Audi Sport Quattro Concept

Audi › Полному приводу quattro фирма Audi посвятила одноимённый концепт

Наружная свирепость концепта продиктована не только идеологией спортивных моделей quattro, но и необходимостью обеспечить оптимальное охлаждение скрытому под капотом мощному мотору.

Тридцатилетие с момента выпуска первого своего автомобиля с фирменным полным приводом компания Audi отпраздновала премьерой шоу-кара, представляющего собой эффектную стилизацию под классику quattro. Явленный публике на подмостках Парижского мотор-шоу спорткар Audi quattro Concept имеет лёгкий кузов, мощный турбомотор и, конечно же, привод на все колёса.

Прототип построен на укороченной (-150 мм) базе ураганного четырёхместного купе Audi RS5. Линия крыши у «выставочного образца» занижена на 40 мм. Кузов длиной 4,28 м, шириной 1,86 м и высотой 1,33 м по преимуществу выполнен из «крылатого металла», а крыша, задняя дверь, спойлеры и некоторые другие компоненты — из углеволокна. В результате масса концепта составляет какие-то 1300 кг, то есть почти как легендарное купе Audi Sport quattro 1984 года.

Благодаря отсутствию хромированных деталей в отделке и мускулистому кузову с раздутыми крыльями и чётко очерченными рёбрами жёсткости спорткар выглядит мощно, технологично и современно.

Под капотом у машины расположен сопряжённый с шестиступенчатой «механикой» и форсированный до 408 «лошадей» (480 Н•м) пятицилиндровый наддувный двигатель 2.5, позаимствованный у модели TT RS. Мотор компактен и весит всего 183 кг. Оснащённый им автомобиль, на вооружении у которого также состоит полноприводная трансмиссия с коронношестерным межосевым дифференциалом, способен разгоняться до сотни за 3,9 с.

Выполненный с оглядкой на легендарное купе Audi Sport quattro агрессивный концепт имеет колёсную базу 2,6 м и непривычно короткий для полноприводных спорткаров задний свес, а обут в эффектные колёса.

Шасси концепта настроено на экстремальную езду. Для снижения неподрессоренной массы все ключевые компоненты подвески были сделаны из алюминия. Ради лучшего поведения концепта на дороге пружины и амортизаторы трапециевидной задней подвески разделены, а сама она смонтирована на стальном подрамнике с упругими опорами. Передняя пятизвенная подвеска крепится к жёсткому алюминиевому подрамнику. За остановку мощного спорткара отвечают карбонокерамические тормоза с ярко-красными шестипоршневыми суппортами.

Полностью цифровой приборный щиток предоставляет водителю всю информацию о машине, заменяя в том числе привычный для автомобилей с четырьмя кольцами дисплей системы MMI на консоли. Он имеет два режима — повседневный, с максимумом данных, и гоночный, стилизованный под приборы классического купе Sport quattro.

Как и его прародитель из концепт располагает салоном на двоих. В нём размещены облегчённые на 40% по сравнению с сиденьями Audi RS5 спортивные ковшеобразные кресла (каждое весит 18 кг), снабжаемые трёх- или четырёхточечными ремнями безопасности. За их спинками из-за уменьшения колёсной базы осталось место только для ручной клади и гоночного шлема.

Мультимедийная система не только умеет воспроизводить файлы с цифровых носителей и принимать радиотрансляции, но и имеет доступ к онлайн-сервисам. А ещё в ней есть «электронный штурман», описывающий маршрут, как это делает напарник пилота в ралли.

Атмосферу спорткара с оптимально организованным рабочим пространством, ориентированным на водителя, подчёркивает отделка. Это сочетание чёрного углеволокна и бежевой кожи, которой обтянуты довольно простая по структуре передняя панель без каких-либо излишеств, кресла, центральный тоннель и дверные панели.

Audi Sport Quattro — мощность, стиль и новации

Стильный Audi Sport Quattro Concept призван стать главным гвоздем в экспозиции компании из Ингольштадта на Франкфуртском автосалоне 2013 года. По информации представленной руководством Audi AG автомобиль Ауди Спорт Кватро концепт образца 2013-2014 года олицетворяет философию технологии Quattro — спортивность, динамичный подход к жизни, безопасность движения и техническая компетентность. Вместе с нашими читателями оценим экстерьер и интерьер автоновинки, узнаем феноменальные технические характеристики, да и просто полюбуемся Audi Sport Quattro 2013 года, благо в нашем распоряжении фото, видео кузова и салона.

Слова словами, но Ауди Спорт Кватро 2013 года является продолжателем яркого и агрессивного Audi Sport Quattro 1984 года, Audi quattro Concept 2010 года показанного на Парижском автосалоне. А также немецкий производитель таким образом выражает благодарность пяти с лишним миллионам автолюбителей, остановивших свой выбор на автомобилях компании с системой полного привода quattro начиная с 1980 года.

Прародитель концепта 2013 года — раллийный Audi Sport Quattro 1984 года с чудовищным мотором мощностью 450 сил. Ограниченно серией в 224 экземпляра был выпущен «гражданский» Ауди Спорт Кватро с мотором отдачей в 306 сил, кузовными панелями из углеродистого волокна, фантастической ценой в 203850 немецких марок, и это в 1984 году.

Вернемся из далеких 80-ых годов прошлого века к новому Audi Sport Quattro Concept.
Для правильного восприятия нового автомобиля начнем с внешних габаритных размеров кузова: 4602 мм в длину, 1964 мм в ширину, всего 1386 мм в высоту, 2784 мм колесная база.

Визуально такие параметры демонстрируют широкий и низкий кузов с расставленными по периметры огромными колесами (резина 285/ 30 R21 на алюминиевых дисках 21 радиуса с изысканным рисунком), минимальные свесы и агрессивные, но утонченные линии и стильные, гармоничные пропорции.

Новый спорткар от Ауди оснащается инновационными фарами головного света — Matrix LED. Светодиоды применяются в качестве дневных ходовых огней, указателей поворотов и ближнего света, дальний свет обеспечивают отдельная группа светодиодов способных регулировать степень и направление потока. Благодаря новой матричной технологии фары можно делать компактными и вписывать в любое оформление дизайна кузова.

Огромный передний бампер дополнен ярким сплиттером с красноречивой надписью quattro и тремя воздухозаборниками. Первый расположился по центру и обеспечивает приток воздуха к системе охлаждения бензинового V8 — фирменная трапеция Audi. Дополнительные большие секции разместились по сторонам и направленными лопастями перераспределяют воздушные потоки к тормозным механизмам из карбона и керамики. Воздуховоды затянуты черной мелкой ячеистой сеткой и выглядят агрессивно, да и просто здорово.

Передние и задние колесные арки выступают над поверхностями панелей кузова красивыми холмами, украшенными рельефными линиями. Мы привыкли, что серийные автомобили немецкого концерна — со спокойными и прямыми линиями кузова, лишь чуть сглаженными для лучших аэродинамических показателей. В случае с Audi Sport Quattro 2013-2014 года дизайнеры наградили боковые поверхности тела авто новинки волнующими воображение линиями, мощными выштамповками с прорезями-жабрами для отвода горячего воздуха от тормозных дисков.

Отдельного внимания стоит уделить крыше с заниженными стойками. Рамка лобового стекла не располагает сильным наклоном, но миниатюрные по высоте стойки (тонкая передняя и мощная задняя) создают ровную поверхность купола и изысканный переход крыши в аккуратную, компактную и при этом шедевральную корму.

Оформление задней части нового концепта Ауди направлено на достижение максимальной прижимной силы и обеспечение яркого визуального эффекта. Большой спойлер интегрирован в поверхность кузова, задний бампер обтекаемой формы с диффузором и огромными радиусами насадок выхлопных труб. Красоту и стиль обеспечивают большие прямоугольники габаритных фар со светодиодами и идеальные линии кормы спортивного автомобиля.

