Dodge Challenger Scat Package

Додж Челленджер Р/Т (Dodge Challenger R/T Scat Pack)

Мир высокоскоростных автомобилей изменил свой курс. Раньше модели этого сегмента покупались теми, кто сходил с ума от переключения передач, от огромного механизма под капотом. Сейчас таких автолюбителей все меньше, ведь сложно найти причины, по которым для скоростного авто следует выбрать механическую коробку передач, когда автоматика вышла на новый уровень. Автоматические трансмиссии улучшились настолько, что зачастую они являются экономичнее и быстрее своих механических коллег. Будьте вы прокляты, технологии!

Последним примером подобной тенденции является Додж Челленджер Р/Т (Dodge Challenger R/T Scat Pack) – один из самых диких маслкаров, когда-либо выходивших из-под конвеера Детройтского инженерно-технического отдела. С недавнего времени при покупке этого авто появилась возможность выбора между 6-тиступенчатой механической коробкой и 8-миступенчатой автоматической КПП. С механикой Challenger R/T обладает нетленным духом первобытной скорости, но медленнее своих конкурентов-маслкаров. Автоматическая коробка ничем не хуже, а ведь речь идет о зверином Dodge, что и пугает.

Технические характеристики Dodge Challenger R/T Scat Pack

Для начала цифры. С автоматической КПП Dodge Challenger R/T набирает 100 км/ч за 4,2 секунды, что на 0,2 быстрее механической. Двигатель V8 с прямой подачей топлива мощностью 485 л.с. Объем этого двигателя просто колоссальный – 6,4 л. Максимальная скорость ограничена до 285 км/ч. И это в двухдверном полноразмерном седане. Невероятные показатели. Добавьте ко всему этому задний привод, и получается тот же монстр, о котором вспоминалось ранее. Расход топлива в городском цикле около 15,5 л. на 100 км. Не так прожорливо, как могло быть.

Хваленая автоматическая коробка действительно неплохая, что не раз было доказано другими автомобилями, использующими эту же технологию. Базовые настройки трансмиссии мягкие и не подразумевают агрессивность, но работает безошибочно и резко реагирует на действия водителя. Такая коробка хорошо соответствует общему имиджу автомобиля, за что огромнейший плюс инженерам Dodge. Не смотря на свои драг-корни, Challenger R/T в обычных условиях ведет себя уверенно и спокойно.

Еще модель может похвастаться отличными тормозами, обеспечивающими безопасность в любых условиях. Но вот Scat Pack – премиум-пакет от Dodge, даже при самых послушных настройках КПП и при небольшой скорости не даст забыть о пробуксовках. На треке это далеко не проблема, но вот на реальных дорогах это может принести неприятности. Scat Pack любит только хорошую погоду, ну а для других ситуаций установлена отменная тормозная система. Таким образом, Scat Pack – возможность ощутить Challenger R/T во всех красках и на грани возможностей, но в городе с таким автомобилем следует быть осторожнее.

Dodge Challenger R/T Scat Pack базовой комплектации в США стоит от $37000. В силу множества опций (адаптивный круиз-контроль, навигация, общий технический пакет и т.д.), оптимальная модель такого автомобиль стоит $44000, что заметно больше, и уже не так радует глаз. Это уже дороже, чем ближайшие конкуренты. Стоит заметить, что премиум-пакет Scat Pack сам по себе добавляет $5-8 тыс. к ценнику автомобиля. Таким образом, ценовая политика Dodge очень широка, ведь за те же $44000 можно приобрести лучшую модель — SRT 392.

Challenger R/T остается тем автомобилем, в котором можно ощутить ту огромнейшую дикую мощь под капотом. Независимо от КПП он остается очень быстрым, харизматичным маслкаром, который полностью соответствует своему имиджу одного из последних неприрученных обитателей дорог.

Новый Додж Челленджер Р/Т видео тест-драйв:

2019 Dodge Challenger Scat Package

2019 Dodge Challenger Scat Package – The news on the 2018 Dodge Challenger is the top 808-HP Dragstrip animal, the SRT Demon Challenger, asserted by the National Hot Rod Association as the creation of snappiest quarter mile on the planet. The demon is suitable for creating 840 HP and 770 lb-ft torque in high octane racing fuel.

2019 Dodge Challenger Scat Package

2019 Dodge Challenger Review

The 2018 Dodge Challenger will probably accompany a decision of the last four motor alternatives along with the expansion of the new supercharged motor demon. The V-6 and Demon engines must be combined with an eight-speed programmed transmission and what is left of the motor alternatives have a six-speed manual accessible. The power is directed to raise the wheels except for the new-for-2017 all-wheel-drive GT show. When we have official data on what’s left of the no-Demon 2018 Challenger lineup, we’ll refresh this space.

Here is the way in which the alignment of 2018 Challenger will probably be seen:

Show: Challenger SXT, Challenger SXT Plus, GT Challenger

Engine and transmission: 3.6-Liter V-6-eight programmed speeds

Power: 305 HP/268 lb-ft torque

Demonstrating: Challenger R/T, Challenger R/t Plus, Challenger T/A, Challenger T/a plus, Challenger R/T Shaker, Challenger R/T plus Shaker

Engine and transmission: 5.7-Liter V-8 – Six-speed manual or eight-speed program

Power: 372 HP/400 lb-ft (programmed); 375 HP/410 lb-ft (manual)

Show: Challenger R/T scat pack, Challenger T/A 392, Challenger SRT 392, Challenger 392 Hemi Scat pack shaker

Engine and transmission: 6.4-Liter V-8 – Six-speed manual or eight-speed program

Power: 485 HP/475 lb-ft

Show: Challenger SRT Hellcat

Engine and transmission: Supercharged 6.2-Liter V-8-manual six-speed or eight-speed programmed

Power: 707 HP/650 lb-ft

Show: Challenger SRT Demon

Engine and transmission: Supercharged 6.2-Liter V-8-eight-speed programmed

Power: 808 hp/717 lb-ft (91-octane gas), 840 hp/770 lb-ft (100 or more high-octane race fuel)

As the Demon SRT Challenger has its place at the highest point of Dodge’s execution alignment, Challenger’s lineup must continue to offer a lot of different packages and options when you’re thinking of a car with less than 800 hp. In model 2017, the asphalt package is made up of 20 inches black glossy aluminum wheels, dark grille with an asphalt ID, double asphalt stripes along the top of the car’s bell to the trunk, a steering wheel run, and the black glitter interior accents. Classic R/T package protrudes 20 inch black aluminum wheels, trimmed Nappa cowhide suit seats with softened cowhide embed, hid lanterns, and identification of challenger content with double dark or red side stripes. We look forward to seeing interior elements as the latest version of Dodge’s UConnect entertainment framework despite accessible elements such as the Premium Harman Kardon sound Framework, remote start, and heated/ventilated front seats.

2019 Dodge Challenger Security

Settling in the technology group you will probably come back and your Challenger comes furnished with automatic control of high beam headlamps, rain-sensitive windshield wiper frame, adaptive speed control (not accessible with manual transmission), and forward collision warning. The control of the blind side and the rearview chamber are additional highlights of the well-being.

In a first audit test of the 2015 Dodge Challenger SRT Hellcat, we cherished the groaning of the engine sound and declared, “The supercharger scream can serve as an air assault siren.” The Hellcat is a Burnout machine: “Really, if huge smoky burns are your best need for automatic shopping, stop looking at.” The Hellcat makes stinky, teenage white mists superior to some other new car.

Take care of is on the poor side, however that’s not what the Hellcat is working on. When you come all down, the Hellcat is a straight-line beast: “Get something fatter, more meat for the challenger Hellcat and really have the gut backbone to humiliate the cars that cost double and triple the cost.”

In a first study of the six-gun unit powered by all the wheels of the 2017 Challenger GT Unit, we said that “the Challenger GT had no problems with acceleration or braking in the snow, however, we saw that it felt particularly moderate in the passage movements on a two-way wet highway.” “It made us wish we had the alternative traction on all wheels with the most capable HEMI V-8 engines.”

