2015 BMW X4 xDrive35i

2015 BMW X4 xDrive35i: Обзор

Тест-драйв 2015 БМВ Х4.

Двигатель: 3.0L Turbo шести-цилиндровый мощностью 306 л.с., крутящий момент 400 Нм

Коробка передач: восемь-ступенчатая автоматическая

Экономия топлива: 10,7/6,9/8,3 Город / Трасса / Смешанный

Базовая цена: 2,250,000 руб.

Разгон 0-100 км/ч: 5,4 секунд

Мы готовы заключить пари что этот новый кроссовер в скором времени станет бестселлером на Российском рынке несмотря на кризис. В течение года мы будем видеть на дороге BMW X4 все чаще и чаще. Честно говоря после того как компания БМВ впервые показала новый внедорожник у нас были сомнения что новая модель сможет стать успешном в этом сегменте автомобилей. Но маркетологи Немецкой компании продумали все до мелочей предложив для потребителей роскошный кроссовер ничем не уступающий Х5 и Х6 по более дешевой цене. Это и сработало.

Несмотря на то что Х4 имеет более меньшую грузоподъемность чем Х3, на котором новая модель и основана, Х4 стоит дороже. Но мастерски спекулируя на экономии денежных средств многие люди скорее предпочтут этот автомобиль, чем более дорогие Х5 и Х6.

Хотя Х4, это совершенно новая модель (в модельном ряду обозначение Х4 появилось впервые) БМВ уже имеет опыт вывода на рынок автомобилей основанных на других моделях. Живой пример Х6, который был создан на базе Х5 и выведен на рынок. И, несмотря на критику многих экспертов компании, удалось до сегодняшнего дня продать более 250,000 автомобилей этой модели.

Теперь Баварцы решили сделать тоже самое выведя на рынок Х4, созданная на базе Х3, придав новинки тот же стиль кузова купе который используется в Х6. Какие же основные различия Х4 от Х3?

Еще один кроссовер со стилем купе кузова

В Х4 крыша кузова ниже на 5 с небольшим сантиметров по сравнению с БМВ Х3. В отличие от Х3 кроссовер Х4 получил также другой стиль передний и задней части. Самое заметное изменение это задняя часть, которая имеет схожий стиль с моделью X6. На самом деле разница между Х3 и Х4 небольшая за исключением внешности.

Единственный существенный минус Х4 по сравнению с Х3, это объем багажника который в новой модели меньше. Из-за задней части крыши может показаться, что на задних сиденьях пассажирам будет неудобно сидеть. Но на самом деле человек с большим ростом помещается там с комфортом.

Интерьер Х4 также похож на Х3, за исключением некоторых отделочных материалов. Приборная панель точно такая же, как в Х3. Машина предлагается как с салоном из искусственной кожи, так и с кожаным салоном.

БМВ Х4 возможно оснастить всевозможными функциями в качестве опций. К примеру, адаптивными амортизаторами, пакет интерактивной навигации по технологии Head-Up, которая проецирует самую важную информацию с панели приборов и навигационной системы на лобовое стекло. Также возможна установка различных систем помощи водителю: мониторинг слепых зон, система помощи с высоты птичьего полета при парковке, система опознавания дорожных знаков предупреждающих об ограничениях скорости. Конечно, это не все дополнительное оборудование, которое предлагает БМВ для оснащения нового кроссовера. Есть еще множество различных опций, которые можно установить на машину за дополнительную плату.

Даже если машина оснащена искусственной кожей, интерьер выглядит роскошно и богато. В целом салон оформлен со вкусом. Новейшая система управления информационно-развлекательной системой IDrive имеет очень простое и интуитивно понятное управление. Переход из меню в меню очень удобен и прост в отличие от подобных систем в других марках автомобилей.

Кто будет покупать BMW X4?

Многих автолюбителей, наверное, беспокоит вопрос, кто же будет покупать эту модель, которая менее удобна, чем Х3, имеет небольшой багажник, практически идентична Х3 но намного дороже?

Ведь Х3 намного практичней. Но почему то многих не удивляет, что Honda Civic в кузове купе продается на мировом рынке лучше, чем четырехдверная версия, хотя стоит намного больше.

Помимо того два кроссовера стилистически совершенно разные. Ведь надо признать что Х4 вызывает совершенно иные чувства по сравнению с Х3. С какой бы стороны вы не смотрели бы на Х4 везде прослеживаются спортивные “нотки” которые дизайнеры заложили в автомобиль. К тому же в Х4 подвеска намного жестче чем в Х3. Кроме того новый кроссовер может поставляться на заказ с М-спорт пакетом, который включает не только внешний обвес но и более спортивную подвеску.

В наши дни мощностью в 306 л.с. никого не удивишь. Ведь может показать что автомобиля со спортивным характером эта мощность не достаточная в связи с весом кузова, который составляет 1890 кг. Но самом деле, этот автомобиль действительно очень быстрый благодаря 3,0 литровому турбированному двигателю.

Стоит отметить, что двигатель чувствует себя оптимально на любых оборотах. Даже на 1200 об/мин автомобиль не кажется медленным и маломощным. Особенно есть включить режим “Спорт” или “Спорт+” (в этих режимах шасси, двигатель и трансмиссия работают при особых настройках).