В основе Audi Sport Quattro Concept — силовая структура кузова из высокопрочной стали и литых алюминиевых деталей, боковые двери и крылья из штампованного алюминия, капот, крыша и дверь багажника из углеродистого волокна. Применения таких разнородных материалов, несмотря на наличие восьмицилиндрового двигателя, электромотора и полного привода, позволило обеспечить снаряженную массу автомобиля в 1850 кг.

Салон у Ауди Спорт Кватро концепт одновременно простой, лаконичный, эргономичный и функциональный. Мультифункциональное рулевое колесо с подрезанным снизу ободом, полностью цифровая графическая приборная панель по желанию водителя меняет 3D-картинку и способна выводить различную информацию. Проекционный дисплей, новаторский блок управления климатической установкой, наклонная консоль на которой разместились ручка управления КПП, кнопки вспомогательных функций и большой, удобный джойстик Audi MMI. В автомобиле устанавливаются раздельные спортивные ковшеподобные кресла для четверых. Багажник авто способен принять на борт 300 литров груза. В качестве материалов для отделки салона широко применяется карбон.

Технические характеристики нового концептуального Audi Sport Quattro 2013-2014 поражают своими новациями и высоким уровнем. Подвеска колес независимая, спереди пятирычажная, а сзади трапециевидная схема. Все рычаги и подрамник изготовлены из легкого алюминия.
Автомобиль оснащается гибридной схемой с двумя типами двигателей:

  • первый бензиновый 4,0-литровый V8 с двойным турбонаддувом (560 лс 700 Нм) дополнен системой старт-стоп,
  • второй электромотор (150 лс 400 Нм) питается от литий-ионных батарей емкостью 14,1 Квч.

В наличии система полного привода quattro со спортивным дифференциалом задней оси, применяется 8 АКПП Tiptronic. Тандем бензинового и электрического моторов в спортивном режиме (оба работают с полной отдачей) генерируют 700 лошадок и 800 Нм крутящего момента, что позволяет разогнаться автомобилю до 100 кмч всего за 3,7 секунд. Максимальная скорость ограничена электроникой на уровне 305 кмч.
Помимо режима Sport существуют еще пара режимов — EV и Hybrid:

  • EV mode — движение только на тяге электродвигателя, запаса электротоплива должно хватить на 50 км. При критическом истощении запаса электроэнергии в батареях электроника запустит бензиновый мотор.
  • Hybr >Запас электрического топлива в батареях можно восстановить не только с помощью бензинового мотора, но и просто подключившись к сети с помощью зарядного устройства.

    По предварительной информации серийный вариант Audi Sport Quattro появится на рынке в 2015-2016 году, но пока точно не известно под каким именем и по какой цене.

    Audi представила купе Sport Quattro Concept

    4 Сентября 2013

    Осенью 2010-го компания Audi представила на мотор-шоу в Париже купе Quattro Concept на базе модели RS5, а на автосалоне во Франкфурте 2013 автопроизводитель из Ингольштадта показал двухдверку Audi Sport Quattro Concept.

    Что изменилось ? Внешне новая концептуальная разработка является логическим продолжением предыдущей. Дизайн модели во многом пересекается с концептом трехлетней давности, а среди отличий можно отметить более агрессивнй передок со сплитером, крупными боковыми воздухозаборниками и иной решеткой радиатора. Также появились вентиляционные отверстия на боковинах в передних крыльях.

    Кроме того, новый Audi Sport Quattro Concept оказался несколько крупнее прежнего и по своим размерам сопоставим с седаном Ауди А4. Длина купе составляет 4 602 мм (величина колесной базы — 2 784), ширина — 1 964, высота — 1 386.

    Приставка Sport в названии модели появилась не случайно. Если прежний концепт Audi Quattro имел двигатель мощностью 402 л.с., то здесь установлена гибридная силовая установка с отдачей в 691 «лошадей». В ее состав входят 560-сильный 4,0-литровый бензиновый V8 twin-turbo, восьмиступечатая автоматическая трансмиссия, расположенный между ними электромотор с отдачей в 150 «лошадей» (400 Нм) и комплект литий-ионнных аккумуляторов.

    С 0 до 100 км/ч Audi Sport Quattro Concept ускоряется за 3,7 секунды, а максимальная скорость авто достигает 305 км/ч. При этом средний расход топлива концепта в смешанном цикле заявлен на уровне всего лишь 2,5 литра на сто километров пути. Экономить бензин помогают функция деактивации половины цилиндров на ДВС и система «старт/стоп». Кроме того, исключительно на электротяге купе может проехать до 50 килотмеров.

    Салон Ауди Спорт Кватро отличается от прежнего концепта, но продолжает развитие темы минимализма. Здесь практически отсутствует центральная консоль, а на электронный щиток приборов можно выводить не только отображение традиционных данных, но и картинку с системы навигации, мультимедиа и многое дургое.

    В конце 2013-го стало известно, что производитель планирует запустить данную модель в серийное производство, правда, произойдет это не раньше 2015 г. При этом автомобиль будет построен на укороченной платформе седана A6 и получит обычный бензиновый 2,5-литровый турбомотор от кроссовера RS Q3, но форсированный с 310 до примерно 360 сил.

    Издание Auto Motor und Sport сообщает о том, что серийный вариант Audi Sport Quattro получит полный привод, а в его конструкции найдет применение карбон, за счет чего массу модели планируется удержать в пределах 1 300 кг.

    Audi Sport quattro Concept ( 2013 )

    Audi Sport quattro Concept

    quattro is Audi and Audi is quattro – the brand and the technology are indelibly linked. In celebration of the 30th birthday of the Sport quattro, Audi will present its legitimate successor at the 2013 IAA in Frankfurt am Main. The Audi Sport quattro concept show car continues the grand quattro tradition, with a stunning coupe design and plug-in hybrid drive with a system output of 515 kW (700 hp).

    quattro is more than just a technology – quattro is a philosophy. The term stands for driving safety and sportiness, technical competence and a dynamic approach to life. Since the debut of the “Ur-quattro” in 1980, Audi has sold more than five million cars with permanent all-wheel drive, far more than any other premium manufacturer worldwide. The strengths of the quattro concept and its successes in racing have been impressively displayed for over three decades now.

    One legendary Audi classic is the Sport quattro, which made its debut at the 1983 IAA and was designed as a homologation model for the World Rally Championship. With 225 kW (306 hp) and many technical innovations, it was the supercar of its day. The short wheelbase, which honed the handling, gave the Sport quattro an unmistakable look. The competition car wrote racing history. Walter Röhrl drove it to a convincing victory in the 1987 Pike’s Peak International Hill Climb in Colorado, U.S.A.

    2013 Audi Sport quattro Concept

    Exterior design: powerful and eye-catching

    With the Audi Sport quattro concept show car, Audi is bringing this grand tradition into the present and taking up ideas again that were first seen in the Audi quattro concept study three years ago. The coupe combines the DNA of the Ur-quattro with dramatic elegance. It has a powerful, intense road stance, its body tautly perched over the 21-inch wheels. The overhangs are short, the proportions sportily balanced.

    With a wheelbase of 2,784 millimeters (109.61 in), it is 4,602 millimeters (181.18 in) long. With 1,964 millimeters (77.32 in), the two-door model is very wide and at just 1,386 millimeters (54.57 in) unusually low-slung.

    Like the Audi Sport quattro, the Audi Sport quattro concept was designed in the spirit of racing. None of its design solutions are an end unto themselves. Each is driven by a technical function, and several are an homage to the quattro models of the early 1980s. These include the angular, flat C-pillars and the rectangular double headlights featuring Audi’s groundbreaking Matrix LED technology, which will be available by the end of 2013 in the refreshed Audi A8.

    Two very flat structures are visible inside the headlight. The wrap-around daytime running lights together with the central low-beam units and the Audi Matrix LED make for a sporty, determined look. The headlights and tail lights are a reinterpretation of lightweight construction. The headlights forsake fascia, exposing the LED heat sinks, while the tail lights reduce glass and housing to a minimum.