2019 Dodge Challenger Fresh fact

The Demon SRT Challenger has an echo mode that restrains the performance of the unit to 500, starts the car on the second device, and is cut-change the rest of the gears for most extreme efficiency.

2019 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye и R / T 392 Scat Pack Первый диск — разный, но все же тот же

Я всегда восхищался Dodge Challenger за то, что я очень четко говорил о том, какой автомобиль он. Это не кроссовер, притворяющийся внедорожным отбивным. Это не универсал, притворяющийся внедорожником. Это не четырехдверное «купе», это действительно хэтчбек. Это просто большой американский автомобиль с мышцами, который предлагает V8, массу доступной мощности и работает как возврат к эпохе, которая существовала до того, как родились большинство людей моложе возраста Бэби Бомера. Короче говоря, это не беспорядок.

Вы знаете, что получаете, когда вы входите в Challenger — много массы и много энергии. Для модельного года 2019 года Dodge придерживается формулы при решении некоторых долгосрочных проблем, таких как обработка. Dodge также делает некоторые скремблирования ДНК между Hellcat и поздним, ограниченным тиражом Demon drag-strip car. Вся эта безумная работа в лаборатории означает, что Додж придумал некоторые действительно безумные цифры. (Полное раскрытие: Dodge вылетел в Портленд, штат Мэн, положил меня в хороший отель с тематикой из медиа-тематики, накормил отличную еду (был лобста) и дал мне несколько кругов в двух разных версиях Challenger на частной гонке .

Они предложили мне шляпу, которую я не взял). Некоторые из этих безумных номеров: 797 лошадиных сил и максимальная скорость 203 миль в час. Да, 200 миль в час от Dodge Challenger. Этот Challenger является SRT Hellcat Redeye, и он также предлагает 707 фунт-фут крутящего момента. Это толстый кот линейки.

«Обычный» Hellcat теперь генерирует 717 лошадиных сил и 656 фунт-фут крутящего момента. Пакет Widebody, выпущенный в 2018 году Hellcat, теперь доступен на модели Redeye, а также на модели R / T Scat Pack. Выбор для пакета Widebody дает вам вспышки, которые добавляют 3. 5 дюймов, а также 20-дюймовые колеса шириной 305 мм. Выберите Widebody для R / T Scat Pack, а также получите более жесткие передние пружины, перенапряженные амортизаторы и большие передние и задние амортизаторы.

Подвеска имеет адаптивное демпфирование, передняя панель имеет сплиттер для охлаждения, а задний спойлер заимствован из Hellcat. Шестипоршневые тормозные суппорты Brembo увеличены. Мы обсудим R / T Scat Pack немного позже в этом обзоре, а также другие изменения в составе Challenger. Давайте вернемся назад, Данте-стиль, к Hellcat Redeye. Redeye приходит с демоном 6.

2-литровый наддувом Hemi V8 под капотом, в сочетании с автоматической коробкой передач с восемью скоростями. Сам нагнетатель смещает 2. 7 литров, скачки давления наддува от 11. 6 фунтов на квадратный дюйм до 14. 5, предел оборота на 300 об / мин выше на 6500, и теперь есть два двухступенчатых топливных насоса вместо одного.

Индукции помогает новый двухтрубный капюшон (два совка вместо одного), воздухозаборник вдоль фары со стороны водителя и входное отверстие рядом с колесной нитью. Redeye имеет такие же воздушные чиллеры, высокопрочные стальные опорные валы и 41-шлицевые полувалы от Demon, наряду с той же системой резервирования крутящего момента. Доступны два основных коэффициента передачи — 2. 62: 1 или 3. 09: 1.

Хотя в «линейке» есть изменения в «меньших» машинах, а 1320 — ориентированный на dragstrip, также является частью команды, Dodge дал нам шанс проехать только Hellcat Redeye и R / T Scat Pack на ходу и дальше . По дороге я был в основном хорошо себя вести с обоими, отчасти из-за трафика и отчасти из-за желания избегать лучших офицеров штата Мэн и Нью-Гемпшира. Это не мешало мне копаться в дросселе здесь и там, когда берег был ясным, особенно в Redeye. Просто пощекотайте дроссель, и вы прыгаете вперед с готовностью к типу, который может напугать пассажиров, которые никогда не сидели ни в чем быстрее, чем V6 Camry. Вы можете оставить каждый знак остановки с незрелыми визгами шин, которые вызывают хихиканье.

Все без каких-либо действий с режимами движения или безопасными нянями. Выхлоп обеспечивает отличный саундтрек для привода — закрутите радио. Излишне говорить, что проездные пути без усилий, за исключением той части, о которой не переусердствовать, и найти подписку на билет. Помимо избытка мощности на кране и выхлопной ноте, опыт езды на дороге Redeye на дороге не сильно отличается от того, что было до этого. Поездка примерно такая же, с тем же сочетанием жесткости и комфорта в большом автомобиле, как и раньше, и автомобиль чувствовал себя сложным в углах.

Эта выхлопная нота действительно утомительна на скоростях круиза на шоссе, однако. В пути Redeye обрабатывался лучше, чем что-либо с такой большой мощностью и массой (около 4500 фунтов для Redeye Widebody), и он чувствовал себя немного лучше, чем предыдущий Hellcat. Но звездой трека является Scat Pack Widebody. На паре сотен фунтов легче (в зависимости от комплектации) и вооруженной подвеской с улучшенной производительностью, Scat Pack намного более отзывчив в углах, чем Redeye. Да, он предлагает меньшую мощность (485 лошадиных сил, 475 фунт-фут крутящего момента), но это также означает, что вам не нужно быть столь же осторожным с дросселем на угловом выходе.

Трек, на котором мы снимали автомобили, в «Club Motorsports» в Нью-Хэмпшире, немного техничен, с одним длинным прямым. Оба претендента хорошо справлялись с трассой, но Scat Pack был заметно более гибким, с более быстрыми реакциями. Redeye кажется более подходящим для курсов с большим количеством разворотов между поворотами (думаю, Road America), но это вопрос «хороший» и «лучше», в отличие от «плохого» и «хорошего». «По какой-то причине я действительно чувствовал себя более комфортно в Redeye, хотя Scat Pack лучше подходит для работы. Я не знаю, было ли это просто, что мне удавалось управлять лучшими линиями во время сеансов Redeye, или если сила автомобиля помогла мне сделать время в прямых разделах после того, как я допустил ошибку, или если бы я был более уважаем ее силу .

Независимо от того, может быть, я просто странный — в конце концов, обе машины справились лучше на трассе, чем можно было бы ожидать, учитывая их размер или даже самые последние треки в предыдущих претендентах (включая Hellcats). Додж устроил так, чтобы мы получили много времени на трек (я пожертвовал около 30-45 минут для фотографий), но мое незнание с треком означало, что я провел свои ранние круги, изучая линию. Как правило, в автомобиле с 4500 фунтами массы и почти 800 лошадиных сил, как правило, не было бы незнакомого пути, но Challenger был достаточно лёгким для езды — просто будьте осторожны, особенно в Redeye. У меня было несколько моментов «oops», но ничего, что действительно меня беспокоило. Был один бит легко исправленной избыточной поворачиваемости, когда я слишком рано выбрасывал газ, и через некоторое время я столкнулся с управляемой недостаточной поворачиваемостью после ошибки в линии или применении газа или тормозов.

В то время как я уверен, что будет хотя бы один владелец, который попадает в его / ее голову и обманывает свою новую игрушку (и становится вирусной при этом), опытный трек-водитель должен иметь возможность обрабатывать эти автомобили после небольшой акклиматизации. У обоих претендентов по-прежнему есть способы пойти, чтобы обращаться, а также более ориентированные на трек версии Mustang или Camaro, или, по крайней мере, те, которые я последний раз ездил (это было некоторое время). Так же, как вы могли с Демоном, есть опция удаления заднего сиденья для Redeye и Scat Pack. Выйдя на трассу в Redeye, я вернулся обратно в отель в Scat Pack с шестиступенчатой ​​механикой — тот самый автомобиль, который я использовал для некоторых фотографий, которые вы видите здесь. Шесть скоростей остаются громоздкими и нечеткими, но точными, с немного тяжелой муфтой.