BMW оснастила новую модель восьмиступенчатой автоматической коробкой автомат ZF. Это хорошо, что инженеры решили применить на машине именно эту коробку, поскольку компания ZF выпускает одни из лучших автоматических трансмиссий в мире. Переключения скоростей происходят практически незаметно и плавно. Хотя надо признать, что при низких оборотах коробка переключает скорости более жестко. Так что этой трансмиссии еще очень далеко до семичтупенчатой коробки PDK которая устанавливается на автомобили Porsche.

BMW X4 готов делить рынок с Porsche Macan

Верите или нет, Х4 схож в некоторых отношениях с Порше Макан. Они имеют сопоставимую массу кузова, они пересекаются в области ценообразования, они одинаковой длины и имеют одинаковую грузоподъемность.

Даже не верится что переплатив больше, купив Порше Макан вы получите автомобиль который будет быстрее Х4 всего на десятые доли секунды при разгоне с 0-100 км/час. Да в полной комплектации Porsche Macan стоит очень больших денег и соответственно напрашивается вопрос: Стоит ли огромных денег Порше. Может быть лучше предпочесть БМВ?

За рулем Х4 очень приятно ездить. Особенный восторг вызывает рулевое колесо которое оснащено электрическим усилителем рулевого управления. При прохождении поворотов или при большой скорости руль становится жестче, обеспечивая уверенность и безопасность за рулем. Чувствительность и информативность на высоте, несмотря на электро-усилитель рулевого управления.

Распределение веса во время движения также происходит идеально как на Х3.

Конечно, в отличие от Порше, новая БМВ не представляет огромной возможности в дополнительных опциях, но, тем не менее, этот кроссовер способен отобрать у Макан определенную долю рынка. Все дело в практичности и цене.

Итог

Машина для тех, кому не важна практичность и пространство в салоне. Х4 удобный автомобиль несмотря на стиль кузова. Этот автомобиль может делать 9 вещей из 10, которые могут делать более дорогие конкуренты или Х5 и Х6. Его стоимость также существенно ниже кроссоверов Х5, Х6 и других марок в этом сегменте.

Правда, глупо спорить, что автомобилю будет тяжело конкурировать на авторынке в этой нише, когда прямых конкурентов на самом деле нет. Дело в том что в таком стиле кузова небольших кроссоверов на мировом авторынке нет. Поэтому мы считаем что успех Х4 предопределен. Надеемся что БМВ сможет повторить и даже превзойти успех модели Х6.

Цены на новый кроссовер BMW X4 2015 в России

Компания BMW раскрыла подробности о серийной версии кроссовера BMW X4. Прототип новинки был показан в 2013 году в Шанхае. Во внешности автомобиля четко прослеживаются как черты концепта, так и старшей модели – X6.

Фото BMW X4 2015 модельного года. http://autompv.ru/

Кроссовер построен на платформе BMW X3, но несколько отличается по размерам. Габаритные размеры: длина – 4 671 мм, высота – 1 881 мм, ширина – 1 624 мм, длина колесной базы – 2 810 мм. Это на 36 мм ниже и на 14 мм длиннее модели X3.

Технические характеристики BMW X4 2015

Линейка силовых агрегатов состоит из шести моторов . Во-первых, это 2,0-литровый бензиновый V6 мощностью 184 л.с. (версия xDrive20i) и 245 л.с. (xDrive28i), крутящий момент — 270 и 350 Нм соответственно. Во-вторых, 3,0-литровый бензиновый V6 с отдачей в 306 л.с. и 400 Нм крутящего момента (модификация xDrive35i).

Также доступны два дизельных агрегата семейства «TwinPower Turbo» объемом 2,0 л и 3,0 л, первый – мощностью 190 л.с. (xDrive20d), второй – в двух вариантах мощности – 258 л.с. (xDrive30d) и 313 л.с. (xDrive35), с крутящим моментом — 560 и 630 Нм соответственно.

В базе моторы агрегатируются 6-ступенчатой механикой КПП, опционально будет доступна 8-ступенчатая АКПП.

Модификация xDrive20i разгоняется с 0 до 100 км/ч за 8,1 секунды, максимальная скорость может составлять 212 км/ч, а расход топлива в среднем составляет 7,2 литра на 100 км пути.

Топовая бензиновая версия X4 xDrive35i с 306-сильным двигателем ускоряется до 100 км/ч за 5,5 секунды, развивает максимальную скорость 247 км/ч. Средний расход топлива такой модификации — 8,3 литра.

Кроссовер X4 xDrive35d (дизель 3,0 литра (313 л. с., 630 Нм), 8-ступенчатый «автомат») способен разгонятся с 0 до 100 км/ч всего 5,2 секунды, максимальная скорость — 247 км/ч. Расход топлива этой версии в смешанном цикле равен 6,0 литра на 100 км пробега.

Профиль нового X4 – купеобразный, спортивный, с агрессивной лицевой панелью и задней оптикой на светодиодах в форме буквы L. По стилю исполнения салон напоминает X3. Вместимость багажника кроссовера – 1 400 л. Дорожный просвет (клиренс) у X4 составляет 204 мм.

Видео

Обзор и тест-драйв:

Кроссовер с пакетом M Sport (видео):

Цена

В США цены на BMW X4 начинаются от 45 625 долларов за начальную комплектацию.