    The LED high-beam unit of the Audi Matrix LED headlights is comprised of numerous individual diodes. The individual LEDs, which work in tandem with upstream lenses and reflectors, always deliver excellent illumination. They are activated, deactivated or dimmed individually according to the situation. With the number of LEDs, their arrangement and the size and design of the headlights, the new technology offers many fascinating possibilities.

    Another design homage are the “blisters” above the fenders. The Audi designers have reinterpreted and strongly accentuated these lines. They give the body even greater emotional appeal and broad shoulders. Throughout the car, sharp contours frame tautly muscular surfaces. With their interplay between convex and concave curvatures, the engine hood, fenders and flanks define the athletic character of the Audi Sport quattro concept.

    New details: the single-frame grille

    The front of the show car is characterized by the hexagonal single-frame grille with a new, sculpted grille insert, a typical element borrowed from racing. Its lower section is virtually vertical; the upper section follows the line of the engine hood. The low grille emphasizes the width of the car. Two large, vertical blades divide each of the large air inlets, and their form is taken up by the creases in the engine hood. The CFRP splitter is shifted far to the front, as on a race car. The grille is part of Audi’s new design philosophy and provides a first glimpse at the future design of the sporty production models.

    The proportions of the rear of the car are defined by the combination of a flat greenhouse and broad shoulders. The spoiler at the lower edge of the rear window underscores the car’s width. Another distinctive element at the rear of the show car is the CFRP diffuser, which extends far upward. Similar to the single-frame grille, its upper section is honeycombed, whereas the lower section houses two large, oval tailpipes. Mounted on a black CFRP facing, the tail lights are rectangular – a typical quattro styling cue – and emphasize the width of the car. A spoiler extends from the rear hatch at higher speeds. The luggage compartment, which is reinforced by a solid crossbeam beneath the rear shelf, has a capacity of 300 liters (10.59 cubic ft).

    Precisely penned details round out the dynamic look of the Audi Sport quattro concept. The flared sills are made of CFRP; the power door handles extend automatically to meet an approaching hand. The four rings adorn the front, the rear, the air outlets behind the front wheels and the C-pillars. The center-locking wheels feature a five twin-spoke design.

    Interior: racing meets elegance

    The concept of elegant sportiness carries over to the interior of the Audi Sport quattro concept. The spacious cabin is awash in dark gray tones and precise lines.

    The interior is focused on the driver. The steering wheel, digital instrument cluster and head-up display are all in the direct field of view. A line running below the windshield encircles both the driver and passenger and integrates all ergonomic functions such as the door openers.

    The lightweight construction typical for Audi is reflected both in the design and in the choice of materials. Viewed from above, the slim dashboard is reminiscent of the wing of a sailplane. The support structure of the interior is a carbon shell that also serves as a storage compartment in the side doors. Elements like this make lightweight construction visible.

    The quattro drivetrain runs beneath the continuous center console. Sporty racing bucket seats with folding backs, sculpted side bolsters and integrated head restraints up front and full rear seats offer space for four. The folding mechanism provides access to the rear. A crossbeam behind the rear seats provides for additional rigidity.

    Great attention to detail is reflected in both the choice of materials and the workmanship. The multifunction sport steering wheel provides a glimpse into future sporty production models.

    The control concept is also focused on the driver. All important information is displayed in the fully digital instrument cluster, another show car feature. The multifunction sport steering wheel is used to switch between a number of virtual 3D displays.

    Choices include a Race mode with central speedometer, track information and a stopwatch, for example, or the Setup mode with detailed information about numerous race tracks. In addition, the touchwheel of the characteristic Audi MMI control unit makes it easy to enter information.

    Another highlight is the innovative air conditioning control unit, which is integrated directly into the air vents. Temperature, intensity and air flow can be controlled using one and the same element. The display in the vents shows either important media information or the air conditioning settings.

    Powerful performance: the plug-in hybrid drive

    The plug-in hybrid drive makes the Audi Sport quattro concept a breathtakingly dynamic coupe. System output is 515 kW (700 hp); system torque is 800 Nm (590.05 lb-ft). Power flows through a modified eight-speed tiptronic to the quattro powertrain, which features a sport differential on the rear axle. According to the applicable standard, the show car consumes on average 2.5 liters of fuel per 100 kilometers (94.09 US mpg), a CO2 equivalent of 59 grams per kilometer (94.95 g/mile).

    The combustion engine is a four-liter, twin-turbo V8. It produces 412 kW (560 hp) and 700 Nm (516.29 lb-ft) of torque. The cylinder on demand (COD) system, which deactivates four cylinders under part load, and a start-stop system make the sonorous eight-cylinder unit very efficient.

    Located between the 4.0 TFSI and the transmission is a disc-shaped electric motor producing 110 kW and 400 Nm (295.02 lb-ft). It draws its traction energy from a liquid-cooled lithium-ion battery in the rear with a capacity of 14.1 kWh. The show car is charged via an Audi wall box, which uses intelligent charge management to ensure the optimal feed of energy to the lithium-ion battery. The Audi Sport quattro concept can cover up to 50 kilometers (31.07 miles) on electric power alone. An intelligent management system controls the interplay between the two drives as needed, and the driver can choose between various operating modes.

    The customer can choose between various characteristics for the Audi Sport quattro concept depending on the operating and driving strategy. A choice of three modes is available. EV mode is for purely electric driving; Hybrid mode for maximum efficiency and Sport mode for maximum performance.

    In EV mode, only the electric motor is active. With a peak electric output of 110 kW and 400 Nm (295.02 lb-ft) of torque, electric driving both inside and outside the city is possible. An active accelerator indicates the transition to hybrid operation to the driver so that he/she can consciously control the switch between electric and hybrid vehicle.

    In Hybrid mode, environmental and route data are used to compute the optimal use of the electric motor and combustion engine for fuel efficiency and implement this via the operating strategy. If navigation is active, the route is optimized for efficiency. This mode also includes the ability to customize the operating strategy. If the driver wants to retain a certain amount of electric range or to drive certain route segments on electric power, they can use the Hold or Charge function to precisely adjust the charge of the battery even without charging from the power grid.

    In Sport mode, the operating strategy sets the drive system for maximum power and performance. The electric boost function supports the combustion engine in all driving situations. The energy management system ensures that the battery always has sufficient charge.

    When the V8 and the electric motor work together, the Audi Sport quattro concept accelerates from 0 to 100 km/h (62.14 mph) in 3.7 seconds – much like the powerful Audi rally cars once did. Its top speed is 305 km/h (189.52 mph). The lightweight construction concept also plays a large part in this dynamic performance. The occupant cell combines ultra-high-strength steel panels and cast aluminum structural elements. The doors and fenders are made of aluminum, and the roof, the engine hood and the rear hatch are made of carbon fiber-reinforced polymer. The result is a curb weight including the battery pack of just 1,850 kilograms (4,078.55 lb).

    The show car’s chassis is easily able to handle the drive system’s power. Handling is as dynamic as it is stable. The front suspension features five control arms per wheel; the rear suspension follows the Audi track-controlled trapezoidal link principle. Tautly tuned springs and dampers connect the Audi Sport quattro concept firmly to the road. The dynamic steering varies its ratio as a function of driving speed. The brake calipers grip large, carbon fiber-ceramic brake discs, and the tire format is 285/30 R 21.

    Audi › Полному приводу quattro фирма Audi посвятила одноимённый концепт

    Наружная свирепость концепта продиктована не только идеологией спортивных моделей quattro, но и необходимостью обеспечить оптимальное охлаждение скрытому под капотом мощному мотору.

    Тридцатилетие с момента выпуска первого своего автомобиля с фирменным полным приводом компания Audi отпраздновала премьерой шоу-кара, представляющего собой эффектную стилизацию под классику quattro. Явленный публике на подмостках Парижского мотор-шоу спорткар Audi quattro Concept имеет лёгкий кузов, мощный турбомотор и, конечно же, привод на все колёса.

