included the diesel exhaust brake in addition to auto grade braking which controls truck and trailer speeds on the long downhill grades. Similar to aftermarket tuners, the diesel exhaust brake uses the turbocharger to create additional engine backpressure (in conjunction with the Allison automatic transmission downshifting) to help slow the vehicle.
GM’s Isuzu built Duramax 6.6-liter turbo-diesel engine has seen a number of upgrades over the 14 years of production and is proving to be one of the most reliable diesel engines out there. The power is almost unlimited with 397 horsepower at 3,000 rpm and 765 lb.-ft. of torque at 1,600 rpm. There is a 6.0 liter V8 engine with a bi-fuel gasoline/compressed natural gas option, however, the pulling power of the Duramax is hard to pass up for the heavy hauler.
The Duramax includes a rigid cast iron cylinder block with induction-hardened cylinder bores; four-bolt, cross-drilled main bearing caps; forged steel, nitride-hardened crankshaft; aluminum pistons with jet-spray oil cooling; aluminum cylinder heads with four valves per cylinder; water-cooled turbocharger; integrated oil cooler and a charge-cooled turbo-charging system. Best of all, they have been tested to run 200,000 or more. If only GM would step up the warranty to match these claims!
The desirable Allison 1000 six-speed transmission is smooth and sure-shifting without hesitation under load. Furthermore, this transmission can be manually controlled by the driver with a push of a button for complete control in awkward driving conditions. Pulling loads out of mud, snow, or sand requires some manual control that only a human being can anticipate. Even with heavy duty hardware that can handle the massive torque, I found the Allison smooth and comfortable in all daily driving. Again, things are so smooth in the 2015 Denali, one forgets that this truck weights in excess of 7,200 lbs.
Our 2015 GMC Denali 2500HD with 4-wheel drive had a payload of 4,306 pounds and a maximum conventional trailer weight rating of 14,500 pounds. These are both up from the 2014 Sierra models. The maximum 2500HD fifth-wheel or gooseneck trailering weight is a huge 17,900 pounds – up from 17,800 pounds on previous models. Even with all this capacity, our Sierra 2500 HD 4×4 was maneuverable and had a good turning radius of 51.8 feet.
The new exterior design is bolder and yet more refined. The height of the hood and bed side rails make simple maintenance and load cargo a challenge but all levels of build quality are undeniable. The new grille design is massive and GM claims it enhances engine-cooling. There is more air drafted into the engine compartment to keep things cooler while towing on a mountain grade.
Similar to the 2014 Sierra 1500 – a new double cab body replaces the previous extended cab. It features longer, front-hinged rear doors with outside pull handles at the rear, for improved access in tight parking spaces. The dual cab has good openings for passengers and legroom for everyone. Shorter passengers will need a step or two to get into the 4×4 Denali 2500. Great ground clearance for rocks and ruts but the increased ride height needs some side rails for anyone shorter than 6 feet tall.
I do like the new GMC beds (box designs) with 6’6″ and 8′ lengths. They are stronger and more durable, easier to use, and offer greater cargo flexibility. They come with a two-tier loading design. Due to the smaller wheel well humps, these boxes also offer more than four feet of loading space between the wheel houses for standard 4′ x 8′ sheets of plywood and then some. The new “CornerStep” rear bumper is standard.
There are four trim levels which include a more reasonably priced Sierra Base model, as well as SLE, SLT and Denali. The distinctive Sierra Denali HD, which accounts for more than one-third of Sierra HD crew cab sales, is offered exclusively as a crew cab with room for 5 adults.
The new interior includes so many options but is centered around GMC’s next-generation IntelliLink – with an eight-inch-diagonal color touch screen. The OnStar with 4G LTE enables greater connectivity than ever before, along with an available built-in Wi-Fi hot-spot (available in September 2014). IntelliLink serves as the main hub for Bluetooth-connected phones and portable devices connected through five standard USB ports. The toggle switches are coming back and GM uses them tastefully. Although, the logic of which switch is where is beyond me, i.e. traction, braking, and engine functions were mixed with lane departure warning systems and exterior lighting.
Most of the IntelliLink controls are accessible through GM’s Natural Language Voice Recognition which is easy enough to use. I found it to be accurate most of time and fairly intuitive. Available IntelliLink connectivity includes Pandora and Bluetooth phone apps. The new maps in the navigation software are easy to read.