Это не изменилось до. «Без изменений от до» описывает много опыта Challenger. Вы заметите, что я не беспокоился о внутренних фотографиях — это потому, что это в основном то же самое, с некоторыми незначительными значками и различиями / изменениями. Самым заметным отличием является капот — у Redeye есть двойной вид с капюшоном, в то время как Scat Pack забирает капюшон из предыдущего Hellcat. Вы знаете, алюминиевый с одним колпаком и вытяжкой.

Это не означает, что нет тонких изменений. В базовом Hellcat есть стандартные сиденья для сидения с собачьим суставом и несколько вариантов сиденья для кожи и алькантары, а также имеет спидометр 200 миль / ч и рулевое колесо с плоским дном. Поп для Redeye, и вы получите спидометр в 220 миль / ч, а логотипы Redeye появляются в ключевых местах (например, сам брелок). Hellcat, Hellcat Redeye и Scat Pack входят в стандартную комплектацию с обычным набором режимов производительности, управления запуском, блокировкой строк, страницами производительности и поддержкой запуска. Другие доступные функции, перечисленные на Monroneys одной или обеих машин, в которые я ездил, включали предупреждение о столкновении вперед, мониторинг слепой точки с обнаружением заднего поперечного пути, спутниковое радио, люк на крыше, премиум-аудио, Apple CarPlay, Android Auto, подогрев передних сидений, подогрев .

Патч-пакет Scat Pack, который я проехал, зарегистрировал реестр на уровне 55 550 долл. США (включая пункт назначения и доставки в размере 1 395 долл. США), а Redeye — 89 405 долл. США, включая ту же плату назначения. Пакет Widebody на каждом автомобиле составлял 6000 долларов, и выбор пакета, который превращает Hellcat в Redeye, стоит 11 000 долларов.

Это видео недоступно.

Очередь просмотра

  • Удалить все
  • Отключить

YouTube Premium

Dodge Challenger Scat Package

Хотите сохраните это видео?

  • Пожаловаться

Пожаловаться на видео?

Выполните вход, чтобы сообщить о неприемлемом контенте.

Понравилось?

Не понравилось?

GET SPECIAL DISCOUNT ON APEMAN Dash Cam 1080P FHD DVR Car Driving Recorder 3″ LCD Screen 170°Wide Angle, G-Sensor, WDR, Parking Monitor, Loop Recording, Motion Detection https://amzn.to/2PCPE8F
How to Be Successful in Life and Business | Get Secret Knowledge that Will Transform Your Life:
https://www.youtube.com/watch?v=vq9xG. Dodge Challenger Scat Package (2014)
Subscribe:
http://www.youtube.com/user/dfortlan
Follow us on Facebook:
http://www.facebook.com/pages/Auto-Re.
Follow us on Twitter:
http://twitter.com/Cars_Rev
Join our group on VK:
http://vk.com/auto_rev
Follow us on Google+:
http://plus.google.com/u/0/1142219600.
Follow us on Pinterest:
http://www.pinterest.com/autoreview/
Follow us on Blogger:
http://auto-rev.blogspot.com
In honor of the 45th anniversary of the legendary “Scat Pack Club” that played a prominent role in Dodge heritage, Dodge and Mopar announced the introduction of new Scat Package performance stage kits for the 2014 Dodge Challenger, 2014 Dodge Charger and 2014 Dodge Dart at the 2013 Specialty Equipment Market Association (SEMA) show in Las Vegas.

In 1968, Dodge united the brand’s performance vehicle enthusiasts through the creation of the Scat Pack Club. The Scat Pack Club quickly transformed and expanded from an enthusiast club into an over-arching Dodge performance philosophy. This shared philosophy ultimately evolved into the desire for even more performance. Dodge and Mopar brands partnered to respond to this need by delivering factory-engineered performance stage kits that would ultimately become known as “Scat Packages.”

“The Scat Pack performance philosophy has always been the core of Dodge DNA,” said Tim Kuniskis, President and CEO, Dodge Brand. “Bringing back factory stage kits allows Dodge enthusiasts to extract the maximum performance from their vehicles without the fear and guesswork typically associated with modifying late-model vehicles.”

Scat Package 1, 2 and 3 kits will be made available for the 2014 Dodge Challenger, Charger and Dart, all at a cost-effective price, allowing enthusiasts to step up performance at their own pace. Each Scat Package kit includes a numbered hard badge associated with its performance stage, so enthusiasts can proudly display the emblem on their vehicle as a badge of honor.
In honor of the 45th anniversary of the legendary “Scat Pack Club” that played a prominent role in Dodge heritage, Dodge and Mopar announced the introduction of new Scat Package performance stage kits for the 2014 Dodge Challenger, 2014 Dodge Charger and 2014 Dodge Dart at the 2013 Specialty Equipment Market Association (SEMA) show in Las Vegas.

In 1968, Dodge united the brand’s performance vehicle enthusiasts through the creation of the Scat Pack Club. The Scat Pack Club quickly transformed and expanded from an enthusiast club into an over-arching Dodge performance philosophy. This shared philosophy ultimately evolved into the desire for even more performance. Dodge and Mopar brands partnered to respond to this need by delivering factory-engineered performance stage kits that would ultimately become known as “Scat Packages.”

“The Scat Pack performance philosophy has always been the core of Dodge DNA,” said Tim Kuniskis, President and CEO, Dodge Brand. “Bringing back factory stage kits allows Dodge enthusiasts to extract the maximum performance from their vehicles without the fear and guesswork typically associated with modifying late-model vehicles.”

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320: быстро и просто

Этот Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320, практически как младший брат Challenger SRT Demon. Он делает подготовленное к дрэг-рейсингу купе более доступным почти для всех желающих.

Мы уже неоднократно говорили о том, что под натиском паркетных внедорожников позиции традиционных легковушек в современном автомобильном мире с каждым годом становятся всё более шаткими. Но несмотря на то, что индустрия в настоящее время испытывает явный сдвиг в сторону кроссоверов, Dodge Challenger начал 2019-й, как свой лучший год продаж, обойдя Chevrolet Camaro (уже второй год подряд) и даже Ford Mustang (в 4 квартале 2018-го).

Читайте также о Dodge Callenger:

Для некоторых этот успех двухдверки может показаться удивительным и невероятным. Ведь Challenger выпускается больше 10 лет (платформа модели ещё старше), а конкурирующие с ним пони-кары за это время превратились в довольно сложные псевдоспорткары. Challenger, тем не менее, сохраняет твердость мускулов и характера, завоевав признание в дрэг-рейсинге своим ультимативным «Демоном» в 2018 году и 811-сильным более массовым SRT Hellcat Redeye, вышедшим в начале этого года.

В то время, как стремление сжигать шины и плавить асфальт, безусловно, поспособствовало успеху «Челленджера», его вышеупомянутые сверхмощные версии стали топовыми машинами, которыми грезят фанаты скорости. Но увы не массовыми, в значительной степени из-за их шестизначных ценников. Однако, веселье и драйв не должны быть прерогативой только для тех, чьи карманы набиты деньгами.

С учётом этого, последняя итерация купе Challenger привносит в массы значительную часть проверенных дрэг-технологий и решений «Демона», предлагая энтузиастам возможность сесть за руль сверхмощной машины «под ключ», настроенной для гонок прямо с завода и позволяющей доминировать в соревнованиях по (относительно) доступной цене.

«Мы не могли просто сделать «Демона» и уйти от дрэг-рейсинга», – объяснил Кевин Хеллман, бренд-менеджер Dodge в FCA. «Нам нужно было сделать что-то ещё – машину для массового гонщика».