    Прототип построен на укороченной (-150 мм) базе ураганного четырёхместного купе Audi RS5. Линия крыши у «выставочного образца» занижена на 40 мм. Кузов длиной 4,28 м, шириной 1,86 м и высотой 1,33 м по преимуществу выполнен из «крылатого металла», а крыша, задняя дверь, спойлеры и некоторые другие компоненты — из углеволокна. В результате масса концепта составляет какие-то 1300 кг, то есть почти как легендарное купе Audi Sport quattro 1984 года.

    Благодаря отсутствию хромированных деталей в отделке и мускулистому кузову с раздутыми крыльями и чётко очерченными рёбрами жёсткости спорткар выглядит мощно, технологично и современно.

    Под капотом у машины расположен сопряжённый с шестиступенчатой «механикой» и форсированный до 408 «лошадей» (480 Н•м) пятицилиндровый наддувный двигатель 2.5, позаимствованный у модели TT RS. Мотор компактен и весит всего 183 кг. Оснащённый им автомобиль, на вооружении у которого также состоит полноприводная трансмиссия с коронношестерным межосевым дифференциалом, способен разгоняться до сотни за 3,9 с.

    Выполненный с оглядкой на легендарное купе Audi Sport quattro агрессивный концепт имеет колёсную базу 2,6 м и непривычно короткий для полноприводных спорткаров задний свес, а обут в эффектные колёса.

    Шасси концепта настроено на экстремальную езду. Для снижения неподрессоренной массы все ключевые компоненты подвески были сделаны из алюминия. Ради лучшего поведения концепта на дороге пружины и амортизаторы трапециевидной задней подвески разделены, а сама она смонтирована на стальном подрамнике с упругими опорами. Передняя пятизвенная подвеска крепится к жёсткому алюминиевому подрамнику. За остановку мощного спорткара отвечают карбонокерамические тормоза с ярко-красными шестипоршневыми суппортами.

    Полностью цифровой приборный щиток предоставляет водителю всю информацию о машине, заменяя в том числе привычный для автомобилей с четырьмя кольцами дисплей системы MMI на консоли. Он имеет два режима — повседневный, с максимумом данных, и гоночный, стилизованный под приборы классического купе Sport quattro.

    Как и его прародитель из концепт располагает салоном на двоих. В нём размещены облегчённые на 40% по сравнению с сиденьями Audi RS5 спортивные ковшеобразные кресла (каждое весит 18 кг), снабжаемые трёх- или четырёхточечными ремнями безопасности. За их спинками из-за уменьшения колёсной базы осталось место только для ручной клади и гоночного шлема.

    Мультимедийная система не только умеет воспроизводить файлы с цифровых носителей и принимать радиотрансляции, но и имеет доступ к онлайн-сервисам. А ещё в ней есть «электронный штурман», описывающий маршрут, как это делает напарник пилота в ралли.

    Атмосферу спорткара с оптимально организованным рабочим пространством, ориентированным на водителя, подчёркивает отделка. Это сочетание чёрного углеволокна и бежевой кожи, которой обтянуты довольно простая по структуре передняя панель без каких-либо излишеств, кресла, центральный тоннель и дверные панели.

    Audi Sport quattro concept

    If you have questions about Audi or our products but are not a journalist, please contact our customer service department at:

    Daniel Abt about ABT Tuning and the new Audi RS 4 Avant | What’s up, Audi? #22

    Trailer 2019 Audi RS 4 Avant | Update for the powerful wagon

    Audi x Bits & Pretzels 2019 | Vorsprung, visions and the future of mobility

    Colour: Energy Yellow

    • Powerful design inspired by motor sport
    • Plug-in hybrid drive developing 515 kW (700 hp) of system power
    • Impressive performance with low fuel consumption: 0-100 km/h in 3.7 seconds, 2.5 liters per 100 kilometers (94.09 US mpg)

    quattro is Audi and Audi is quattro – the brand and the technology are indelibly linked. In celebration of the 30th birthday of the Sport quattro, Audi will present its legitimate successor at the 2013 IAA in Frankfurt am Main. The Audi Sport quattro concept show car continues the grand quattro tradition, with a stunning coupe design and plug-in hybrid drive with a system output of 515 kW (700 hp).

    quattro is more than just a technology – quattro is a philosophy. The term stands for driving safety and sportiness, technical competence and a dynamic approach to life. Since the debut of the “Ur-quattro” in 1980, Audi has sold more than five million cars with permanent all-wheel drive, far more than any other premium manufacturer worldwide. The strengths of the quattro concept and its successes in racing have been impressively displayed for over three decades now.

    One legendary Audi classic is the Sport quattro, which made its debut at the 1983 IAA and was designed as a homologation model for the World Rally Championship. With 225 kW (306 hp) and many technical innovations, it was the supercar of its day. The short wheelbase, which honed the handling, gave the Sport quattro an unmistakable look. The competition car wrote racing history. Walter Röhrl drove it to a convincing victory in the 1987 Pike’s Peak International Hill Climb in Colorado, U.S.A.

    Exterior design: powerful and eye-catching

    With the Audi Sport quattro concept show car, Audi is bringing this grand tradition into the present and taking up ideas again that were first seen in the Audi quattro concept study three years ago. The coupe combines the DNA of the Ur-quattro with dramatic elegance. It has a powerful, intense road stance, its body tautly perched over the 21-inch wheels. The overhangs are short, the proportions sportily balanced.

    With a wheelbase of 2,784 millimeters (109.61 in), it is 4,602 millimeters (181.18 in) long. With 1,964 millimeters (77.32 in), the two-door model is very wide and at just 1,386 millimeters (54.57 in) unusually low-slung.

    Like the Audi Sport quattro, the Audi Sport quattro concept was designed in the spirit of racing. None of its design solutions are an end unto themselves. Each is driven by a technical function, and several are an homage to the quattro models of the early 1980s. These include the angular, flat C-pillars and the rectangular double headlights featuring Audi’s groundbreaking Matrix LED technology, which will be available by the end of this year in the refreshed Audi A8.

    Two very flat structures are visible inside the headlight. The wrap-around daytime running lights together with the central low-beam units and the Audi Matrix LED make for a sporty, determined look. The headlights and tail lights are a reinterpretation of lightweight construction. The headlights forsake fascia, exposing the LED heat sinks, while the tail lights reduce glass and housing to a minimum.

    The LED high-beam unit of the Audi Matrix LED headlights is comprised of numerous individual diodes. The individual LEDs, which work in tandem with upstream lenses and reflectors, always deliver excellent illumination. They are activated, deactivated or dimmed individually according to the situation. With the number of LEDs, their arrangement and the size and design of the headlights, the new technology offers many fascinating possibilities.

    Another design homage are the “blisters” above the fenders. The Audi designers have reinterpreted and strongly accentuated these lines. They give the body even greater emotional appeal and broad shoulders. Throughout the car, sharp contours frame tautly muscular surfaces. With their interplay between convex and concave curvatures, the engine hood, fenders and flanks define the athletic character of the Audi Sport quattro concept.

    New details: the single-frame grille

    The front of the show car is characterized by the hexagonal single-frame grille with a new, sculpted grille insert, a typical element borrowed from racing. Its lower section is virtually vertical; the upper section follows the line of the engine hood. The low grille emphasizes the width of the car. Two large, vertical blades divide each of the large air inlets, and their form is taken up by the creases in the engine hood. The CFRP splitter is shifted far to the front, as on a race car. The grille is part of Audi’s new design philosophy and provides a first glimpse at the future design of the sporty production models.

    The proportions of the rear of the car are defined by the combination of a flat greenhouse and broad shoulders. The spoiler at the lower edge of the rear window underscores the car’s width. Another distinctive element at the rear of the show car is the CFRP diffuser, which extends far upward. Similar to the single-frame grille, its upper section is honeycombed, whereas the lower section houses two large, oval tailpipes. Mounted on a black CFRP facing, the tail lights are rectangular – a typical quattro styling cue – and emphasize the width of the car. A spoiler extends from the rear hatch at higher speeds. The luggage compartment, which is reinforced by a solid crossbeam beneath the rear shelf, has a capacity of 300 liters (10.59 cubic ft).