В базовое оснащение кроссовера входят шесть подушек безопасности, система «старт-стоп», система рекуперации энергии торможения. В качестве опций будет предлагаться система слежения за соблюдением рядности движения, неослепляющая система управления дальним светом, активный круиз-контроль с функцией предупреждения фронтальных столкновений, ассистент параллельной парковки, система кругового обзора, пакет BMW ConnectedDrive, навигационная система Professional и цветной проекционный дисплей, выводящий изображение на лобовое стекло.

Российские цены на кроссовер в 2015 году составляют (авто производится в США ):

Модель Двигатель и трансмиссия Цена
xDrive28i 2,0 литра, 245 л.с., бензин, турбонаддув, 8АКПП от 2 785 000 руб.
xDrive35i 3,0 литра, 306 л.с., бензин, турбонаддув, 8АКПП от 2 993 000 руб.
xDrive20d 2,0 литра, 190 л.с., дизель, турбонаддув, 8АКПП от 2 741 000 руб.
xDrive30d 3,0 литра, 258 л.с., дизель, турбонаддув, 8АКПП от 2 943 000 руб.
xDrive35d 3,0 литра, 313 л.с., дизель, турбонаддув, 8АКПП от 3 197 000 руб.

В конце мая 2015 года были объявлены цены на BMW X4 российской сборки:

Модель Двигатель Цена, рублей
BMW X4 xDrive20i M Sport 184 л.с., бензин 3 265 000
BMW X4 xDrive20d M Sport 190 л.с., дизель 3 315 000
BMW X4 xDrive28i Exclusive 245 л.с., бензин 3 550 000
BMW X4 xDrive30d Exclusive 249 л.с., дизель 3 710 000

В базовую комплектацию X4 входят: 8-ступенчатая автоматическая КПП, система рекуперации энергии торможения, система «старт-стоп», биксеноновые фары, парктроник спереди и сзади, электропривод задней двери, подогрев сидений, климат-контроль и усилитель руля с переменным передаточным числом.

  • In Luxury, Reviews
  • October 17, 2014
  • Krish Persaud
  • 2492 Views
  • 0 comments

A true niche-carver | Our X4 tester was not only equipped with the big engine, but also all the bells and whistles ticked off.

Lately, automakers have been sending us and heavily marketing various creations directed to very specific niche markets. Let’s take BMW for example; if you’re in the market for a new BMW product in the sub-$55,000 range, there are virtually unlimited options for you. You can have a regular 3-series, a 3-series Touring, a 3-series GranTurismo, an X3, 4-series, a 4-series GranCoupe, and this latest one – the all-new 2015 BMW X4 xDrive35i.

Some may see this addition to the lineup as pointless. After all, it looks like a shrunken X6, which itself has taken its fair share of criticism. The X4 shares its underpinnings with the X3, but is slightly less practical and more style-oriented. This is a design that works quite well in my opinion; I like the swooped roofline and the raked windshield. I wish it had a more X6-like front end, but the X3 grille does look all right. There may be a ton more flair attached to the X4, but there is some compromise in trunk space. The X3 lease you’re thinking of replacing with this new entry will hold a bit more gear in the trunk no matter what the occasion.

Driving all four wheels on the new BMW X4 is a familiar sight. BMW’s corporate 3.0L turbocharged inline-6, codenamed N55, is the optional engine driven here. It puts out 300 horsepower between 5800 and 6400rpm and 300 lb-ft of torque between 1200 and 5000rpm. Mated to the brilliant ZF-manufactured 8-speed automatic, this is one of my favourite powertrains on the market. Now I’ve experienced it in the X5, the 335i, the 435i, the 535i, and in its lightly more performance-oriented suit, the M235i. This is a solid engine and is the soul behind the X4. It’s super technical but in “Sport” and “Sport+” modes it takes off like nobody’s business. This is a “Sports Activity Vehicle” that no car guy would be embarrassed to drive every day of the week.

Our X4 tester was not only equipped with the big engine, but also all the bells and whistles ticked off on the option sheet. The full iDrive infotainment and connectivity suite with navigation, heated leather interior, Comfort Access, HID/LED lighting all around, fog lights, and a sunroof are equipped. This thing is packed, and ready to boogie. I’m not an overly tall guy at 5’7, but there’s plenty of legroom for me to sit behind myself, so this would be a perfectly suitable family vehicle for someone like me. The interior is standard-issue BMW, so materials are great and everything is extremely user-friendly.

At 4200lbs, the BMW X4 isn’t a lightweight. Then again, when you factor in the fact that it’s seriously quick, has every luxury feature required to be competitive in this day in age, and the sheer comfort level of the thing, its weight becomes a non-issue. It feels surprisingly light on its feet too; the X4 is no slouch in the corners. It would be unfair to compare it with the regular 4-series, but it holds its own quite nicely. I averaged 10.9L/100km over my test period in a combined cycle with 60/40 city/highway driving using 91-octane fuel.

My main complaint with the BMW X4 was something that continued to bother me throughout my test week. It’s in relation to the niche-carving that this vehicle does – I’m afraid that the plethora of new models (this one included) may taint the brand’s image as being the leader in performance and luxury. If the compromise in boot space is an issue, buyers can simply gravitate either to the X3 or the larger X5 with little compromise in either direction. Also, I feel like ventilated seats should be an option at this price point; vehicles costing far less have them on board.