Вот тут-то и появился новый 1320 package. Добавьте его за $3995 к Challenger R/T Scat Pack стоимостью $38 995, и вы получите самый доступны дрэговый из допущенных к дорогам общего пользования масл-кар по эту сторону баррикад, где господствуют Demon и SRT Hellcat Redeye. Чтобы показать нам на что он способен, Dodge пригласил журналистов на Auto Club Raceway в Помоне, штат Калифорния. В течение последних нескольких лет здесь проходил Весенний фестиваль LX, ежегодное мероприятие, посвященное платформе LX, на которой базируются Challenger, Charger, Magnum и Chrysler 300, и которая собирает фанатов и единомышленников со всей страны. Когда первые участники фестиваля только начали подтягиваться на место ранним утром, мы испытали 1320 в деле на четверти мили.

Пакет 1320 был подготовлен для того, чтобы заставить автомобиль как можно быстрее срываться с места.

Бесчисленное множество битв в дрэге выигрывается и проигрывается на стартовой линии. В мире гонок лошадиные силы ничего не стоят, если вы не можете эффективно стартовать. Имея это в виду, пакет 1320 был подготовлен для того, чтобы заставить автомобиль как можно быстрее срываться с места.

Как и в случае стандартного Challenger R/T Scat Pack, модель с пакетом 1320 оснащается безнаддувным 6,4-литровым V8 Hemi, который выдает 492 лошадиных силы и 644 Нм крутящего момента. В то время как Scat Pack предлагает покупателям выбор между 6-ступенчатой ​​механической коробкой передач и 8-ступенчатой ​​автоматической, последняя в нашем случае – единственная доступная. Она является гарантом максимально эффективной работы и быстрых переключений, опережая опытных гонщиков на 3-педальных машинах.

Галерея: 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320

Ещё одной важной составляющей дрэг-головоломки является перенос веса автомобиля назад, поэтому 1320 получил специальный пакет адаптации подвески от «Демона», который делает заднюю часть автомобиля мягче в дрэг-режиме. Это помогает смещать массу машины на приседающую во время старта корму и тем самым сильнее прижимать покрышки к асфальту. В том, что касается резины, 1320 также предлагает специально разработанные радиальные шины Nexen SUR4G Drag Spec типоразмером 275/40 R20 на все четыре колеса, чтобы максимально повысить сцепление с дорогой. Сверхмощные полуоси тоже числятся в арсенале масл-кара, чтобы подтвердить готовность трансмиссии к гонкам.

Как и Demon, Scat Pack 1320 оснащён системами блокировки передних тормозов Line Lock и выходного вала коробки передач Trans brake, чтобы предоставить водителю максимальный контроль над реализацией крутящего момента на асфальте. Line lock использует тормоза для блокировки передних колёс, чтобы удерживать автомобиль на месте, в то время, как задние свободно вращаются по команде вашей правой ноги на педали акселератора. Это очень важно в дрэге, где липкие шины неизбежно остывают при движении к стартовой линии, попутно собирая на себе всякий мусор. Отжиг задних колёс при помощи Line lock на старте позволяет очистить и разогреть резину. Ну и в целом это выглядит эффектно и всегда радует толпы зрителей.

Line lock также помогает делать эффектные бернауты.

Trans brake позволяет водителю увеличивать обороты двигателя, пока автомобиль стоит на месте, чтобы обеспечить более агрессивный старт. Он также даёт больший контроль в ​​реальном времени, дабы максимизировать эффект. Эта технология была более или менее эксклюзивной для массового рынка до появления «Демона», и, как и у его старшего брата, trans brake для 1320 играет важную роль в ускорении старта. В Dodge говорят, что если всё сделать правильно, то версия Scat Pack 1320 будет разгоняться до 96,6 км/ч (60 миль/ч) за 3,8 с и сможет пройти четверть мили за 11,7 с. Но, как и в случае с «Демоном», чтобы показать лучший результат и пройти участок меньше, чем за 12 с после загоревшегося зелёного света недостаточно просто топнуть по педали газа.

Со стороны дрэг-рейсинг может показаться довольно простым – просто жми на газ и мчи вперёд, верно? – но при этом от гонщиков требуется учитывать и контролировать каждый аспект процесса в течение нескольких секунд. С такими короткими гонками, даже малейшая ошибка приводит к проигрышу.

«Первое, что я говорю людям, – это не пытаться понять, как использовать всё, пока они находятся на стартовой линии», – сказал инженер SRT Джим Уайлдер с пассажирского сиденья, когда мы подъехали к стартовой линии. «Это может быть слишком много для понимания и принятия разом».

Trans brake, в частности, сначала требует умственной гимнастики. После включения режима Drag на центральной консоли водитель сильно нажимает на тормоз, чтобы активировать трансбрейк и удерживает его в таком положении, а затем зажимает и держит оба подрулевых лепестка.

С этого момента обороты двигателя начинают расти до тех пор, пока цифровой тахометр не покажет желаемого диапазона (между 1800 и 2100 по словам Уайлдера). Когда обороты возрастают и человек за рулём готов к старту, он сначала отпускает левый подрулевой лепесток, а затем снимает ногу с педали тормоза. Автомобиль при этом остаётся в неподвижном состоянии, пока водитель не отпустит правый подрулевой лепесток. И вот тогда начинается веселье.

Как и в случае с «Демоном», этот процесс поначалу кажется немного запутанным. Новичок, скорее всего, не единожды вынудит систему прервать процесс торможения вала коробки, пока у него начнёт что-то получаться. Но как только голова, руки и ноги запомнят всю последовательность и доведут её исполнение до автоматизма, вы непременно зададитесь вопросом: «а разве могло это быть реализовано как-то иначе?».

Хотя эта процедура более или менее идентична бёрнауту «Демона», получить почти идеальный старт за рулём Scat Pack 1320 заметно проще. Несомненно, 360 дополнительных пони «Демона» сотворят чудеса, когда всё пойдёт по плану (хотя они также могут выкинуть вас с трека, если в машине не установлен стабилизатор поперечной устойчивости), но оптимальный баланс между уводом автомобиля вбок и пробуксовкой задних колёс на первых 20 м после старта может оказаться еле уловимым. Таким образом, «1320» является не только более щадящим, но и более эффективным вариантом для дрэг-рейсинга.

Challenger может быть чем-то вроде простецкого инструмента, когда дело доходит до его мощности, но это всегда было частью его обаяния. В то время как версия 1320 на шаг или два отстаёт от моделей Demon и Redeye, её цена возвращает настоящие масл-кары в массы на дороги общего пользования, где когда-то всё начиналось. Является ли это анахронизмом или нет, вопрос спорный. Во всяком случае существует значительная часть рынка, где этот подход продолжает пользоваться стабильным спросом.

2014 Dodge Challenger R/T Scat Packages

Modern Mopar Magazine

Premium Member

Scat Package 1 achieves a significant horsepower boost through three modifications, including a Mopar cold-air intake to provide increased air-flow into the engine, Mopar cat-back exhaust to free up downstream airflow, and an all-new performance calibrated engine controller “optimized” to the 5.7-liter HEMI engine.

Scat Package 2 adds approximately double the horsepower bump and is geared towards the performance enthusiast looking for that competitive edge. In addition to a customized, optimized performance calibration feature tailored for Scat Package 2, a new Mopar performance camshaft works in conjunction with the components of the Scat Package 1 kit to take advantage of improved engine breathing and deliver that additional acceleration advantage.

Scat Package 3 takes aim squarely at the competitive enthusiast who is looking for extreme performance and ultimate bragging rights. Gains of more than three-times that of Scat Package 1 are realized with the customized, optimized performance calibration tailored for Scat Package 3, new Mopar performance CNC ported cylinder heads, Mopar performance camshaft and Mopar hi-flow headers.

Complementing the 2014 Dodge Challenger’s ultimate performance is Mopar’s plethora of stand-alone performance products, which assure a commanding presence. The chassis sits on 20-inch Classic II forged aluminum wheels finished in Hyperblack II with a polished lip. Complementing the Scat Package kits are additional performance upgrades, including an electronic and variable quick-dump side exhaust, front and rear strut bars and an adjustable suspension kit with a coil-over kit and stabilizer bar, which guarantees an experience to please all the driving senses. Additional features include a black concept hood and side valence, along with a black fuel filler door, black hood pins and sequential tail lamps.