    Precisely penned details round out the dynamic look of the Audi Sport quattro concept. The flared sills are made of CFRP; the power door handles extend automatically to meet an approaching hand. The four rings adorn the front, the rear, the air outlets behind the front wheels and the C-pillars. The center-locking wheels feature a five twin-spoke design.

    Interior: racing meets elegance

    The concept of elegant sportiness carries over to the interior of the Audi Sport quattro concept. The spacious cabin is awash in dark gray tones and precise lines.

    The interior is focused on the driver. The steering wheel, digital instrument cluster and head-up display are all in the direct field of view. A line running below the windshield encircles both the driver and passenger and integrates all ergonomic functions such as the door openers.

    The lightweight construction typical for Audi is reflected both in the design and in the choice of materials. Viewed from above, the slim dashboard is reminiscent of the wing of a sailplane. The support structure of the interior is a carbon shell that also serves as a storage compartment in the side doors. Elements like this make lightweight construction visible.

    The quattro drivetrain runs beneath the continuous center console. Sporty racing bucket seats with folding backs, sculpted side bolsters and integrated head restraints up front and full rear seats offer space for four. The folding mechanism provides access to the rear. A crossbeam behind the rear seats provides for additional rigidity.

    Great attention to detail is reflected in both the choice of materials and the workmanship. The multifunction sport steering wheel provides a glimpse into future sporty production models.

    The control concept is also focused on the driver. All important information is displayed in the fully digital instrument cluster, another show car feature. The multifunction sport steering wheel is used to switch between a number of virtual 3D displays.

    Choices include a Race mode with central speedometer, track information and a stopwatch, for example, or the Setup mode with detailed information about numerous race tracks. In addition, the touchwheel of the characteristic Audi MMI control unit makes it easy to enter information.

    Another highlight is the innovative air conditioning control unit, which is integrated directly into the air vents. Temperature, intensity and air flow can be controlled using one and the same element. The display in the vents shows either important media information or the air conditioning settings.

    Powerful performance: the plug-in hybrid drive

    The plug-in hybrid drive makes the Audi Sport quattro concept a breathtakingly dynamic coupe. System output is 515 kW (700 hp); system torque is 800 Nm (590.05 lb-ft). Power flows through a modified eight-speed tiptronic to the quattro powertrain, which features a sport differential on the rear axle. According to the applicable standard, the show car consumes on average 2.5 liters of fuel per 100 kilometers (94.09 US mpg), a CO2 equivalent of 59 grams per kilometer (94.95 g/mile).

    The combustion engine is a four-liter, twin-turbo V8. It produces 412 kW (560 hp) and 700 Nm (516.29 lb-ft) of torque. The cylinder on demand (COD) system, which deactivates four cylinders under part load, and a start-stop system make the sonorous eight-cylinder unit very efficient.

    Located between the 4.0 TFSI and the transmission is a disc-shaped electric motor producing 110 kW and 400 Nm (295.02 lb-ft). It draws its traction energy from a liquid-cooled lithium-ion battery in the rear with a capacity of 14.1 kWh. The show car is charged via an Audi wall box, which uses intelligent charge management to ensure the optimal feed of energy to the lithium-ion battery. The Audi Sport quattro concept can cover up to 50 kilometers (31.07 miles) on electric power alone. An intelligent management system controls the interplay between the two drives as needed, and the driver can choose between various operating modes.

    The customer can choose between various characteristics for the Audi Sport quattro concept depending on the operating and driving strategy. A choice of three modes is available. EV mode is for purely electric driving; Hybrid mode for maximum efficiency and Sport mode for maximum performance.

    In EV mode, only the electric motor is active. With a peak electric output of 110 kW and 400 Nm (295.02 lb-ft) of torque, electric driving both inside and outside the city is possible. An active accelerator indicates the transition to hybrid operation to the driver so that he/she can consciously control the switch between electric and hybrid vehicle.

    In Hybrid mode, environmental and route data are used to compute the optimal use of the electric motor and combustion engine for fuel efficiency and implement this via the operating strategy. If navigation is active, the route is optimized for efficiency. This mode also includes the ability to customize the operating strategy. If the driver wants to retain a certain amount of electric range or to drive certain route segments on electric power, they can use the Hold or Charge function to precisely adjust the charge of the battery even without charging from the power grid.

    In Sport mode, the operating strategy sets the drive system for maximum power and performance. The electric boost function supports the combustion engine in all driving situations. The energy management system ensures that the battery always has sufficient charge.

    When the V8 and the electric motor work together, the Audi Sport quattro concept accelerates from 0 to 100 km/h (62.14 mph) in 3.7 seconds – much like the powerful Audi rally cars once did. Its top speed is 305 km/h (189.52 mph). The lightweight construction concept also plays a large part in this dynamic performance. The occupant cell combines ultra-high-strength steel panels and cast aluminum structural elements. The doors and fenders are made of aluminum, and the roof, the engine hood and the rear hatch are made of carbon fiber-reinforced polymer. The result is a curb weight including the battery pack of just 1,850 kilograms (4,078.55 lb).

    The show car’s chassis is easily able to handle the drive system’s power. Handling is as dynamic as it is stable. The front suspension features five control arms per wheel; the rear suspension follows the Audi track-controlled trapezoidal link principle. Tautly tuned springs and dampers connect the Audi Sport quattro concept firmly to the road. The dynamic steering varies its ratio as a function of driving speed. The brake calipers grip large, carbon fiber-ceramic brake discs, and the tire format is 285/30 R 21.

    Audi подарила концепт-купе Sport Quattro «лазерную» оптику

    К январскому шоу электроники, которое через несколько дней откроется в Лас-Вегасе, компания Audi подготовила концепт-купе Sport Quattro. Да, его уже показывали в сентябре 2013 года во Франкфурте, но теперь у 700-сильного гибрида вместо светодиодных фар новая оптика, основанная на технологии матричного света. В связи с этим в названии шоу-кара появились новые слова – LaserLight.


    Автомобиль называют будущим Audi. Во-первых, дизайн «передка» показывает, какими будут спортивные автомобили Audi. Во-вторых, здесь использована инновационная технология матричного света – за ней, уверяют в компании, – будущее. Аналогичную оптику применят на 2014 R18 e-tron quattro.

    К выставке электроники в Лас-Вегасе Audi Sport Quattro LaserLight выкрасили в цвет «Plasma Red» (плазменно-красный), вмонтировали фары и оснастили новым TFT-дисплеем с графическим чипом nVidia на базе процессора Tegra 30. Но главное, это всё-таки оптика. Её преимущества перед обычными светодиодами становятся очевидными, если озвучить расстояние, которое она может осветить – до 500 метров. Это достигается благодаря тому, что «лазеры» гораздо компактнее и сидят плотнее друг к другу, что позволяет сделать пучок света более собранным, нерассеянным.


    Наружный трапециевидный блок «лазеров» генерирует поток света для ближнего и дневного света, а внутренняя трапеция отвечает за дальний свет.

    Audi Sport Quattro LaserLight оснащается высокопроизводительной гибридной силовой установкой мощностью 700 л.с., состоящей из 4-литрового твинтурбированного V8 и электромотора. Трансмиссия – 8-скоростная Tiptronic. Привод, разумеется, полный Quattro. На электротяге без участия ДВС концепт способен проехать расстояние до 50 километров. Расход топлива впечатляет – всего 2.5 литра на 100 километров. Разгон до «сотни» у концепта занимает 3.7 секунды.


    Некоторые привыкли измерять объём багажника автомобиля мешками картошки. Не знаем, сколько туда корнеплодов влезет, но объём у Sport Quattro LaserLight равен 300 литров. Колёсная база – 2 784 мм. Длина концепт-кара – 4 602 мм, ширина – 1 964 мм (достаточно широк), высота – 1 386 мм.