At $65,000 as-tested, the 2015 BMW X4 xDrive35i isn’t exactly cheap. Then again, a fully-loaded Audi SQ5 isn’t too far off, and we’ve tested Volvo XC60s in a similar price range as well. It’s become inevitable for a premium crossover to cost well into the $60,000 range for a nicely-equipped model. As it relates to the X4 though; it really has no “direct” competitors at this time. The others are either slightly smaller or slightly bigger, and a little bit more practical whilst compromising style and overall sex appeal. For those that understand its purpose (yes, it has one) and fall within the niche this new Sports Activity Vehicle encompasses, it’s actually a fantastic choice.

2015 BMW X4 xDrive35i

Browse All Tires

Browse tires by weather conditions, vehicle types and more.

Other Tire Products

Explore commercial truck, aviation, off-road and other types of Goodyear tires.

Search by DOT number to quickly and easily find information on recalls.

Take a look at how some of our best tires stack up against the competition.

How To Buy Tires Online

Buy the right tire in a few simple steps. Learn more about how it works.

Why Buy Goodyear

Learn about the Goodyear Advantage.

Read Tire & Store Reviews

Get helpful insights from customers like you.

How To Compare Tires

Before you start shopping, learn how to compare tires side by side.

Tire Warranty Info

Confidently invest in Goodyear tires.

Write Tire & Store Reviews

Leave feedback on your experience with our tires or stores.

Register Your Tires

Register today to receive important updates.

ON SELECT SETS OF 4 TIRES

Ends 12/31/19 • See Details

Goodyear Credit Card

A fast, convenient way to get exclusive rebates and finance your tire and service purchases.

Auto Service Coupons

Get discounts on oil changes and other popular auto services.

Sign up for Offers and More

Get emails with special savings and helpful tips from tire experts.

Tire Warranty Info

Confidently invest in Goodyear tires.

Online Payment Options

Learn about our payment options and choose the one that’s right for you.

How to Buy Tires

Having the right information makes buying tires easier.

How To Buy Tires Online

Buy the right tire in a few simple steps. Learn more about how it works.

Tire Technologies & Specs

Learn more about Goodyear’s tire technologies and tire specifications like speed ratings and load indexes.

Tire Care Toolkit

Find helpful tips for maintaining tires, repairing tires and more.

From gas savings to driving in challenging conditions, we’ll help you face the road ahead.

Get quick answers to common tire questions.

Tire Size Chart

Use the tire size chart to find your tire size and see a tire selection that’s right for you.

Full List of Services

Find the auto and tire services you’re looking for.

Find A Service Center

Take care of your auto service and maintenance needs at a service center near you.

Auto Service Coupons

Get discounts on oil changes and other popular auto services.

Service Warranty Info

Take a look at the coverage you get under Goodyear’s service warranties.

Visit Our Corporate Site

Get the latest news and updates on Goodyear.

Go behind the speeds. Explore the world of Goodyear racing.

Follow the blimp to find the most Blimpworthy™

We’re here to help. Just let us know how we can help you.

Learn more about Goodyear’s brand partnership with the Cleveland Cavaliers.

Witness the hard work, determination and drive it takes to rise above the competition.

2015 bmw x4 xdrive35i Tires

You’re almost there.

Give us a little more info, and we’ll show you tires that fit your vehicle.

XDRIVE35I (245/45R19)

Find the right tires for your BMW.

Goodyear has a large tire catalog complete with all-season tires, winter tires, sport performance tires, and more. Enter your location and we’ll help you find:

  • A full list of tires that fit your BMW
  • Pricing information and rebates
  • Recommended stores near you

You are leaving Goodyear.com, and are being directed to a website run by a company other than Goodyear.

You are leaving the Goodyear.com Website and you are being directed to a website run by Citigroup, which issues the Goodyear Credit Card.

You are leaving the Goodyear.com Website and you are being directed to a website run by Citigroup, which issues the Goodyear Credit Card.

Pay your bill, manage your tire financing and review your account.

Managed by Citi Group

Log in to Your
Goodyear.com account

Check your online order history and manage your profile.

Это видео недоступно.

Очередь просмотра

  • Удалить все
  • Отключить

YouTube Premium

2015 BMW X4 xDrive35i

Хотите сохраните это видео?

  • Пожаловаться

Пожаловаться на видео?

Выполните вход, чтобы сообщить о неприемлемом контенте.

Понравилось?

Не понравилось?

2015 BMW X4 xDrive35i
Package Deal: A Potential Hit for the Less-is-More Crowd. Full disclosure: My engineering past as an interior packaging guy predisposes me against this whole goofball X6/X4 (and the late, unlamented Acura ZDX) all-road coupe micro-niche. Take a vehicle with functionality and practicality baked into its DNA, and strip it of both in the name of “style?” No thanks.