Other features standard on Sierra Denali include projector-style headlamps with light-emitting-diode (LED) signature daytime running lights, a Bose audio system, heated and cooled leather front bucket seats, a heated steering wheel and a power sliding rear window with defogger.
All 2015 Sierra Duramax-powered HD trucks get a step rear bumper, EZ Lift and Lower tailgate, locking tailgate, upper box tie-downs, StabiliTrak with Trailer Sway Control, cruise control, auto grade braking and diesel exhaust braking.
You might just need that truck bed to lie down in when making the first payment. Our test 2015 GMC Sierra Denali 2500 HD 4×4 with the Duramax package, 20″ wheels, off-road suspension package, and camper package came to a huge $63,835. To be fair, this is the price range of all top-end pickup trucks today.
All 2015 Sierra HD pickups are assembled in Ft. Wayne, Ind. and Flint, Mich., and are backed by a GMC Pro Grade Protection. This “Pro Grade Protection” package includes two years of scheduled maintenance – including diesel exhaust fluid – a three-year/36,000-miles bumper-to-bumper warranty and a five-year/100,000-mile powertrain warranty.
Vortec 6.0L V-8 (L96 / LC8) Duramax 6.6L Turbo-Diesel V-8 (LML)
Type:6.0L V-86.6L V-8
(cu in / cc):364 / 5967403 / 6599
Bore & stroke (in / mm):4.00 x 3.62 / 101.6 x 924.05 x 3.89 / 103 x 99
Block material:cast ironcast iron
Cylinder head material:cast aluminumcast aluminum
Valvetrain:overhead valve, two valves per cylinder, variable valve timingoverhead valve, four valves per cylinder
Ignition system:coil-near-plug, platinum- tipped spark plugs, low-resistance spark plug wirescompression, glow plug start aid
Fuel delivery:sequential fuel injectiondirect injection diesel with high pressure common rail
(hp / kW @ rpm):360 / 268 @ 5400
(LC8 w/ CNG)*397 / 296 @ 3000
(lb-ft / Nm @ rpm) :380 / 515 @ 4200
(LC8 w/ CNG)*765 / 1037 @ 1600
Recommended fuel:regular unleaded (L96)
regular unleaded or CNG (LC8)*diesel or B20
Maximum engine speed (rpm):60003450 (powered)
Emissions controls:three-way catalytic converter, positive crankcase ventilation, evaporative collection systemcooled exhaust gas recirculation (EGR), EGR cooling-bypass system, diesel particulate filter system (DPF), selective catalyst reduction (SCR)
2015 GMC Sierra 3500HD Review
Looking for a Used Sierra 3500HD in your area?
CarGurus has 3,832 nationwide Sierra 3500HD listings starting at $9,499.
2015 GMC Sierra 3500HD Overview
Need a good-looking, super-capable full-size one-ton pickup to haul that house (or horse) trailer? Check out GMC’s redesigned 2015 Sierra 3500HD lineup. Its manly profile is now a little bit manlier, while the posh cabin is now even more posh. Oh, and remember the old Extended Cab version that was dropped last year? Well, it’s back, with 6-passenger seating, front-hinged, independently opening rear doors and, for this year, a new name: the Double Cab. Cab configurations, therefore, again come in a trio: the 3-passenger, 2-door Regular Cab, the debuting 6-place, 4-door Double Cab and the roomier 6-passenger, 4-door Crew Cab.
Trim levels, meanwhile, remain the entry-level Work Truck (WT), the up-featured SLE, the plush SLT and the flagship Denali. All 2015 trim levels come with standard single rear wheels (SRW) and rear-wheel drive (RWD), but again remain eligible for available super-payload-capable dual rear wheels (DRW) and part-time 4-wheel drive (4WD) with a terrain-taming 2-speed transfer case. Bed lengths also carry over from last year’s standard 6.6-foot bed and the 8.2-foot long-bed configuration. Be advised, however, that the Regular Cab Sierra 3500HD trim is once more available only in long-bed garb.