    Весит концептуальный спорткар 1 850 килограммов (с учётом аккумуляторов гибридной установки). Двери и крылья выполнены из алюминия, а крыша, капот и крышка багажника – из углепластика. Тормозные диски – карбон-керамические. Композитных материалов много и в салоне авто: торпедо, дверные карты.


    Привычного экрана мультимедийной системы в Audi Sport Quattro LaserLight нет, вместо него установлен TFT-экран приборной панели с графическим чипом nVidia. В «Ауди» говорят, что управляться с ней не сложнее, чем со смартфоном.

    Audi Sport Quattro Concept был представлен в начале сентября 2013 года. Автомобиль был окрашен в ярко-жёлтый цвет, а в движение он приводился 700-сильной гибридной установкой.

    Audi Sport Quattro Concept 2013-2014 voto, видео характеристики Ауди Спорт Кватро Концепт

    Audi Sport Quattro — мощность , стиль и новации

    Стильный Audi Sport Quattro Concept призван стать главным гвоздем в экспозиции компании из Ингольштадта на Франкфуртском автосалоне 2013 aña. По информации представленной руководством Audi AG автомобиль Ауди Спорт Кватро концепт образца 2013-2014 года олицетворяет философию технологии Quattro — спортивность , динамичный подход к жизни , безопасность движения и техническая компетентность . Вместе с нашими читателями оценим экстерьер и интерьер автоновинки , узнаем феноменальные технические характеристики , да и просто полюбуемся Audi Sport Quattro 2013 aña, благо в нашем распоряжении фото , видео кузова и салона .

    Слова словами , но Ауди Спорт Кватро 2013 года является продолжателем яркого и агрессивного Audi Sport Quattro 1984 aña, Audi quattro Concept 2010 года показанного на Парижском автосалоне . А также немецкий производитель таким образом выражает благодарность пяти с лишним миллионам автолюбителей , остановивших свой выбор на автомобилях компании с системой полного привода quattro начиная с 1980 aña.

    Прародитель концепта 2013 года — раллийный Audi Sport Quattro 1984 года с чудовищным мотором мощностью 450 сил . Ограниченно серией в 224 экземпляра был выпущен «гражданский» Ауди Спорт Кватро с мотором отдачей в 306 сил , кузовными панелями из углеродистого волокна , фантастической ценой в 203850 немецких марок , и это в 1984 aña.

    Вернемся из далеких 80-ых годов прошлого века к новому Audi Sport Quattro Concept .

    Для правильного восприятия нового автомобиля начнем с внешних габаритных размеров кузова : 4602 мм в длину , 1964 мм в ширину , всего 1386 мм в высоту , 2784 мм колесная база .

    Визуально такие параметры демонстрируют широкий и низкий кузов с расставленными по периметры огромными колесами ( резина 285/ 30 R21 на алюминиевых дисках 21 радиуса с изысканным рисунком ), минимальные свесы и агрессивные , но утонченные линии и стильные , гармоничные пропорции .

    Новый спорткар от Ауди оснащается инновационными фарами головного света — Matrix LED . Светодиоды применяются в качестве дневных ходовых огней , указателей поворотов и ближнего света , дальний свет обеспечивают отдельная группа светодиодов способных регулировать степень и направление потока . Благодаря новой матричной технологии фары можно делать компактными и вписывать в любое оформление дизайна кузова .

    Огромный передний бампер дополнен ярким сплиттером с красноречивой надписью quattro и тремя воздухозаборниками . Первый расположился по центру и обеспечивает приток воздуха к системе охлаждения бензинового V8 — фирменная трапеция Audi . Дополнительные большие секции разместились по сторонам и направленными лопастями перераспределяют воздушные потоки к тормозным механизмам из карбона и керамики . Воздуховоды затянуты черной мелкой ячеистой сеткой и выглядят агрессивно , да и просто здорово .

    Передние и задние колесные арки выступают над поверхностями панелей кузова красивыми холмами , украшенными рельефными линиями . Мы привыкли , что серийные автомобили немецкого концерна — со спокойными и прямыми линиями кузова , лишь чуть сглаженными для лучших аэродинамических показателей . В случае с Audi Sport Quattro 2013-2014 года дизайнеры наградили боковые поверхности тела авто новинки волнующими воображение линиями , мощными выштамповками с прорезями-жабрами для отвода горячего воздуха от тормозных дисков .

    Отдельного внимания стоит уделить крыше с заниженными стойками . Рамка лобового стекла не располагает сильным наклоном , но миниатюрные по высоте стойки ( тонкая передняя и мощная задняя ) создают ровную поверхность купола и изысканный переход крыши в аккуратную , компактную и при этом шедевральную корму .

    Оформление задней части нового концепта Ауди направлено на достижение максимальной прижимной силы и обеспечение яркого визуального эффекта . Большой спойлер интегрирован в поверхность кузова , задний бампер обтекаемой формы с диффузором и огромными радиусами насадок выхлопных труб . Красоту и стиль обеспечивают большие прямоугольники габаритных фар со светодиодами и идеальные линии кормы спортивного автомобиля .

    В основе Audi Sport Quattro Concept — силовая структура кузова из высокопрочной стали и литых алюминиевых деталей , боковые двери и крылья из штампованного алюминия , капот , крыша и дверь багажника из углеродистого волокна . Применения таких разнородных материалов , несмотря на наличие восьмицилиндрового двигателя , электромотора и полного привода , позволило обеспечить снаряженную массу автомобиля в 1850 кг .

    Салон у Ауди Спорт Кватро концепт одновременно простой , лаконичный , эргономичный и функциональный . Мультифункциональное рулевое колесо с подрезанным снизу ободом , полностью цифровая графическая приборная панель по желанию водителя меняет 3D-картинку и способна выводить различную информацию . Проекционный дисплей , новаторский блок управления климатической установкой , наклонная консоль на которой разместились ручка управления КПП , кнопки вспомогательных функций и большой , удобный джойстик Audi MMI . В автомобиле устанавливаются раздельные спортивные ковшеподобные кресла для четверых . Багажник авто способен принять на борт 300 литров груза . В качестве материалов для отделки салона широко применяется карбон .

    Технические характеристики нового концептуального Audi Sport Quattro 2013-2014 поражают своими новациями и высоким уровнем . Подвеска колес независимая , спереди пятирычажная , а сзади трапециевидная схема . Все рычаги и подрамник изготовлены из легкого алюминия .

    Автомобиль оснащается гибридной схемой с двумя типами двигателей :

    первый бензиновый 4,0-литровый V8 с двойным турбонаддувом (560 лс 700 Нм ) дополнен системой старт-стоп ,

    второй электромотор (150 лс 400 Нм ) питается от литий-ионных батарей емкостью 14,1 Квч .

    В наличии система полного привода quattro со спортивным дифференциалом задней оси , применяется 8 АКПП Tiptronic . Тандем бензинового и электрического моторов в спортивном режиме ( оба работают с полной отдачей ) генерируют 700 лошадок и 800 Нм крутящего момента , что позволяет разогнаться автомобилю до 100 кмч всего за 3,7 секунд . Максимальная скорость ограничена электроникой на уровне 305 кмч .

    Помимо режима Sport существуют еще пара режимов — EV и Hybrid :

    EV mode — движение только на тяге электродвигателя , запаса электротоплива должно хватить на 50 cm. При критическом истощении запаса электроэнергии в батареях электроника запустит бензиновый мотор .

    Hybrid mode — электронные системы автомобиля отслеживают массу параметров и самостоятельно принимают решения двигаться машине с активными бензиновым и электрическим моторами , отключить половину цилиндров V8 , отдавать энергию из аккумуляторов или подзаряжать их . В гибридном режиме по информации производителя расход бензина составляет 2,5 litros.