The interior is truly unique, upgraded with Katzkin black performance leather seats and black performance leather door-panel inserts that carry the Dodge brand’s stripes. The Dodge Challenger logo is embroidered in bright red on the front leather seats, and red stitching accents the seats, shifter boot and steering wheel. Dodge flat-bottom performance steering wheel and pistol grip shifter provide precision control of this ultimate performance Challenger. Subtle details continue with red seat-belt webbing and red carpet bindings, satin black and black chrome bezels, and gloss-black trim on the steering wheel, center stack, center console and door handles, giving this Challenger the customized looks to match its extreme performance attitude.

SCAT PACKAGE 1 5.7-liter
– Optimized engine calibration – tailored to Scat Package 1
– Mopar cold air intake
– Mopar cat-back exhaust
– “Scat Package 1” badge

SCAT PACKAGE 2 5.7-liter
Adds:
– Optimized engine calibration – tailored to Scat Package 2
– Mopar performance camshaft
– “Scat Package 2” badge

SCAT PACKAGE 3 5.7-liter
Adds:
– Optimized engine calibration – tailored to Scat Package 3
– Mopar performance ported and polished heads
– Mopar hi-flow performance headers
– “Scat Package 3” badge

2019 Dodge Challenger Scat Pack, Hellcat and New Redeye Preview

Competes with: The hottest versions of Ford Mustang and Chevrolet Camaro

Looks like: The 2018 Challenger SRT Hellcat and R/T Scat Pack with cool new twin-snorkel hoods and other details, plus the Scat Pack gets an aggressive Widebody option

Drivetrain: 797-horsepower, supercharged 6.2-liter Hemi V-8 (Hellcat Redeye) with eight-speed automatic transmission; 717-hp, supercharged 6.2-liter Hemi V-8 with six-speed manual or eight-speed automatic (Hellcat); 485-hp, 6.4-liter Hemi V-8 with six-speed manual or eight-speed automatic (R/T Scat Pack); 372-hp, 5.7-liter V-8 with six-speed manual or eight-speed automatic (R/T); 305-hp, 3.6-liter V-6 with eight-speed automatic (SXT, GT).

Hits dealers: Late 2018

Dodge has unveiled 2019 model-year versions of its Challenger SRT Hellcat and R/T Scat Pack muscle cars. The biggest news is a new variant called the SRT Hellcat Redeye, whose Demon-inspired, supercharged Hemi V-8 makes 797 horsepower under its new twin-snorkel hood. Dodge just built the last of its drag-strip-optimized Challenger SRT Demon limited editions, but it now has revived a version of its engine and performance upgrades for the more readily available Hellcat Redeye.

At the same time, Chrysler-Dodge detailed a slightly more powerful version of the Challenger Hellcat and new features and options for the R/T Scat Pack, its more affordable muscle option that starts around $40,000. All three coupes will get a new two-snorkel hood inspired by 1970s Dart Stinger and Demon muscle cars. Those three Dodge Challenger variants can be ordered without a rear seat to cut weight and are also available with the flared-fender Widebody package introduced on the 2018 Hellcat, which allows wider 20-inch wheels and tires.

The new power and features should make these buffed-up Challenger coupes even more formidable and grin-inducing off the line, even if their weight and size could continue to hamper them on a road course versus the rival Ford Mustang and Chevrolet Camaro, as we found with the Scat Pack in Cars.com’s 2016 Muscle Car Challenge.

These updated Challenger model cars will be at dealers in the fourth quarter of this year.

2019 Challenger SRT Hellcat Redeye

The Hellcat Redeye is all about an upgraded supercharged Hemi V-8, which breathes more fire into the high-performance Challenger Hellcat package. It promises to be a near-Demon version of the Hellcat, but with better street manners than the drag-strip-optimized Demon. Like the standard Hellcat, it also will be available in a Challenger Widebody version that adds fender width for bigger wheels and grippier tires.

The Redeye’s 6.2-liter Hemi V-8 gets a bigger supercharger than the regular Hellcat (2.7 liters versus the Hellcat’s 2.4 liters) with 14.5 pounds per square inch of boost, and it puts out 80 more horsepower to bring the total to 797 (you’d think Dodge could have tweaked the Redeye for a few more to break the 800 mark) and a brutal 707 pounds-feet of torque.

The V-8 also has such Demonic upgrades as toughened connecting rods and pistons, improved lubrication, an upgraded valvetrain and two dual-stage fuel pumps. And it benefits from a standard SRT “Power Chiller” car that diverts air-conditioning refrigerant to a chiller unit to lower the intake air temperature, plus a bigger induction air box that draws air from the new hood. A driver-side “Air Catcher” headlamp and an inlet near the front wheel liner bring in air, too. The Redeye Hemi is mated only to a performance eight-speed automatic.

Dodge says the Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody version will do zero-to-60 mph in 3.4 seconds and a quarter-mile in 10.8 seconds at 131 mph, while the regular (narrower) version does a quarter-mile in 11.1 seconds, also hitting 131 mph. Both Redeyes’ top speed is 203 mph. Floor it and you can burn up 1.43 gallons per minute of fuel, but Dodge also estimates its mileage in normal highway fuel use at a less cringeworthy 22 mpg.

2019 Challenger SRT Hellcat

The new aluminum hood has twin snorkles and vents, helping to add 10 hp to the Hellcat for a new 2019 rating of 717 hp, along with a brutish 656 pounds-feet of torque (up 6 pounds-feet) from its supercharged 6.2-liter Hemi V-8. But you still can have it with a six-speed manual or eight-speed automatic transmission.

It’s also available in regular and Widebody versions, which deliver only slightly less performance than the line-topping Redeye. Dodge puts the Hellcat Widebody’s quarter-mile at 10.9 seconds at 127 mph and the regular Hellcat in 11.2 seconds at 125 mph. Top speeds are 195 mph and 199 mph, respectively.

Standard performance features on the 2019 Challenger SRT Hellcat models include an adaptive suspension, Brembo brakes, electric power steering, launch control, an improved-for-2019 launch control system, a launch assist system that uses wheel-speed sensors to automatically control wheel hop, a drag-racing-style “torque reserve” system that lets the supercharger hold more boost at launch, a larger induction air box, and a line-lock system that holds the front brakes but frees the rear wheels for burnouts.

SRT driving modes selectable on the 8.4-inch multimedia screen let the driver adjust horsepower, steering feel and transmission, traction and suspension settings among Street, Sport and Track modes, as well as a do-it-yourself custom bundle of settings. Also available on the screen are SRT Performance Pages, which illustrate performance data.

The 2019 Hellcat interior will have standard houndstooth-pattern cloth performance seats, and three leather and upholstery options are available. The interior also has silver contrast stitching on the seats and console, as well as black-chrome trim. It still includes a leather-wrapped, flat-bottom steering wheel and red gauges that bookend a 7-inch display.

2019 Challenger R/T Scat Pack

As the group’s budget brute, the 2019 Challenger R/T Scat Pack also gets the new twin-snorkel hood. And Dodge will now offer it with the Widebody package, including flared fenders for wider wheels and bigger tires (plus it just looks hot). Under that new hood, the 485-hp, non-supercharged 6.4-liter Hemi V-8 produces 475 pounds-feet of torque and works with a six-speed manual or eight-speed automatic (R/T Scat Pack), which carry over from 2018.

The 2019 Scat Pack also has standard illuminated “Air Catcher” headlamps that feed additional air behind them, plus Brembo brakes, launch control and SRT driving modes.

The Widebody version is 3.5 inches wider and includes Pirelli P305/35ZR20 tires. The package on the R/T Scat Pack also adds an SRT-tuned chassis with stiffer front springs, larger front and rear stabilizer bars and adaptive shock absorbers. And the Widebody gets a more aggressive front bumper and rear spoiler. Compared to the regular Scat Pack model, the Widebody version will be 0.2 second faster in the quarter-mile, Dodge says, hitting the mark in 12.1 seconds at 112 mph.