That having been said, the X4 loses less in the coupe-ification process than its predecessors. To wit: Only 5 percent of the X3’s passenger space is sacrificed, while the X6 trimmed the X5’s by 7 percent and the ZDX measured 22 percent smaller inside than its MDX counterpart. The big losers are rear-seat heads and legs, which are cramped by 1.7 and 2.0 inches the X4. Cargo capacity nosedives 36 percent with the seats up, 22 percent with them down (17.7 and 49.4 cubic feet). That’s poor compared with the X6 (which curiously measures larger with the seats up, and just 10 percent smaller with them down) and the ZDX (39 and 8 percent). The price premium mirrors the X6’s—10 percent ($4300) with the smaller engine, and 6 percent ($2900) with the big one, most of which is accounted for by added standard equipment (18-inch wheels, xenon lamps, sport steering/transmission/performance control systems, etc.).

The car is exceptionally fun to flog on twists and switchbacks. The staggered fitment 19-inch Michelin Primacy 3 tires grip hard with little complaint, and body motion control is admirable. The I-6 makes lovely music while blasting between heavy braking zones, and repeated abuse of the left pedal provoked no fade, even on long, steep downhill stretches. I could whine and lament the lack of steering feel, but I’m getting the impression this is as good as electric assist gets, so never mind. The X4 is a ball to hoon around, but it’s not as fun as a proper 3 or 4 Series car, and the wagon carries more stuff. So unless this shape just melts your heart, you may be better served with one of the other myriad 3 and 4 Series-based variants. Funny Videos

Email a Friend

The Latest Mutation From BMW

Get AutoGu > This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Like AutoGu >

This is the new BMW X4 and you can bet that a shopping mall parking lot near you will be busy with them very soon.

FAST FACTS

Engine: 3.0L Turbo Inline Six Cylinder makes 300 hp, 300 lb-ft of torque

Transmission: eight-speed automatic

Fuel economy: 19/27/22 City / Highway / Combined

Base price: $48,950 deliv. Incl.

Base price (CAD): $57,768 (Ontario)

As tested: $62,375 deliv. Incl.

0-60 Time: 5.4 seconds (est.)

Truthfully, I had doubts from the outset about the X4. It has less cargo capacity than the X3 on which it is based but – paradoxically – it is also more expensive. What’s even more perplexing is the fact that this is one among an extensive list of products from BMW that share architecture and engines. BMW, it seems, is masterfully capitalizing on economies of scale and people can’t seem to get enough.

While the X4 is a new nameplate for BMW, the idea behind its existence is old hat to Munich’s best and brightest. They started docking the X5’s tail years ago to create the X6. Since then it went on to sell more than 250,000 times, so yeah… it’s a hit.

Now they’re doing the same thing to the X3 by giving it a coupe-ish roofline to similar ends. So what are the primary differences?

Another Coupe Styled Compact Crossover

Well, the roof is a little more than two inches lower, it gets a different front fascia and it has tapered tail like you would find on the X6. In fact, the only exterior cosmetic pieces the X3 and X4 share are the hood and headlights.

You do give up some headroom, but not as much as you might think because the seats are also situated lower in the chassis than they would be with the X3. Unfortunately you do give up more than a third of the cargo space that comes with an X3.

It’s probably easy to assume that the rear seats will be unlivable based on the roof shape, but I can actually sit in them comfortably. Then again that wouldn’t be true if I stood six feet or taller.

Aside from that, this is pretty much just an X3 as far as the interior is concerned. The dashboard is the same and the materials are also unchanged. Leather seats come with a $1,450 upcharge that I would struggle with given how coarse the material feels. Then again the alternative is “SensaTec” faux leather, so maybe this is still the best option.

BMW will equip the X4 with pretty much every option you can imagine including adaptive dampers for $1,000, a “technology” package for $3,150 that adds navigation, a head-up display, real-time traffic updates and access to BMW’s infotainment apps. There’s also a “driver assistance” package that adds blind spot monitoring, accidental lane departure warnings to prevent you from drifting into danger, a bird’s eye view camera system for parking and speed limit information. Of course, that is only some of the optional equipment BMW offers.

Even if the leather is less than supple, the cabin is tastefully designed and easy to live with. The newest version of iDrive is straightforward to use with a relatively simple interface and a large control dial near the cup holders to navigate from menu to menu.

The model I drove carries an MSRP of $62,375 and basically comes with everything BMW will throw at you. For perspective, that’s $13,425 more expensive than an unequipped version of the xDrive35i, or $15,925 more than the base version of a comparable X3.

Oh Brother, Why Bother?

By now you’re probably asking “Luke, why the heck would anyone want to buy one of these?” After all, the meat and potatoes of it is that it’s more expensive and less practical than an X3 bar none. But then again, the same argument could apply to, say, a Civic coupe, couldn’t it?

And apart from being stylistically different, the fact that you sit lower does lend the car a mildly sportier feel, not to mention the stiffer suspension that comes with the available M sport package. And that’s a good thing, because it’s also got quite an engine.

By now, 300 HP might sound sort of wimpy when you consider that this thing weighs almost 4,300 lbs, but it really does feel quick thanks in no small part to its turbochargers.

Peak boost hits at 1,200 RPM and sticks around until five grand and that means the X4 never feels slow, especially not in sport and sport plus mode where the powertrain and chassis are tuned to be more responsive. It’s also really comfortable over rough pavement.

BMW gets its eight-speed automatic from ZF and that’s a good thing because they make spectacular stuff. The shifts are almost imperceptibly smooth under acceleration although they aren’t quite as nice at low speeds and the fact remains that this is still far behind Porsche’s seven-speed PDK.