Further changes for the 2015 edition of this big rig include a larger grille, reworked headlight bezels, a corner step for the rear bumper for easier bed access and a noticeably upgraded interior that features improved cabin materials and larger buttons and knobs that’ll more easily accommodate work-glove-clad fingers. More tweaks for the upcoming model year include a new 4.2-inch driver information display, added cabin storage and updated IntelliLink technology for improved smartphone apps. Said techno-improvements also include a new 8-inch color touchscreen integrating audio, IntelliLink and navigation functions.
Appearance features and creature comforts for the 2015 edition of this capable rig incorporate the various upgrades to include, depending on the trim level, 17- or 18-inch wheels; vinyl, premium cloth or leather upholstery; the new 4.2-inch driver information display; air conditioning; upgraded cruise control and tilt-wheel steering. Higher trim levels additionally boast heated, reverse-tilt power-adjustable outside mirrors, heated power adjustable front seats and memory for driver’s settings, as well as OnStar Directions and Connections, dual-zone climate control and Bluetooth hands-free communications.
Entertainment is again trim-level-dependent and runs from a Spartan AM/FM audio system with 4 speakers (WT Regular Cab) or 6 speakers (WT Double and Crew cabs), to a Bose premium 7-speaker system with a single-CD player, satellite radio and multiple USB ports that comes in the SLT and Denali. Said upscale Denali also boasts standard navigation, a rear-view camera and the aforementioned 8-inch infotainment display, each of which is optional for the SLE and SLT trim levels.
Further optional equipment in Jimmy’s 2015 Sierra 3500HD, again depending on the trim level selected, includes stuff like rear-seat DVD entertainment, a heavy-duty towing package with integrated trailer brake controller, a power sunroof and various off-road suspension and appearance packages, as well as upsized and upgraded wheels and updated interior and exterior trim materials.
Also pretty much standing pat for GMC’s 2015 Sierra 3500HD variants is the standard powertrain, which remains a variable-valve-timed (VVT) 6.0-liter Flex Fuel V8 managed by a heavy-duty 6-speed automatic transmission. Look for 360 hp and 380 lb-ft of torque from this peppy drivetrain, with towing maxed out at 14,500 pounds packing the standard tow rig, and 17,900 pounds with the available fifth-wheel lash-up. GM, meanwhile, has confirmed that this V8 carries additional cooling capacity for 2015. And as with previous editions, this gasoline-fired V8 can be delivered to run cleaner on compressed natural gas (CNG), though power numbers drop considerably.
Need more grunt? Check out the optional 6.6-liter turbodiesel V8 that flaunts the beefed-up Allison 1000 shiftable 6-speed automatic transmission. This blown diesel monster is touted to pound down 397 hp and 765 lb-ft of torque, good enough to allow 17,800 pounds of towing with the standard hitch and over 23,000 pounds with the available fifth-wheel setup. Again Jimmy touts such 2015 upgrades as improved diesel exhaust braking in the turbodiesel, as well as upgraded trailer sway control and automatic grade braking in both engines.
Finally, standard safety equipment for all 2015 Sierra 3500HD trims again should include 4-wheel antilock brakes, traction and stability control, front and rear head airbags, and front side-mounted airbags. All trims also pack daytime running lights and front fog/driving lights, with higher trims also carrying turn-signal-integrated mirrors and LED running lights. Additionally, a new Driver Alert Package also becomes available to the higher trim levels for 2015 and includes blind-spot and lane-departure warnings, forward collision alerts and a Safety Alert driver’s seat. Front and rear parking sensors are also optional for the SLE and above trim levels.
Have Laptop. Will Travel. I’m retired and travelling the country in a 34′ motor home. I’m really digging meeting people . . and sometimes their cars . . . getting a sense of what makes this nation tick. The plan is to visit all the national parks in the continental US, then cruise to Alaska to visit Denali, and to Hawaii to check out Haleakala and the Hawaii Volcano’s national parks. Anyhow, when I’m not horsing the motor home around the roadways, I’m tooting around in the 2012 Ford Focus that we tow behind, or making runs to Home Depot and various malls with the 2004 F-150 that just won’t die.
What’s your take on the 2015 GMC Sierra 3500HD?
2015 GMC Sierra 3500HD Top Comparisons
Users ranked 2015 GMC Sierra 3500HD against other cars which they drove/owned. Each ranking was based on 9 categories. Here is the summary of top rankings.