The exterior gets Scat Pack bumblebee badges on the fenders in addition to the Challenger script and R/T logos on the grille. Inside, Scat Pack Bee logos are embroidered into the seatbacks, and there’s a new dark finish on the dashboard and center console plus new trim accents on the steering wheel, shifter and instrument cluster.

And the Rest …

Today’s attention was on the top of the Dodge Challenger muscle lineup, but Dodge and SRT did note some performance improvements for the 2019 Challenger R/T and rear-wheel-drive, V-6-powered GT models. They include standard Super Track Pak features such as a performance suspension, upgraded steering, 20-inch wheels, a paddle shifter for the automatic, performance hood and front bumper, and houndstooth-pattern sport seats.

Optional on them for 2019 is a Performance Handling Group with upgraded brakes and suspension. The GT also gets Brembo brakes, wider wheels and a larger rear stabilizer bar. On the rear-drive GT, the group features four-piston Brembo brakes (front and rear), wider Black Noise wheels and a larger rear stabilizer bar for improved driving experience and reduced understeer. The R/T adds upgraded springs and stabilizer bars plus Bilstein shock absorbers, as well as an optional Performance Plus Package with a limited-slip differential and track-ready 20-inch forged wheels with Pirelli P-Zero tires.

Meanwhile, the V-6 Challenger essentially carries over its engine; it will also be available for 2019 with the same 3.6-liter V-6 (305 hp, 268 pounds-feet of torque) in SXT and GT trim levels.

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 gets race-focused upgrades

Think of this as a Demon sans supercharger

    Share
  • 0 Comments
  • 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320
  • Image Credit: © 2018 FCA US LLC
  • 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320
  • Image Credit: © 2018 FCA US LLC
  • 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320
  • Image Credit: © 2018 FCA US LLC
  • 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320
  • Image Credit: FCA
  • 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320
  • Image Credit: FCA
  • Image Credit: © 2018 FCA US LLC
  • Image Credit: © 2018 FCA US LLC
  • Image Credit: © 2018 FCA US LLC
  • Image Credit: FCA

More Photos

The Dodge Challenger SRT Demon is one hell of a machine. It’s a single-minded 840-horsepower jackhammer, meant solely to burn rubber and win drag races. It’s packed with all sorts of goodies like a transbrake, line lock, and a torque reserve mode. Still, it was an extremely limited-production model. It’s also sold out. What do you do if you want some fun on the drag strip and you can’t find our don’t need the power of a Demon? Buy the new 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320.

You can really think of the Scat Pack 1320 as a Demon without the wide bodywork and the supercharged 6.2-liter V8. Instead, you’ll find Dodge’s tried-and-true 6.4-liter naturally-aspirated V8 under the hood making 485 horsepower and 475 pound-feet of torque. The TorqueFlite 8HP70 eight-speed automatic is the only available transmission. It’s required equipment to use the TransBrake and Torque Reserve system. All-four wheels are wrapped in Nexen SUR4G Drag Spec 275/40R20 street-legal drag radial tires.

The 1320 names comes from the length of a quarter-mile drag strip — 1,320 feet. The Scat Pack 1320 can run the quarter-mile in 11.7 seconds at 115 mph and hits 60 mph in just 3.8 seconds. Of course, that’s in its lightest configuration. Like the Demon, the Scat Pack 1320 only comes with a driver’s seat. The passenger and rear seats are each $1 options. The goal was to give grassroots racers a bare-bones performance car at a relatively reasonable price. You don’t need passengers if you’re only racing. You also shave 114 pounds from the car’s curb weight.

Other upgrades include an SRT-tuned suspension, a 3.09 rear axle ratio, 41-spline rear half-shafts, 20 x 9.5-inch aluminum-forged wheels with knurled bead seats (to keep the tires from slipping on the rim) and upgraded Brembo brakes with four-piston calipers.

The Challenger R/T Scat Pack 1320 joins a number of other upgraded 2019 Dodge models. That includes the Challenger SRT Hellcat Redeye and the upgraded 2019 Charger SRT Hellcat. The Scat Pack 1320 adds $3,995 to the Challenger R/T Scat Pack’s base MSRP. That’s not the whole story. Since the automatic is mandatory, you need to tack on another $1,595. Add in destination, and the Scat Pack 1320 will set you back at least $45,980. Cars will hit dealer lots early next year.

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack W > By Bradley Iger August 8, 2018 10:05AM PST

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack Widebody first drive

“Wide tread, natural aspiration, and track tuning throughout make the Challenger R/T Scat Pack Widebody the nimble corner carver that the T/A 392 should have been.”

  • Hellcat Widebody looks at Scat Pack prices
  • Nimble handling for a large coupe
  • Raucous Hemi V8 soundtrack
  • Widebody package makes a big car even bigger
  • Price climbs quickly when adding options

When Dodge announced the 2019 Challenger lineup, it was the SRT Hellcat Redeye that garnered all the attention. And why not? The marriage of a Hellcat to the world-beating SRT Demon’s powertrain makes for a great headline. Still, while we’re certainly not ones to scoff at the introduction of an 800-horsepower muscle car, we noticed the introduction of another notable package was getting a bit lost in the noise.

With the debut of the R/T Scat Pack Widebody, not only does the Hellcat Widebody’s aggressive look become accessible to buyers for about 40 percent less coin than it required last year, it also brings the most track-focused components in the Challenger parts bin to the model that’s best suited for track work.

When the Challenger T/A debuted for the 2017 model year it was, to some degree, designed to fill that role. As a homage to the original homologation cars used in the Trans Am racing series back in 1970, its lineage drew directly from those corner-carving road course machines from the original muscle car era. While the look was on point, it didn’t have the hardware necessary to substantially elevate the Challenger’s dynamic prowess. The Scat Pack Widebody doesn’t suffer the same fate.

While it lacks the throwback style of the T/A, the Scat Pack Widebody makes up for it by being almost indistinguishable from last year’s Hellcat Widebody from a visual standpoint, a beefed-up look that adds 3.5 inches of overall width to the car in the process. It also backs up the aesthetic with a thorough retooling of the Scat Pack’s suspension and steering systems while adding significantly more grip and stopping power to the equation. Although Dodge won’t admit it outright, the result is the most road course-friendly production Challenger built to date.

The 2019 Scat Pack’s cabin is well-suited for grand touring but not overly luxurious.

“Being that this is a track-focused car, the real numbers are on the road course,” explained Jim Wilder, SRT vehicle development manager for the Challenger and Charger. “Versus a standard Scat Pack, the Widebody drops two seconds per lap on a two-mile road course. On that same course, this car now runs door to door with a narrow-body Hellcat.” Considering the Scat Pack’s 232-horsepower deficit to the Hellcat, that’s saying something.

Though its sheer girth will keep the Challenger a step or two behind the Ford Mustang GT Performance Pack 2 and Chevrolet Camaro SS 1LE, it’s worth noting that the Challenger’s prioritization of visual presence, grand touring prowess, and overall usability really puts this car in the crosshairs of a different type of buyer – one that’s more likely to cross-shop the Challenger with its four-door stablemate, the Charger, than with the substantially smaller pony cars from Ford and Chevy.

The 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack starts at $38,995. Adding the Widebody package, which includes six-piston Brembo brakes up front, a specially-tuned three-mode adaptive suspension, wider wheels and tires, and the bulging bodywork, adds another $6,000 to the equation. Stacked with options, our well-equipped tester rang up $55,569 with destination.

Interior and tech

While the interior is largely a carry-over from last year, there are a few new touches here and there, like the dark dub plate finish on the instrument panel and console, and new liquid titanium accents on the shifter, cluster bezels, and steering wheel. As in years past, the Scat Pack Bee logo is embroidered on the front seats, giving the model a bit of unique flair to help the cabin stand out among the rest of the Challenger lineup.