    Запас электрического топлива в батареях можно восстановить не только с помощью бензинового мотора , но и просто подключившись к сети с помощью зарядного устройства .

    По предварительной информации серийный вариант Audi Sport Quattro появится на рынке в 2015-2016 aña, но пока точно не известно под каким именем и по какой цене .

    Audi Sport Quattro Concept speaks softly, carries a 700-hp stick

      Share
    • 0 Comments
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips
    • Image Credit: Drew Phillips

    More Photos

    As promised, Audi has unveiled its Sport Quattro Concept here at the Frankfurt Motor Show, which takes inspiration from the 2010 Paris Motor Show debut known simply as the Quattro Concept. Both cars clearly seek to draw upon the company’s legendary 1980 Ur-Quattro and its closely related Sport Quattro short-wheelbase rally special, yet this concept car looks more production-minded than the 2010 starlet.

    Despite its more conservative duds, this handsome and muscular coupe actually packs significantly more power than the 2010 Paris showcar. In fact, it musters 700 horsepower and 590 pound-feet of torque from its plug-in hybrid powertrain, versus the Quattro Concept’s more historically appropriate 2.5-liter five-cylinder turbo with 408 hp and 354 lb-ft. We’re not going to complain about a twin-turbo 4.0-liter V8 plus an electric motor, nor will we grouse about its 3.7-second 0-62 mph dash, 190-mph top speed or 2.5 liters of fuel per 100 kilometers on the Euro cycle (roughly 94 miles per gallon US).

    Stubborn rumors abound that Audi will offer a limited-edition version of this four-place coupe for sale, but for now, the company isn’t talking. If such a model is offered, it’s expected to cost significantly more than the R8 supercar, which might be a tough sell cons >

    Audi Sport quattro concept

    quattro is Audi and Audi is quattro – the brand and the technology are indelibly linked. In celebration of the 30th birthday of the Sport quattro, Audi will present its legitimate successor at the 2013 IAA in Frankfurt am Main. The Audi Sport quattro concept show car continues the grand quattro tradition, with a stunning coupe design and plug-in hybrid drive with a system output of 515 kW (700 hp).

    quattro is more than just a technology – quattro is a philosophy. The term stands for driving safety and sportiness, technical competence and a dynamic approach to life. Since the debut of the “Ur-quattro” in 1980, Audi has sold more than five million cars with permanent all-wheel drive, far more than any other premium manufacturer worldwide. The strengths of the quattro concept and its successes in racing have been impressively displayed for over three decades now.

    One legendary Audi classic is the Sport quattro, which made its debut at the 1983 IAA and was designed as a homologation model for the World Rally Championship. With 225 kW (306 hp) and many technical innovations, it was the supercar of its day. The short wheelbase, which honed the handling, gave the Sport quattro an unmistakable look. The competition car wrote racing history. Walter Röhrl drove it to a convincing victory in the 1987 Pike’s Peak International Hill Climb in Colorado, U.S.A.

    Exterior design: powerful and eye-catching

    With the Audi Sport quattro concept show car, Audi is bringing this grand tradition into the present and taking up ideas again that were first seen in the Audi quattro concept study three years ago. The coupe combines the DNA of the Ur-quattro with dramatic elegance. It has a powerful, intense road stance, its body tautly perched over the 21-inch wheels. The overhangs are short, the proportions sportily balanced. With a wheelbase of 2,784 millimeters (109.61 in), it is 4,602 millimeters (181.18 in) long. With 1,964 millimeters (77.32 in), the two-seater is very wide and at just 1,386 millimeters (54.57 in) unusually low-slung.

    Like the Audi Sport quattro, the Audi Sport quattro concept was designed in the spirit of racing. None of its design solutions are an end unto themselves.

    Each is driven by a technical function, and several are an homage to the quattro models of the early 1980s. These include the angular, flat C-pillars and the rectangular double headlights featuring Audi’s groundbreaking Matrix LED technology, which will be available by the end of this year in the refreshed Audi A8.

    Two very flat structures are visible inside the headlight. The wrap-around daytime running lights together with the central low-beam units and the Audi Matrix LED make for a sporty, determined look. The headlights and tail lights are a reinterpretation of lightweight construction. The headlights forsake fascia, exposing the LED heat sinks, while the tail lights reduce glass and housing to a minimum.

    The LED high-beam unit of the Audi Matrix LED headlights is comprised of numerous individual diodes. The individual LEDs, which work in tandem with upstream lenses and reflectors, always deliver excellent illumination. They are activated, deactivated or dimmed individually according to the situation. With the number of LEDs, their arrangement and the size and design of the headlights, the new technology offers many fascinating possibilities.

    Another design homage are the “blisters” above the fenders. The Audi designers have reinterpreted and strongly accentuated these lines. They give the body even greater emotional appeal and broad shoulders. Throughout the car, sharp contours frame tautly muscular surfaces. With their interplay between convex and concave curvatures, the engine hood, fenders and flanks define the athletic character of the Audi Sport quattro concept.

    New details: the single-frame grille

    The front of the show car is characterized by the hexagonal single-frame grille with a new, sculpted grille insert, a typical element borrowed from racing. Its lower section is virtually vertical; the upper section follows the line of the engine hood. The low grille emphasizes the width of the car. Two large, vertical blades divide each of the large air inlets, and their form is taken up by the creases in the engine hood. The CFRP splitter is shifted far to the front, as on a race car. The grille is part of Audi’s new design philosophy and provides a first glimpse at the future design of the sporty production models.

    The proportions of the rear of the car are defined by the combination of a flat greenhouse and broad shoulders. The spoiler at the lower edge of the rear window underscores the car’s width. Another distinctive element at the rear of the show car is the CFRP diffuser, which extends far upward. Similar to the single-frame grille, its upper section is honeycombed, whereas the lower section houses two large, oval tailpipes. Mounted on a black CFRP facing, the tail lights are rectangular – a typical quattro styling cue – and emphasize the width of the car. A spoiler extends from the rear hatch at higher speeds. The luggage compartment, which is reinforced by a solid crossbeam beneath the rear shelf, has a capacity of 300 liters (10.59 cubic ft).

    Precisely penned details round out the dynamic look of the Audi Sport quattro concept. The flared sills are made of CFRP; the power door handles extend automatically to meet an approaching hand. The four rings adorn the front, the rear, the air outlets behind the front wheels and the C-pillars. The center-locking wheels feature a five twin-spoke design.

    Interior: racing meets elegance

    The concept of elegant sportiness carries over to the interior of the Audi Sport quattro concept. The spacious cabin is awash in dark gray tones and precise lines.

    The interior is focused on the driver. The steering wheel, digital instrument cluster and head-up display are all in the direct field of view. A line running below the windshield encircles both the driver and passenger and integrates all ergonomic functions such as the door openers.

    The lightweight construction typical for Audi is reflected both in the design and in the choice of materials. Viewed from above, the slim dashboard is reminiscent of the wing of a sailplane. The support structure of the interior is a carbon shell that also serves as a storage compartment in the side doors. Elements like this make lightweight construction visible.

    The quattro drivetrain runs beneath the continuous center console. Sporty racing bucket seats with folding backs, sculpted side bolsters and integrated head restraints up front and full rear seats offer space for four. The folding mechanism provides access to the rear. A crossbeam behind the rear seats provides for additional rigidity.

    Great attention to detail is reflected in both the choice of materials and the workmanship. The multifunction sport steering wheel provides a glimpse into future sporty production models.

    The control concept is also focused on the driver. All important information is displayed in the fully digital instrument cluster, another show car feature. The multifunction sport steering wheel is used to switch between a number of virtual 3D displays.

    Choices include a Race mode with central speedometer, track information and a stopwatch, for example, or the Setup mode with detailed information about numerous race tracks. In addition, the touchwheel of the characteristic Audi MMI control unit makes it easy to enter information.

    Another highlight is the innovative air conditioning control unit, which is integrated directly into the air vents. Temperature, intensity and air flow can be controlled using one and the same element. The display in the vents shows either important media information or the air conditioning settings.