2015 GMC Sierra 3500HD vs:
HombreCalgarian › Блог › 2011-2014 GMC Sierra 2500HD – лошадь Пролетарская Сила
Копенкин пошел к своей лошади, оглядел и ощупал ее, чтобы знать наверное — может он уехать на ней в любую нужную минуту или нет; оказалось — может: Пролетарская Сила была столь же прочна и готова ехать в даль и в будущее, как прошагала она свои дороги в минувшем времени.
Андрей Платонов. «Чевенгур»
Аннотированное выше произведение мне вспомнилось, пока я долгие 8 с лишним часов бодрил мозг, развлекая его досужими мыслями, аналогиями и воспоминаниями, и рулил в компании двух коллег на буровую площадку в конторском GMC Sierra 2500.
Машине около 3 лет (точно сказать никто не смог), пробег у нее 205,000 км и используется она всегда по своему сугубому профильному назначению – для доставки до разных удаленных и ближних локаций инструментальных кофров, запасных частей весом от пары кил до полутонны, стаканов кофе из «Тим-хортонса», по форм-фактору напоминающих гильзы главного калибра «Авроры», и идущих к ним комплектом полевых техников, то есть людей, начисто лишенных какого-либо чувства механической симпатии к используемому агрегату. Их стандартный модус операнди, выражаясь по-местному — beating the shit out of it.
С некоторой неустановленной периодичностью, когда даже самые заскорузлые пользователи начинают жаловаться на слишком уж заметную одышку или иноходь транспортного средства, ему перепадает немного любви и ласки. Например, пару недель назад Сьерре достался полный перетрях передней подвески и рулевого, и всякого-разного еще по мелочи.
На устранение дифферента (раза в два) в износе передних колес, равно как на балансировку задних, бухгалтерской решимости, увы, почему-то не хватило. Шины, кстати, неведомого науке имени Muteki (скорее всего, китайская интерпретация чего-то брэндового, обычно такие заказываются крупными шинными сетями), круглогодично гоняются зимние, когда-то шипованные, и на трассе весьма отчетливо завывают своим крупноблочным протектором и остатками “когтей”.
Тем не менее, кондовость и врожденный стоицизм, присущие данного типа технике, позволяют аппарату стабильно, без капризов и летных происшествий, исполнять свои обязанности. Не стала исключением и наша, почти 2,000-километровая, поездка.
Пролетарская Сила уставала, обыкновенно, не от дороги, а от тяжести своего веса.
Хэвидьютишная модель с 4-дверной кабиной обильна и велика даже с «коротким», 2-метровым кузовом. Три с лишком тонны снаряженной массы упакованы в 6.1 метра длины и пару метров ширины. Все это сооружение покоится, разумеется, на раме коробчатого типа. Передняя подвеска независимая на двойных рычагах, задняя – листовая.
Несмотря на 6 литров рабочего объема, 340 л.с., титанический крутящий момент в 515Нм и 6 ступеней автомата, разгон не более чем вальяжен, и занимает примерно 11 секунд до сотни (дизельной версии требуется на 3 секунды меньше).
Обратное замедление обеспечивают тормозные диски диаметром 14 дюймов по кругу.
Аппетит при таких массо-габаритных и мощностных показателях внушителен – меньше 17 литров на 100 км получить практически невозможно. Поэтому объем луца на борту – 136 литров.
Новые Chevrolet Silverado HD и GMC Sierra HD 2015
General Motors представила расширенные HD-версии пикапов GMC Sierra и Chevrolet Silverado 2015 модельного года. От стоковых версий автомобили отличаются обновленным внешним видом и расширенным пакетом оснащения.
Фото пикапа Chevrolet Silverado HD 2015 года
Обновленные пикапы получили более крупные радиаторные решетки, мощные капоты и цельные бамперы спереди. Sierra HD в комплектации Denali может похвастаться головной оптикой со светодиодами, полностью новой радиаторной решеткой и полированным оконечником выхлопной системы из нержавеющей стали.
В салоне появилась кожаная отделка, мультимедийная система Intellilink с интегрированной навигацией и аудиосистема Bose.
Технические характеристики
Линейка силовых агрегатов для тяжелых пикапов пополнилась 6,0-литровым бензиновым Vortec V8, выдающим в зависимости от комплектации 326 или 364 л.с., а также дизельным 6,6-литровым Duramax мощностью 402 л.с. и 1037 Нм на пике. Двигатели работают в паре с 6-ступенчатой автоматической КПП «Allison 1000».