Come on, Macan You Really Say That?

Now I’m aware that BMW is using an eight-speed automatic and Porsche’s is a seven-speed dual clutch, but I bring it up for a reason.

Believe it or not, the X4 and Macan are similar in several respects. They have comparable curb weights, they overlap in pricing, they’re the exact same length and they have the same cargo capacity.

Heck for the Porsche’s extra power it’s only two tenths of a second quicker to 60 MPH.

Yes the Macan has a higher price fully loaded, but it still raises an important question: Is the X4 really worth Porsche money?

It’s a lot of fun to drive and I must say, BMW’s electric steering is really starting to shine. As cornering load increases it progressively stiffer and it just feels good. Just like the X3, the X4 handles its weight admirably

Now, it doesn’t come with quite the mess of optional equipment that Porsche will sell you, but the important stuff is here.

The Verdict:

Assuming space and practicality aren’t your top priorities, the X4 is quick, it’s comfortable and it can do 9/10ths of what its most direct competitors can for a smaller price tag and that’s hard to argue with even if the notion of a coupe crossover mash-up is a little silly.

Шины и диски для BMW X4 2015 xDrive35i F26, размер колёс на БМВ Х4 xDrive35i F26

Подбор шин и дисков по автомобилю BMW X4 2015 xDrive35i F26:

Шины для BMW X4

Штатный размер

Нештатный размер

Диски для BMW X4

Штатный размер

Нештатный размер

Наиболее популярные модели шин для BMW X4

Hankook RW11 i Pike
225/60 R17 99T

Kumho Wintercraft SUV Ice WS31
225/60 R17 103T XL

Goodyear UltraGrip Ice SUV GEN-1
225/60 R17 103T XL

Tigar SUV Ice
225/60 R17 103T XL

Kormoran SUV Snow
225/60 R17 103V XL

Continental ContiIceContact 2 SUV
225/60 R17 103T XL

Kormoran SUV Stud
225/60 R17 103T XL

Nokian Hakkapeliitta 8 SUV
225/60 R17 103T XL

В данный момент для автомобиля BMW X4 на Мосавтошине присутствует 692 модификации шин со средней оценкой 4.35/5. Добавить свой отзыв.

Услуги по ремонту:

Подбор шин и дисков для автомобиля BMW X4 2015 xDrive35i F26

Обращаем ваше внимание на то, что данный интернет-сайт носит исключительно информационный характер, вся информация носит ознакомительный характер и ни при каких условиях не является публичной офертой. Подробную информацию о наличии и стоимости указанных товаров и (или) услуг уточняйте у менеджеров отдела клиентского обслуживания.

Москва
Огородный проезд, 9Ас1
8 (495) 989-14-12

Болотниковская, 47соор1
8 (495) 989-14-12

Бусиновская Горка, 1ас6
8 (495) 989-14-12

Авиамоторная, 65с1
8 (495) 989-14-12

Подольск
Быковская, 11
8 (495) 989-14-12

Дорожная, 12
8 (495) 989-14-12

Химки
Заводская, вл11
8 (495) 989-14-12

Люберцы
Красная 1лит2К
8 (495) 989-14-12

Ногинск
5-я Доможировская, 4
8 (495) 989-14-12

Санкт-Петербург
Минеральная, 6
8 (812) 242-81-10

Рабочая, 7Л
8 (812) 242-81-10

Екатеринбург
Шефская 3М
8 (343) 288-72-78

Ростов-на-Дону
Королёва, 5/2
8 (863) 333-28-30

проспект Стачки, 292А
8 (863) 333-28-30

Уфа
Лесотехникума, 49/1А
8 (347) 229-47-33

Сельская Богородская улица, 27А
8 (347) 229-47-33

Новоуфимская, 18
8 (347) 229-47-33

Стерлитамак
Западная 5А
+7 3473 30-60-09

Архангельск
Дачная, 59
8 (8182) 60-88-18

Северодвинск
Портовая, 1
8 (8184) 54-87-78

2015 BMW X4 xDrive35i: Slave To Fashion

Strong points
  • Aggressive styling
  • Powerful turbocharged six-cylinder engine
  • Standard all-wheel drive
  • Numerous active safety features
Weak points
  • Cargo space compromised by styling
  • Limited rear passenger room
  • Pricier than the more practical, mechanically-identical X3
  • Form over function in all respects

Full report

We suffer for style. We squeeze ourselves into shoes that are too pointy, or shirts that are too tight around the neck, or wear the sheerest of fabrics that offer little or no protection from the elements, all in the name of capturing that look, that attitude that will set us apart from the rest of the pack. It’s no different when we shop for cars: do we pick the little sports car with the sexy, svelte lines and no back seat, or the practical sedan that has enough room in the trunk for more than just an overnight bag?

BMW would like you to think you can have both – or at least, a reasonable facsimile thereof. The 2015 BMW X4 is a new addition to the automaker’s SUV family, a vehicle that takes everything that is useful about the compact X3 platform that it is based on and then puts it in a panini press, smooshing it down until its rear end is more fastback than hatch and its profile suitable for masquerading as a coupe.

Does the X4’s slavery to fashion introduce any compromises? You bet it does.