    Powerful performance: the plug-in hybrid drive

    The plug-in hybrid drive makes the Audi Sport quattro concept a breathtakingly dynamic coupe. System output is 515 kW (700 hp); system torque is 800 Nm (590.05 lb-ft). Power flows through a modified eight-speed tiptronic to the quattro powertrain, which features a sport differential on the rear axle. According to the applicable standard, the show car consumes on average 2.5 liters of fuel per 100 kilometers (94.09 US mpg), a CO2 equivalent of 59 grams per kilometer (94.95 g/mile).

    The combustion engine is a four-liter, twin-turbo V8. It produces 412 kW (560 hp) and 700 Nm (516.29 lb-ft) of torque. The cylinder on demand (COD) system, which deactivates four cylinders under part load, and a start-stop system make the sonorous eight-cylinder unit very efficient.

    Located between the 4.0 TFSI and the transmission is a disc-shaped electric motor producing 110 kW and 400 Nm (295.02 lb-ft). It draws its traction energy from a liquid-cooled lithium-ion battery in the rear with a capacity of 14.1 kWh. The show car is charged via an Audi wall box, which uses intelligent charge management to ensure the optimal feed of energy to the lithium-ion battery. The Audi Sport quattro concept can cover up to 50 kilometers (31.07 miles) on electric power alone. An intelligent management system controls the interplay between the two drives as needed, and the driver can choose between various operating modes.

    The customer can choose between various characteristics for the Audi Sport quattro concept depending on the operating and driving strategy. A choice of three modes is available. EV mode is for purely electric driving; Hybrid mode for maximum efficiency and Sport mode for maximum performance.

    In EV mode, only the electric motor is active. With a peak electric output of 110 kW and 400 Nm (295.02 lb-ft) of torque, electric driving both inside and outside the city is possible. An active accelerator indicates the transition to hybrid operation to the driver so that he/she can consciously control the switch between electric and hybrid vehicle.

    In Hybrid mode, environmental and route data are used to compute the optimal use of the electric motor and combustion engine for fuel efficiency and implement this via the operating strategy. If navigation is active, the route is optimized for efficiency. This mode also includes the ability to customize the operating strategy. If the driver wants to retain a certain amount of electric range or to drive certain route segments on electric power, they can use the Hold or Charge function to precisely adjust the charge of the battery even without charging from the power grid.

    In Sport mode, the operating strategy sets the drive system for maximum power and performance. The electric boost function supports the combustion engine in all driving situations. The energy management system ensures that the battery always has sufficient charge.

    When the V8 and the electric motor work together, the Audi Sport quattro concept accelerates from 0 to 100 km/h (62.14 mph) in 3.7 seconds – much like the powerful Audi rally cars once did. Its top speed is 305 km/h (189.52 mph).

    The lightweight construction concept also plays a large part in this dynamic performance. The occupant cell combines ultra-high-strength steel panels and cast aluminum structural elements. The doors and fenders are made of aluminum, and the roof, the engine hood and the rear hatch are made of carbon fiber-reinforced polymer. The result is a curb weight including the battery pack of just 1,850 kilograms (4,078.55 lb).

    The show car’s chassis is easily able to handle the drive system’s power. Handling is as dynamic as it is stable. The front suspension features five control arms per wheel; the rear suspension follows the Audi track-controlled trapezoidal link principle. Tautly tuned springs and dampers connect the Audi Sport quattro concept firmly to the road. The dynamic steering varies its ratio as a function of driving speed. The brake calipers grip large, carbon fiber-ceramic brake discs, and the tire format is 285/30 R 21.

    Вот бы наступила зима еще “сухой&quot ; (без этапов слякоти): с внезапным, но стабильно твердым, снегом. Выпилили Тайгу – теперь климат последние года удивляет.)
    Вечер добрый в чат!

    По всей России?! Даже представить себе не могу. Езжу в крым, иногда а дагестан и чечню. Но пока едешь ничего не видишь и не заезжаешь- только покушать поспать. Как можно по всей России- даже не представляю.

    22 октября 2019 17:44
    Сан Саныч

    Всяко разно +25

    22 октября 2019 15:23
    kikos06

    пох*й.. мне летом отпуск не дают, в этом году в декабре – на Пхукет летим, в следующем в сентябре – на машине по всей России прокатнёмся ( вообще обожаю эту тему, уже ездили, непередаваемые ощущения!!)

    Не паникуйте. Летом тепло будет.

    22 октября 2019 14:57
    sparta25

    -5 Томск. Лето,лето,ты куда ушло(((

    Дима, плюс 7 в Питере

    21 октября 2019 22:44
    kikos06

    Всем привет! В Москве =16.. надеюсь и ноябрь таким же будет.

    +16

    21 октября 2019 15:01
    NikoniX

    Привет, это у вас дома?

    а у нас +18, всем привет)

    21 октября 2019 14:50
    NikoniX

    Сегодня у нас -7, как погода в Питере?

    21 октября 2019 12:55
    NikoniX

    У нас не было договорённостей про комиссию. Поэтому куй щастье сам

    а и вправду..так оно и есть..

    Алексей, если бы я на той неделе не написал остальным сообщение, что погоду в чате нужно было восхвалять в стихотворной форме, таким образом вы с Юджином врядли бы стали между друг другом устраивать стихомерки между собой.)) Я выхожу основоположником и топикстартером такого треда, и раз уж если речь идет о призах, то комиссия с них мне причетается! Справедливо ведь.)))

    Виталя, тебе ничего не положено с того стихобаттла.
    Комиссионные за что?!
    Может ещё скажешь никонуксу нужно отстёгивать?
    И если “твои” 3125 рублей, это получается 5*5*5*5*5 или 5 а пятой степени. Цифра 5 является символом объединения пяти стихий: воды, огня, земли, дерева и металла.
    А также цифре 5 покровительствуе т планета Юпитер – планета большого счастья.
    Поэтому мне кажетсяты слишком дoxyя счастья хочешь

    20 октября 2019 14:37
    Сан Саныч

    Всяко разно

    20 октября 2019 14:34

ЛУЧШЕЕ ЗА НЕДЕЛЮ

СЕЙЧАС НА САЙТЕ

Сегодня день рождения

Audi Sport Quattro Concept – первые фото

Audi Sport Quattro Concept – именно так будет называться один из самых интересных автомобилей на стенде Audi на автосалоне во Франкфурте. И, судя по всему, это не просто еще одна дизайнерская фантазия, ведь Audi уже показывала аналогичный концепт (это было в 2010 году в Париже). А просто так два раза к одной и той же теме в Audi не возвращаются. Так что стоит ждать появления подобной модели в серии.Еще одним косвенным доказательством того, что Audi Sport Quattro Concept может скоро оказаться на конвейере, является тщательно проработанный салон, который хоть и выглядит модно, но не имеет лишних деталей, квадратного руля или микроволновки.

Ну а в движение новое купе приводится при помощи гибридной силовой установки. Но зато какой! Немецкие инженеры решили не мелочиться и отказались от всяких там 2-цилиндровых моторчиков, которые работают на растительном масле. Тут все по-взрослому – бензиновый V8 объемом 4,0 л и двойным наддувом, который выдает 560 л.с. и 700 Н∙м. Плюс к этому есть электродвигатель, причем тоже не самый дохлый – 110 кВт (примерно 150 л.с.) и 400 Н∙м.Говорят, если не слишком сильно нажимать на педаль газа, то можно ехать исключительно на одной электротяге до 50 км (разумеется, аккумуляторы можно будет заряжать от обычной электросети или от специальных станций). Однако как можно не пользоваться акселератором в такой машине? Тем более, что динамика тут просто бешеная – разгон 0-100 км/ч займет всего около 3,7 с, а «максималка» находится на уровне 300 км/ч.

Ссылка на основную публикацию
Для любых предложений по сайту: [email protected]
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31