2019 Scat Pack models also score a number of features that were formerly reserved for the SRT models as standard, like launch control, line lock, and the SRT Performance Pages, the latter of which provides real-time telemetry data like lateral G load, reaction times, braking distance, and other performance statistics.

As with the rest of the Challenger lineup post-2015, the Scat Pack’s cabin is well-suited for grand touring but not overly luxurious, and the seats strike a good balance between comfort and keeping occupants stationary during high-speed maneuvering. They’re not as aggressively bolstered as, say, the Recaro buckets you can option on a new Mustang GT, but they allow for a number of features that the Recaro seats do not, like power adjustability, ventilation, and lumbar support.

Lateral grip jumps from .93g to .97g, a number that would have been considered supercar territory just a decade ago.

FCA’s venerable Uconnect system handles the infotainment proceedings. The hardware received a substantial upgrade in 2017, but in the years since the changes have been largely software-based. Uconnect offers a fairly robust feature set, the 8.4-inch touchscreen display looks sharp, and the system has enough grunt to move between functions with little lag to speak of, but we’d love to see the 2019 Ram 1500’s 12-inch Uconnect display become optional in the Challenger lineup soon.

Driving experience

Merging the R/T Scat Pack with the Widebody treatment creates an interesting combination. Under the hood, you have FCA’s naturally aspirated 6.4-liter Hemi V8, here dishing out 485 horsepower and 475 pound-feet of torque. Paired with the 305mm Pirelli P Zero rubber that comes as part of the Widebody package, it’s good for a zero-to-60-mph time of roughly four seconds when equipped with the eight-speed automatic. Expect the six-speed manual to be a few ticks behind.

The Widebody package isn’t just fender flares and a set of wider wheels and tires, though. Scat Pack models get a specially tuned version of the three-mode adaptive suspension system that uses stiffer front springs, retuned shock absorbers, and larger sway bars at both the front and rear.

SRT engineers tell us the suspension is calibrated to make the Scat Pack Widebody feel more tossable and easier to hammer on at the limit, in turn requiring less effort to keep the car under you when you’re going for broke out on the track. The Widebody package also brings big six-piston Brembo front brakes into the mix, and paired up with the Widebody rubber, 60-to-zero braking has dropped from 111 feet to 108. Lateral grip jumps from .93g to .97g, a number that would have been considered supercar territory just a decade ago.

While it’s still more GT than sports car, the Scat Pack Widebody proves that this big coupe can hold its own.

Out on the road, the stiffer front end is evident over low-speed bumps, but it’s far from objectionable. Set to street mode, the suspension still is happy to soak up imperfections in the pavement, but it does communicate more about what’s happening under the car than the other Challengers in the lineup that are outfitted with this adjustable suspension system.

It paid dividends out on the Club Motorsports road course, though. The 2.5-mile, 15-turn course in Tamworth, New Hampshire, is wide and features tons of elevation change, attributes that play to the Challenger’s strengths while de-emphasizing some of its shortcomings.

Weighing in at over 4,300 pounds with the automatic transmission and all the seats installed (the rear seat can be deleted, saving 49 pounds), the Scat Pack Widebody is no featherweight, but it’s still nearly 200 pounds lighter than a similarly equipped SRT Hellcat Redeye, and much of that weigh is situated over the front end of the car.

Though its speeds down the straights can’t compare with that supercharged Demon spawn, the Scat Pack can brake later, turn in with more urgency, and is more forgiving at the limit. In the Hellcat, you’re often steering with the throttle to keep the car pointed where you want it – which is certainly a good time in its own right. But with the Scat Pack Widebody the whole operation feels more precise, and less effort is spent making corrections at speed.

Dodge offers a five-year, 60,000-mile limited powertrain warranty, and a three-year, 36,000-mile basic limited warranty. J.D. Power gives the Dodge brand three out of five stars for dependability and overall quality.

How DT would configure this car

The price of the Challenger R/T Scat Pack climbs rapidly as you start checking off boxes on the options sheet, as evidenced by our tester’s price tag of over $55K. But there’s also plenty of room to trim some fat.

At $6,000 the Widebody package adds a substantial chunk to the Scat Pack’s bottom line, but you also get a lot for your money so we’d consider it essential. Ditch the automatic transmission for the six-speed manual and you’ll put $1,595 back in your pocket, which we’d recommend spending on the killer 18-speaker Harmon Kardon premium audio system ($1,595). The Uconnect infotainment system is also worth the price of admission ($795), as are the optional Pirelli P Zero summer tires ($595).

There are a number of other comfort and convenience packages available as well, but whether or not you need equipment like a power-adjustable steering column, blind spot monitoring and adaptive cruise control really comes down to where your priorities are. That said, you should be able to spec out a nicely appointed Scat Pack Widebody for under $50K without sacrificing much.

Conclusion

For those that admire the Challenger’s retro style and Hemi roar but have pined for a sharper instrument, look no further. While it’s still more GT than sports car, the Scat Pack Widebody proves that this big coupe can hold its own when given the right tools to work with. And, perhaps more importantly, the Scat Pack Widebody gives up very little in terms of everyday drivability to get there.

UPDATED: 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack Options & Pricing:

This Bad Bee, Gets Even Meaner!

The most popular performance trim in the Dodge Challenger lineup is the R/T Scat Pack. For 2019, the Dodge Challenger R/T Scat Pack get a load of new options as well as takes over for the gap left by the discontinued Dodge Challenger SRT392 model.

New for 2019, all Challenger R/T Scat Pack models get a new look, courtesy of the 2018 Challenger SRT HELLCAT. The power-bulge aluminum hood features a dedicated air intake flanked by dual-air extractors to ensure effective removal of heat and reduced air turbulence in the engine compartment. Standard illuminated Air Catcher headlamps feed additional air directly into the engine bay.

Also new for 2019, R/T Scat Pack buyers can leverage the on-track performance capabilities of the SRT HELLCAT Widebody.

Featuring the same fender flares from SRT Hellcat Widebody, which add 3.5 inches to the overall width, the new R/T Scat Pack Widebody rides on sticky 305/35ZR20 Pirelli tires mounted to 20 x 11-inch forged “Devil’s Rim” aluminum wheels.

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320. (Dodge)

Many high-performance features are now standard on all a Challenger R/T Scat Pack models, including:

  • Launch Control
  • Launch Assist
  • Line Lock
  • SRT Drive Modes
  • SRT Performance Pages

Base MSRP for the 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack is $38,995. The MSRP for a base model 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack with the 8-speed automatic is $40,590.

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack Widebody. (Dodge).

Powertrain:

  • 6.4L V8 SRT HEMI ENGINE (ESH) w/ 6-SPEED MANUAL TREMEC TRANSMISSION (DEC) – Standard (Does Get A $1,030 Gas Guzzler Tax)
  • 6.4L V8 SRT HEMI MDS ENGINE (ESG) w/ 8-SPD AUTO 8HP70
    TRANSMISSION (BUY-US) (DFK) – $1,595 (No Gas Guzzler Tax)

2019 Dodge Challenger T/A 392. (Dodge).

Packages:

Plus Package (AAY) – Door Trim Panel w/ Ambient Lighting (CBR), Heated Steering Wheel (NHS), Leather Trim Seats w/ ALE (CDM), Power Tilt/Telescope Steering Column w/ ALE (SUB), Scat Pack Logo Nappa/Alcantara Seat (*EC) or T/A Nappa/Alcantara Seat w/ ALE (*JJ), and Ventilated Front Seats (CAJ).

Dynamics Package (ACN) – 20″ X 9.5″ Low-Gloss Black Forged Wheels (WH3), 275/40ZR20 P Zero Summer Tires (TN2), Anti-Lock 4-Wheel Disc 6-Piston Brakes (BR7) and PIRELLI Brand Tires (TZP).

Mopar Interior Appearance Group (ACX) – Mopar Bright Door Sills (CLN), Mopar Bright Pedal Kit (XA9), Mopar Premium Floor Mats w/ Logo (CLQ) and Trunk Mat w/ Logo (CCM).