Like An X3, Only Less Practical

Facing both the 2015 BMW X4 and its X3 sibling head-on reveals few, if any differences between the sheet metal of the two automobiles. It’s only when the fraternal twin SUVs are rotated through a plane that one encounters their dramatically divergent profiles. Where the X3 is upright and capacious the X4 is pinched and sloped, with its roofline plunging towards the rear deck like the Dow Jones circa 2008. The effect creates a muscled, bulging look at the back of the X4, but it also suggests that perhaps there’s not nearly as much room inside the newer sport-utility vehicle as compared to its progenitor.

That would be an accurate assessment of the BMW X4’s cabin. While space for one’s head and legs is perfectly adequate in its first two seating positions, the SUV is definitely cramped in the second row, made worse by a lowered bench that doesn’t mesh well with the ergonomics of an interior lifted straight out of the X3. Cargo space suffers to an even greater degree, with only 500 litres of storage room available between the seatback and hatch – 200 litres less than found in its line-up mate. There’s 1415 total litres available if you fold down the rear row, but in addition to this number not being all that competitive in its class, access to the cargo area is complicated by the narrow access of the tailgate opening.

Modern Features, Well-Presented

It’s too bad, really, that the 2015 BMW X4’s passenger compartment is compromised to such a degree, because the rest of the setup – including the iDrive system, HVAC controls, head-up display providing full navigation integration, and gauge cluster – is well-executed. Front seats on the M Line edition of the xDrive35i model I drove were surprisingly grippy around my thorax, and while I would have preferred a less aggressive setup, they were decently comfortable over the long term.

Safety technology is also highlighted by the X4 in the form of the blind spot monitoring, lane departure warning, and frontal collision warning systems that were installed on my tester. The lane departure feature vibrated the steering wheel to let me know when I was straying from the straight and narrow, while the blind spot system made use of illuminated triangles on the inside of the mirror mounts whenever an unseen automobile lurked on either side of the SUV.

Ferociously Quick

The 2015 BMW X4 borrows both of the X3’s available drivetrains, which means it benefits from a base 2.0-litre, turbocharged four-cylinder unit making 240 horsepower as well as an optional 3.0-litre turbocharged six-cylinder mill good for 300 horses and 300 lb-ft of torque. All-wheel drive is standard across the board, as is an eight-speed automatic transmission.

The X4 has gained a small amount of weight as compared to the more svelte X3, but there’s no way you’d ever pick up on that after hammering the xDrive35i’s throttle with the vehicle set to Sport+ mode. The turbocharger under the hood of the BMW makes a hellacious sound as it sucks in seemingly all of the air within a 10 metre radius, stuffing it down the throat of the inline six with alarming rapidity only to have the resulting combustion hurtle the SUV forward at a startling rate of speed. I don’t believe for a second that there are only 300 lb-ft of twist lurking inside this 3.0-litre monster, as the X4 was simply too quick on its feet for those figures to even approach reality.

Available with an Active Damping System on the options sheet, the 2015 BMW X4 is positioned to out-handle many other luxury SUVs in its class. It’s a better ride than the X3 when examined from a performance perspective, but with such a tall center of gravity (not to mention hefty weight), the X4 lags behind both the 3 Series sedan and touring models when pushed through a corner. Most sport-utility buyers won’t care about how the BMW handles at the limit, as turning laps behind the wheel of a model like the X4 is rarely ever done outside of a video game.

Why Pay More?

If you elect to pursue style over substance with the 2015 BMW X4, it’s not just your friends who are going to suffer riding in the back seat – your wallet’s going to feel the pain as well. You’ll have to fork out $3,000 more as compared to an entry-level X3 to enjoy the X4’s shrunken interior and reduced trunk space ($46,300 starting MSRP). This price gap jumps to $6,000 when comparing the six-cylinder editions of either vehicle. It simply doesn’t make sense to me to shell out so much more for so much less. Unless you are completely smitten by the X4’s looks, the mechanically-identical X3 is an all-around better buy.

Технические характеристики 2015–18 BMW X4 xDrive35i M Sport [North America] (F26) ‘2014–18