Фото GMC Sierra HD 2015 года
Грузоподъемность пикапов составляет 3,5 тонны, а буксировать автомобили могут прицеп весом до 10,5 тонн.
Видео
Цена
Пикапы GMC Sierra HD и Chevrolet Silverado HD 2015 появятся в продаже ориентировочно в первом квартале следующего года. Информация о цене появится ближе к старту продаж.
2015 GMC Sierra 2500
- Overall range of power, looks, utility and comfort
- Standard trailer-sway control
- Refined interior
- Manual transmission not offered
What to Know
We’re looking for the best deals on a GMC near you…
Are you looking for more listings?
Please enter a valid 5-digit ZIP code.
Sign up for listing notifications
Please enter your complete email address.
Thanks For Signing Up!
We have received your information, so keep an eye out for emails from Cars.com.
See all local inventory
from the Cars.com expert editorial team
Sharing much of the same underpinnings with the Chevrolet Silverado heavy-duty pickup truck, the GMC Sierra HD provides truck buyers with a bit more style and luxury — especially in Denali trim. Competitors include the Ford F-Series Super Duty and Ram 2500 and 3500.
New for 2015
The Sierra 2500HD and 3500HD have been redesigned and have new styling inside and out.
Below is a list of highlighted features and not an exhaustive list. Features are standard unless otherwise noted.
Exterior Highlights
- Regular-cab, double-cab and crew-cab body styles
- Standard or long bed
- Available dual rear wheels (3500HD)
- Available All Terrain Package
- 17-inch wheels; 18- or 20-inch wheels available
- Available heated and power-adjustable camper-style side mirrors
- Available power sunroof
- Seats up to six people in certain versions
- Vinyl, cloth or leather upholstery
- Front bench or bucket seats
- Available Bluetooth connectivity
- Available navigation system
- Available power-adjustable pedals
- Available power-sliding rear window
- Available OnStar with 4G LTE and Wi-Fi hot spot
- Available backseat entertainment system with 9.2-inch screen
- 360-horsepower, 6.0-liter gas V-8 engine makes 380 pounds-feet of torque (301 hp and 333 pounds-feet of torque when running on CNG in properly equipped trucks)
- Available 397-hp, turbo-diesel 6.6-liter V-8 makes 765 pounds-feet of torque
- Both engines work with a six-speed automatic transmission
- Turbo-diesel has an exhaust-br. Show full review
Sharing much of the same underpinnings with the Chevrolet Silverado heavy-duty pickup truck, the GMC Sierra HD provides truck buyers with a bit more style and luxury — especially in Denali trim. Competitors include the Ford F-Series Super Duty and Ram 2500 and 3500.
New for 2015
The Sierra 2500HD and 3500HD have been redesigned and have new styling inside and out.
Below is a list of highlighted features and not an exhaustive list. Features are standard unless otherwise noted.
Exterior Highlights
- Regular-cab, double-cab and crew-cab body styles
- Standard or long bed
- Available dual rear wheels (3500HD)
- Available All Terrain Package
- 17-inch wheels; 18- or 20-inch wheels available
- Available heated and power-adjustable camper-style side mirrors
- Available power sunroof
- Seats up to six people in certain versions
- Vinyl, cloth or leather upholstery
- Front bench or bucket seats
- Available Bluetooth connectivity
- Available navigation system
- Available power-adjustable pedals
- Available power-sliding rear window
- Available OnStar with 4G LTE and Wi-Fi hot spot
- Available backseat entertainment system with 9.2-inch screen
- 360-horsepower, 6.0-liter gas V-8 engine makes 380 pounds-feet of torque (301 hp and 333 pounds-feet of torque when running on CNG in properly equipped trucks)
- Available 397-hp, turbo-diesel 6.6-liter V-8 makes 765 pounds-feet of torque
- Both engines work with a six-speed automatic transmission
- Turbo-diesel has an exhaust-brake system that prov >Safety Features
- Required in every new car: front airbags, antilock brakes and an electronic stability system
- Trailer-sway control and hill start assist
- Available backup camera
- Available front and rear parking sensors
- Available lane departure warning
- Available forward collision warning
H >