Technology Package (ADG) – Adaptive Speed Control (NHP) w/ DFK, Auto High Beam Headlamp Controls (LMS), Forward Collision Warning (LSS) w/ DFK and Rain Sensitive Windshield Wipers (JHC).

Rear Seat Delete Group (AEW) – Cargo Net (CKR), Floor Mat – Front (CL9), Houndstooth Cloth Performance Seats (*H7), Rear Seat Belt Delete (CJX) and Rear Seat Delete (CF8).

Driver Performance Group (AJV) – Blind Spot and Cross Detection (XAN), High Intensity Discharge Headlamps (LMP) and Power Multi-Function Fold-Away Mirrors (GU4).

T/A Package (ALE) – 20″X9.5″ Forged/Painted Aluminum Wheels (WRV), 275/40ZR20 All-Season Performance Tires (TW8), 392 Fender Decal (MPS), Black Fuel Filler Door (XJD), Black Grille w/ Bezel (MFF), Functional Hood Scoop (MEW), Gloss Black I/P Cluster Trim Rings (JA9), Houndstooth Cloth Performance Seat (*H7), Illuminated Air-Catcher Headlamps (JFV), Mopar Cold Air Intake System (JFF), Pirelli Brand Tires (TZP), Rear Black Spoiler (MXP), Satin Black Hood (MYZ), Satin Wrap Roof and Decklid (MYN), T/A Bodyside Graphic (MH8), T/A Spoiler Decal (MPX) and White Face Instrument Cluster (JA1).

Harman Kardon Audio Group w/ Subwoofer (AMA) – 18-Speaker Premium Auto System (RGE), Harman Kardon Greenedge Amp (RDH), Surround Sound (XRY) and Trunk Mounted Subwoofer (RHG).

Alpine Audio Group w/ Subwoofer (ATL) – 506-Watt Amplifier (RFD), 9-Amplified Speakers w/ Subwoofer (RC3) and Surround Sound (XRY).

Widebody Package (AYL) – 20″X11″ Devil’s Rim Aluminum Wheels (WSC), 305/35ZR20 (107Y) All-Season Performance Tires (TYS), Adaptive Damping Suspension (SMC), Anti-Lock 4-Wheel Disc 6-Piston Brakes (BR7), Performance Shift Indicator (LA7), Pirelli Brand Tires (TZP), Widebody Competition Suspension (SDN) and Widebody Fender Flares (MML).

8-Speed Auto 8HP70 Transmission (BUY-US) (DFK) – 230MM Rear Axle (DR4), Autostick Automatic Transmission (DHD), Leather Wrapped Shift Knob For Auto (CVB), Steering Wheel Mounted Shift Control (XBQ) and TIP Start (XBN).

Options:

  • 20″ X 9.0″ Forged/Painted Aluminum Wheels (WRT) – $1,095 (N/A on ACN, ALE, AYL or TN2)
  • 245/45ZR20 BSW Performance Tires (TVH) – $395
  • 275/40ZR20 P Zero Summer Tires (TN2) – $695
  • 305/35ZR20 P Zero Summer Tires (TYN) – $595
  • Adaptive Damping Suspension (SMC) – $995
  • Alpine Audio Group w/ Subwoofer (ATL) – $895
  • Brake Calipers – Red (XSP) – $495
  • Drive Convenience Group (AJV) – $1,095
  • Dynamics Package (ACN) – $2,200 or $1,095 w/ ALE (N/A on AYL, TVH, TYN, or WRT)
  • Engine Block Heater (NHK) – $95 (Included in Alaskan Cars)
  • Harman Kardon Audio Group w/ Subwoofer (AMA) – $1,595
  • Plus Package (AAY) – $1,695 (N/A w/ ACX and AEW)
  • Power Sunroof (GWA) – $1,195
  • Rear Seat Delete Group (AEW) – $1
  • Scat Pack Stripe (M91) – $495
  • SRT Performance Spoiler (MXN) – $695
  • T/A Bodys >2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack Widebody. (Dodge).

Seat Trims:

  • Scat Pack Logo Houndstooth Seat – Black (HDX9) – N/C
  • Houndstooth Cloth Performance Seat – Black (H7X9) – N/C w/ AEW or ALE
  • Scat Pack Logo Nappa/Alcantara Seat – Black (ECX9) – N/C w/ AAY
  • Scat Pack Logo Nappa/Alcantara Seat – Black/Ruby Red (ECXC) – N/C w/ AAY
  • T/A Nappa/Alcantara Seat – Black (JJX9) – N/C w/ AAY

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320. (Dodge)

  • B5 Blue Pearl Coat (PQD) – $69 N/A with Black Ruby Red Seats
  • Destroyer Grey Clear Coat (PDN) – N/C
  • F8 Green (PFQ) – N/C N/A with Black Ruby Red Seats
  • Go ManGo (PVP) – N/C N/A with Black Ruby Red Seats
  • Granite Crystal Pearl Coat (PAU) – N/C
  • IndiGo Blue (PBM) – N/C
  • Maximum Steel Metallic Clear Coat (PAR) – N/C
  • Octane Red Pearl Coat (PRV) – N/C
  • Pitch Black Clear Coat (PX8) – N/C
  • Plum Crazy Pearl Coat (PHG) – $70 N/A with Black Ruby Red Seats
  • TorRed Clear Coat (PR3) – N/C
  • White Knuckle Clear Coat (PW7) – N/C
  • Yellow Jacket Clear Coat (PY4) – N/C N/A with Black Ruby Red Seats (N/A w/ AAB or AAY)

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 Package, Includes…

  • TorqueFlite 8HP70 eight-speed automatic transmission – required equipment for the R/T Scat Pack 1320, replacing the standard manual transmission on the Dodge Challenger R/T Scat Pack
  • TransBrake – locks the output shaft of the automatic transmission to hold the car stationary before a standing start
  • Torque Reserve – works in conjunction with the TransBrake by managing fuel flow to cylinders and controlling spark advance or retard to balance engine rpm and torque to maximize power delivery and launch performance
  • Nexen SUR4G Drag Spec 275/40R20 street-legal drag radials – all-new specially developed tires that deliver exceptional grip at the drag strip and on the street
    • Preproduction testing shows that the Nexen tires demonstrate consistent run times with minimal burnout preparation at the drag strip
  • SRT-tuned three-mode Adaptive Damping Suspension (ADS) electronically retuned for the Challenger R/T Scat Pack 1320
    • Includes Drag Mode that, when engaged, optimizes weight transfer to the rear for best launch traction
  • Standard interior configuration has driver’s seat only to help reduce weight by approximately 114 pounds; front passenger seat and rear seat are available individually as $1 options
  • Performance-tuned asymmetrical limited-slip differential with 3.09 final drive
  • Extreme-duty 41-spline rear axle half shafts adopted from the Challenger SRT Demon
  • Line Lock – engages the front brakes to hold the Challenger R/T Scat Pack 1320 stationary, but leaves the rear wheels free for a burnout to heat up and clean the rear tires
  • Launch Assist – uses wheel speed sensors to watch for driveline-damaging wheel hop at launch and, in milliseconds, modifies the engine torque to regain full grip
  • Launch Control – controls tire slip during straight-line acceleration
  • Low Gloss Black 20 x 9.5-inch aluminum-forged wheels with knurled bead seats to minimize tire slip on the wheel
  • Brembo High-performance Brake Package with four-piston calipers

The 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 Package adds $3,995 to the Manufacturer’s Suggested Retail Price (MSRP) of $38,995 for the Dodge Challenger R/T Scat Pack. The mandatory automatic transmission adds $1,595 and the destination charge adds $1,395. The 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 will be available for dealer orders in late 2018; vehicles are scheduled to start arriving in dealership in the first quarter of 2019.

Ordering for the 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack has currently started. Expect the cars to start showing up in showrooms this fall.

2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack Widebody Gallery:

Ссылка на основную публикацию
Для любых предложений по сайту: [email protected]