2015–18 BMW X4 xDrive35i M Sport [North America] (F26) ‘2014–18
2014–2018
основные
расположение руля слева
количество дверей 5
количество мест
всего 5
из них неполноценных 0
конструкция несущий кузов
геометрия
габариты
длина 4 671 мм
ширина 1 881 мм
ширина, с учётом зеркал 2 089 мм
высота 1 624 мм
колёсная база 2 810 мм
колея
передняя 1 616 мм
задняя 1 632 мм
дорожный просвет
стандарт 204 мм
аэродинамическое сопротивление
лобовое 0,33
масса
снаряженная 1 890 кг
полная 2 405 кг
двигатель
название N55B30
тип Поршневой
расположение спереди, продольно
система питания инжектор
материал блока алюминиевый сплав
цилиндры/клапаны l6/4
объем 2 979 см³
мощность
мощность 306 л.с.
в диапазоне от 5 800 об/мин
в диапазоне до 6 400 об/мин
крутящий момент
крутящий момент 400 Нм
в диапазоне от 1 200 об/мин
в диапазоне до 5 000 об/мин
степень сжатия 10,2
топливо АИ-98
турбонаддув ×2
охлаждение жидкостное
Газораспределительный механизм DOHC с системой изменения фаз газораспределения
трансмиссия
привод полный
коробка передач АКПП 8 (ZF Steptronic)
подвеска и рулевое управление
тип рулевого управления реечное, с электроусилителем
тип передней подвески (уст.) независимая, пружинная, McPherson , стабилизатор поперечной устойчивости
тип задней подвески (уст.) независимая, пружинная, многорычажная, стабилизатор поперечной устойчивости
электрика
напряжение бортовой сети 12 V
динамические характеристики
максимальная скорость 247 км/ч
разгон до 100 км/ч 5,5 сек
эксплуатационные характеристики
объем топливного бака 67 л
объём багажника 500–1 400 л
расход топлива
Неустановленный метод
в городе 10,7 л/100км
на трассе 6,9 л/100км
смешанный режим 8,3 л/100км
Система “старт-стоп” да
грузоподъемность 590 кг
разворот
диаметр 11,9 м
тормозная система
ABS да
вредные выбросы 193 CO2 г/км
норма выбросов Euro 6
колёса и диски
материал дисков алюминиевый сплав (литьё)
передние 8J × 18
245/50 R18
задние 8J × 18
245/50 R18
место производства South Carolina , USA

Информация собрана участниками проекта. Если вы нашли ошибку или желаете заполнить пробелы, вы можете сделать это, пройдя процедуру регистрации на сайте.

AutoWP.ru ‘2005–н.в.

Обращаем ваше внимание на то, что все материалы, размещенные на сервере autowp.ru, добавлены посетителями сайта.

Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.

Все изображения размещены в ознакомительных целях.

English 中文 (beta) Português brasileiro Français (beta) Беларуская Українська (beta) Хотите помочь?

2015 BMW X4 xDrive35i Review

Hollywood loves a good franchise. The Avengers, Transformers, Fast and Furious, Spiderman, X-men, etc. It’s hard to argue with the logic behind them. Why risk a fortune on a new story and an unknown cast when you already have a proven commodity? BMW operates in much the same way these days. Sure, it’s bankrolling a few fascinating Indie projects, like the i3 and i8, but most of the automaker’s expansion comes from a few profitable body styles. This summer’s blockbuster with a familiar theme is the 2015 BMW X4.

The 2015 BMW X4 is a crossover coupe aimed, as always, at “young individualists.” It expands the theme of the BMW X6 into the fast-growing midsize crossover segment. It’s 7.7 inches shorter and 2.6 inches lower than the X6 but has the same hulking presence. The roofline, sweeping back dramatically over the rear doors, also apes the X6. Its front fascia is what most clearly sets it apart from its big brother, as familiar BMW features have been pinched into a sort of Angry Bird face.

The 2015 BMW X4 makes the same deal with the devil as do all coupe-like crossovers: you’ll need to rely on the backup camera (which costs $700 extra) to see what’s behind you, and the interior isn’t very spacious relative to the vehicle’s size. We feel obligated to note that the lighter and cheaper 3-series wagon offers more rear headroom and more cargo room with the seats folded down. Yet there’s no denying that the X4 is a handsome brute—brawny and sleek all at once. Where other automakers have tried and failed (see: Acura ZDX), BMW succeeds again.

Just as the X6 derives from the X5, so the 2015 BMW X4 shares its mechanical bits with the X3. The base engine is a 2.0-liter four-cylinder, and a 3.0-liter turbo six is optional. No diesel will be offered in the United States. The 300-hp inline-six in our xDrive35i test car is, as ever, smooth perfection, humming happily up to redline before the eight-speed automatic rips off a lightning-quick shift. Suspension tuning differs very little from the X3, as BMW (rightly) decided the crossover’s ride is stiff enough. Our test car, equipped with adjustable dampers, leaned very little as we drove through northern Spain at speeds comparable to what we’d done the day before in the smaller 4-series Gran Coupe. All-wheel drive comes standard on the X4, but it doesn’t incorporate the torque-vectoring rear-differential that affords the X6 its magical cornering capabilities. The crossover thus can’t hide its bulk on a winding road. The heavy steering probably intends to feel sporty but in fact amplifies the impression of mass.

Mind you, this handling and steering we’re complaining about is better than what you’ll find in the vast majority of crossovers and cars alike. This consistent BMW goodness, which also pervades the high-quality and ergonomically friendly interior, is ultimately what makes all this model proliferation acceptable. Just as movie goers can count on Johnny Depp to put in a good turn in the next Pirates of the Caribbean installment, car enthusiasts can pretty well assume a modern BMW is going to drive well, look nice, and have an upscale interior. Still, we can’t help but wish all this energy and talent were being poured into a more creative script.

2015 BMW X4

  • On Sale: June
  • Base Price: $45,625
  • Price As Tested: $61,275
  • Engines: 2.0L turbo I-4, 240 hp at 5000 to 6500 rpm, 258 lb-ft at 1450 to 4800; 3.0L I-6, 300 hp at 5800 to 6000, 300 lb-ft at 1200 to 5000
  • Transmission: 8-speed automatic
  • Drive: 4-wheel
  • Cargo capacity (seats up/down): 17.7/49.4 cu ft
  • Fuel economy (city/highway): 19-21/ 26-28 mpg (est. )
Ссылка на основную публикацию